2020-02-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Varifrån kommer uppgiften att flickan ska ha styckats, alt försökt styckas, alt blivit halshuggen samt stoppats i en plastpåse?
Undrar också om uppgift att PL’s bror var den som larmade?

Det med styckningen/halsen kommer från en artikel Nkpg News skrev, de skrev klumpigt att de fått in en uppgift om att huvudet var av. Den uppgiften är dock borttagen. Sen har väl spekulationerna/ryktena spätts på.
Stoppats i en plastpåse kommer från ett annat barn som bestraffades genom att få sova i en plastpåse, är inte omöjligt att flickan också fick göra det.
Citera
2020-02-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej det verkar så orimligt att stycka en sån liten kropp. Min son är lika stor

Nu låter jag kanske sjuk i huvudet men ett litet barn kan man nog stycka utan elektriska sågar osv.
Men verkar otroligt konstigt om de ska ha gjort det. Märkligt också då med rubriceringen vållande innan utredningen är klar dessutom.

Jo, iofs. Deras skelett är kanske inte så svårt att skära igenom. Men ska man klara det måste man vara riktigt jävla störd.
Tycker också det. Det hade nog sett annorlunda ut om polisen hittat en styckad kropp. Kan ju iofs vara så att ingen gått ut med det, utan använt "vållande" för att inte spä på allt , kommer såna uppgifter senare för att det är ett litet barn. Men inte troligt.
Citera
2020-02-07, 09:23
Avstängd
Tydligen var det pga ”föräldrabalken” som gjorde att kammarrätten beslöt att flickan skulle tillbaka till föräldrarna.

Tydligen efter 3 års åldern stärks barnens rätt och fosterfamiljen kan bli ”permanent’. Men innan den åldern ska helst föräldrarna få företräde.

Då undrar jag hur det sammanfaller när nu barnkonventionen blivit lag i Sverige! Skulle inte barnens rätt stärkas?

Lagen borde ändras/justeras.
Senast redigerad av popll 2020-02-07 kl. 09:26.
Citera
2020-02-07, 09:24
Medlem
Svenska alkis white trash, incest och våld förekommer oftare än man vill tro. Ibland går det över till vållande till annans död. Mycket tragiskt.
Citera
2020-02-07, 09:29
Medlem
Kan någon länka till förvaltningsrätten dom, samt eventuella andra dokument som diskuteras i tråden. Hinner inte skrolla. Tack!
Citera
2020-02-07, 09:37
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Nä, tror inte på spekulationerna om styckning. För det första är det nog som du säger, enklare att lägga i en påse/säck/väska/dylikt. En 3-4-åring är liten, väger lite och är rätt kort, strax över en meter. Nej, det är vidrigt, men tänker man efter är det rätt "enkelt" att göra sig av med en barnkropp, så enkelt att styckning är överflödigt.

För det andra, vad behöver man för att utföra en styckning? Troligtvis inga grejer man råkar ha liggande hemma, speciellt inte när man bor i lägenhet. Och springa iväg och köpa lär de inte gjort. Koppla in frågan om ekonomin där och vad de lägger pengar på. De lär inte haft pengar för att köpa utrustning för att utföra en styckning. Dessutom lämnar nog styckning en hel del spår och ger ifrån sig ljud som grannarna hör.

Jag får både gåshud och en obehaglig smak i munnen av våra resonemang (precis som du säkert får).

Men om man ska tänka praktiskt så är det som sagt inga större problem att förflytta en såpass liten kropp.
Och om bortforsling och styckning vore aktuellt så vore det enklast att utföra det på en avskild plats utanför hemmet (typ djupt in i skogen). Dels för att man får 'jobba' ostört och dels slipper man blod och andra otrevligheter på parketten.
Förvisso tror jag inte att man behöver så avancerad utrustning, särskilt om man känner till anatomi, eller är exempelvis jägare (nu tror jag inte att dessa föräldrar var/kunde något av det). Men en kniv borde räcka? Ev en bultsax, vilket P antagligen hade tillgång till eftersom de väl kallas 'universalnyckel'.

Sen är det förvisso flera saker i detta som varken du, jag eller någon annan med känslor i kroppen kan förstå - allt ifrån att ta död på sitt barn (eller något barn öht), till att välja att inte ringa 112, till att välja att förvara sitt döda barn hemma "en tid" som polisen uttryckte sig.
Så inte omöjligt att deras knark-hjärnor tyckte att det var en bra idé...

Nu har jag skrivit mina åsikter om att stycka små barn, och kommer nog inte klara att varken tänka på, eller skriva mer om det.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Vila i frid lilla barn. Jag är ledsen att vi som samhälle inte kunde skydda dig.
Citera
2020-02-07, 09:44
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag får både gåshud och en obehaglig smak i munnen av våra resonemang (precis som du säkert får).

Men om man ska tänka praktiskt så är det som sagt inga större problem att förflytta en såpass liten kropp.
Och om bortforsling och styckning vore aktuellt så vore det enklast att utföra det på en avskild plats utanför hemmet (typ djupt in i skogen). Dels för att man får 'jobba' ostört och dels slipper man blod och andra otrevligheter på parketten.
Förvisso tror jag inte att man behöver så avancerad utrustning, särskilt om man känner till anatomi, eller är exempelvis jägare (nu tror jag inte att dessa föräldrar var/kunde något av det). Men en kniv borde räcka? Ev en bultsax, vilket P antagligen hade tillgång till eftersom de väl kallas 'universalnyckel'.

Sen är det förvisso flera saker i detta som varken du, jag eller någon annan med känslor i kroppen kan förstå - allt ifrån att ta död på sitt barn (eller något barn öht), till att välja att inte ringa 112, till att välja att förvara sitt döda barn hemma "en tid" som polisen uttryckte sig.
Så inte omöjligt att deras knark-hjärnor tyckte att det var en bra idé...

Nu har jag skrivit mina åsikter om att stycka små barn, och kommer nog inte klara att varken tänka på, eller skriva mer om det.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Vila i frid lilla barn. Jag är ledsen att vi som samhälle inte kunde skydda dig.
Förstår inte hur du klarar att skriva så ens. Får också en dålig smak i munnen. Jag vill inte tro att styckning har hänt så jag vägrar ens tänka tanken innan vi vet något säkert. Spekulera kan man ju som sagt alltid med det blir så drastiskt när det handlar om ett litet barn 😢
Senast redigerad av Dukanva85 2020-02-07 kl. 09:48.
Citera
2020-02-07, 09:45
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Domarna från det initiala omhändertagandet, samt ett mål av umgängesbegränsning:
https://minfil.com/faq686V5n9/Linko_ping_FR_2085-17_Dom_2017-04-27_pdf
https://minfil.com/h8q28dVand/Linko_ping_FR_3018-16_Dom_2016-06-16_pdf

Notera att RG i detta mål erkänner att hon hade fentanylplåster då hon och PL greps maj 2016, något hon nekat till längre fram. Annat anmärkningsvärt är att RG lämnade BB utan barnet, utan att invänta att barnet faktiskt blev omhändertaget. Efter detta dröjde det någon månad innan hon alls verkade kontakta socialtjänsten, under denna tid hade hon så klart inget umgänge med barnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Kan någon länka till förvaltningsrätten dom, samt eventuella andra dokument som diskuteras i tråden. Hinner inte skrolla. Tack!

Tbone-girl
Citera
2020-02-07, 09:59
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tydligen var det pga ”föräldrabalken” som gjorde att kammarrätten beslöt att flickan skulle tillbaka till föräldrarna.

Tydligen efter 3 års åldern stärks barnens rätt och fosterfamiljen kan bli ”permanent’. Men innan den åldern ska helst föräldrarna få företräde.

Då undrar jag hur det sammanfaller när nu barnkonventionen blivit lag i Sverige! Skulle inte barnens rätt stärkas?

Lagen borde ändras/justeras.

Barnkonventionen stärker den biologiska familjens rätt över staten.
Citera
2020-02-07, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Barnkonventionen stärker den biologiska familjens rätt över staten.
Trodde den handlade om barnen -inte familjen det finns redan lag om biologiska föräldrarna.
Det är ju den de tillämpat i detta fall.

I nya ”lagen” ska Barnet ska ses som en egen individ.
Senast redigerad av popll 2020-02-07 kl. 10:08.
Citera
2020-02-07, 10:08
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/kammarratten-gav-foraldrarna-ratt-3-aringen-dog-hos-sin-mamma

Brott mot griftefriden är kvar.
Citera
2020-02-07, 10:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Finns det en sammanfattning av turerna kring fallet eller skulle man kunna få be om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in