Citat:
Ursprungligen postat av
MCL85
Nä, tror inte på spekulationerna om styckning. För det första är det nog som du säger, enklare att lägga i en påse/säck/väska/dylikt. En 3-4-åring är liten, väger lite och är rätt kort, strax över en meter. Nej, det är vidrigt, men tänker man efter är det rätt "enkelt" att göra sig av med en barnkropp, så enkelt att styckning är överflödigt.
För det andra, vad behöver man för att utföra en styckning? Troligtvis inga grejer man råkar ha liggande hemma, speciellt inte när man bor i lägenhet. Och springa iväg och köpa lär de inte gjort. Koppla in frågan om ekonomin där och vad de lägger pengar på. De lär inte haft pengar för att köpa utrustning för att utföra en styckning. Dessutom lämnar nog styckning en hel del spår och ger ifrån sig ljud som grannarna hör.
Jag får både gåshud och en obehaglig smak i munnen av våra resonemang (precis som du säkert får).
Men om man ska tänka praktiskt så är det som sagt inga större problem att förflytta en såpass liten kropp.
Och
om bortforsling och styckning vore aktuellt så vore det enklast att utföra det på en avskild plats utanför hemmet (typ djupt in i skogen). Dels för att man får 'jobba' ostört och dels slipper man blod och andra otrevligheter på parketten.
Förvisso tror jag inte att man behöver så avancerad utrustning, särskilt om man känner till anatomi, eller är exempelvis jägare (nu tror jag inte att dessa föräldrar var/kunde något av det). Men en kniv borde räcka? Ev en bultsax, vilket P antagligen hade tillgång till eftersom de väl kallas 'universalnyckel'.
Sen är det förvisso flera saker i detta som varken du, jag eller någon annan med känslor i kroppen kan förstå - allt ifrån att ta död på sitt barn (eller något barn öht), till att välja att inte ringa 112, till att välja att förvara sitt döda barn hemma "en tid" som polisen uttryckte sig.
Så inte omöjligt att deras knark-hjärnor tyckte att det var en bra idé...
Nu har jag skrivit mina åsikter om att stycka små barn, och kommer nog inte klara att varken tänka på, eller skriva mer om det.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Vila i frid lilla barn. Jag är ledsen att vi som samhälle inte kunde skydda dig.