2020-02-07, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Så när huvudet var separerat från övriga kroppen så plastas det in och den ena av föräldrarna larmar då 112?
Det var inte en av föräldrarna som ringde 112 utan PLs bror.
Citera
2020-02-07, 08:09
Medlem
Morriisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMysan

Storebrodern? Det va min gissning efter ett rykte jag fick höra...
Citera
2020-02-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Kan ev. ha fått det om bakfoten...

Har för mig att jag läst att Rebeckas äldste son är född -06. Hon o Patrik börjar träffas enligt uppgift -13.
Vem är då den biologiska pappan till den sonen?

Han heter M*rk*. Inte heller levt ett nyktert o drogfritt liv.
Citera
2020-02-07, 08:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMysan
Det har vi ingen aning om, precis som bi inte vet hur flickan dog. Vi vet att flickan är död och att föräldrarna är häktade för vållande till annan död. Och vi vet att en anhörig larmade polisen.

Detta är vad vi vet allt annat ar spekulationer.
Citera
2020-02-07, 08:14
Medlem
Morriisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Han heter M*rk*. Inte heller levt ett nyktert o drogfritt liv.

Oxå en snubbe från Norrköping?
Citera
2020-02-07, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morriiss
Oxå en snubbe från Norrköping?

Jugoslav från Stockholm tror jag. Han bodde iaf här då och tror nu med.
Citera
2020-02-07, 08:31
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Kan storebrodern ha varit på besök för att träffa mamman och de 2 småsyskonen och ngt gått fel där?

Es storebror bodde där sedan våren -19. Han flyttade 'hem' innan E gjorde det.
Citera
2020-02-07, 08:36
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glitter1
Tydligen ska det vara så att den ena av föräldrarna fick kalla fötter när dom påbörjat styckningen för att göra sig av med kroppen. Denne ska då ha larmat polisen.

Varför ens stycka kroppen? Hur mycket väger en fyraåring - runt 15 kg?
Om man vill göra sig av med ett så litet barn är väl det enklaste att stoppa ner henne i en stor kasse (typ Ikeas) och bära iväg henne?

Jag mår illa medan jag skriver sådana här saker, men rent logiskt och transportmässigt låter det enklast.
Citera
2020-02-07, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glitter1
Tydligen ska det vara så att den ena av föräldrarna fick kalla fötter när dom påbörjat styckningen för att göra sig av med kroppen. Denne ska då ha larmat polisen.

Och det kommer från?
Citera
2020-02-07, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Varför ens stycka kroppen? Hur mycket väger en fyraåring - runt 15 kg?
Om man vill göra sig av med ett så litet barn är väl det enklaste att stoppa ner henne i en stor kasse (typ Ikeas) och bära iväg henne?

Jag mår illa medan jag skriver sådana här saker, men rent logiskt och transportmässigt låter det enklast.

Nä, tror inte på spekulationerna om styckning. För det första är det nog som du säger, enklare att lägga i en påse/säck/väska/dylikt. En 3-4-åring är liten, väger lite och är rätt kort, strax över en meter. Nej, det är vidrigt, men tänker man efter är det rätt "enkelt" att göra sig av med en barnkropp, så enkelt att styckning är överflödigt.

För det andra, vad behöver man för att utföra en styckning? Troligtvis inga grejer man råkar ha liggande hemma, speciellt inte när man bor i lägenhet. Och springa iväg och köpa lär de inte gjort. Koppla in frågan om ekonomin där och vad de lägger pengar på. De lär inte haft pengar för att köpa utrustning för att utföra en styckning. Dessutom lämnar nog styckning en hel del spår och ger ifrån sig ljud som grannarna hör.
Citera
2020-02-07, 09:08
Medlem
Varifrån kommer uppgiften att flickan ska ha styckats, alt försökt styckas, alt blivit halshuggen samt stoppats i en plastpåse?
Undrar också om uppgift att PL’s bror var den som larmade?
Citera
2020-02-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Nä, tror inte på spekulationerna om styckning. För det första är det nog som du säger, enklare att lägga i en påse/säck/väska/dylikt. En 3-4-åring är liten, väger lite och är rätt kort, strax över en meter. Nej, det är vidrigt, men tänker man efter är det rätt "enkelt" att göra sig av med en barnkropp, så enkelt att styckning är överflödigt.

För det andra, vad behöver man för att utföra en styckning? Troligtvis inga grejer man råkar ha liggande hemma, speciellt inte när man bor i lägenhet. Och springa iväg och köpa lär de inte gjort. Koppla in frågan om ekonomin där och vad de lägger pengar på. De lär inte haft pengar för att köpa utrustning för att utföra en styckning. Dessutom lämnar nog styckning en hel del spår och ger ifrån sig ljud som grannarna hör.

Nej det verkar så orimligt att stycka en sån liten kropp. Min son är lika stor

Nu låter jag kanske sjuk i huvudet men ett litet barn kan man nog stycka utan elektriska sågar osv.
Men verkar otroligt konstigt om de ska ha gjort det. Märkligt också då med rubriceringen vållande innan utredningen är klar dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in