2020-02-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det mest sjokkerende med den artikkelen er faktisk det bildet. Det er ille.

Hvorfor mener du det er ille? Hvis du oppriktig tror at alle bilder hvor man opptrer smilende og elskende portretterer virkeligheten er du jo helt på viddene.

Jeg liker slike bilder, de er mye mer ekte enn de fleste andre. Dette blir jo ren gjetting og kun mine tanker, men jeg ser to veldig avslappede mennesker som vil kose seg, jeg vil anta våkenetter og lite tid sammen er en konstant, så et øyeblikk hvor de kan være sammen, nyte en drink er kjærkomment. At de ikke smiler eller ser tankefulle ut er helt betydningsløst.
Citera
2020-02-06, 22:50
Medlem
Jeg reagerer på noen formuleringer i artikkelen.

Citat:
- Siste melding fra den påståtte motparten kom den 8. juli i fjor.

Citat:
- Det er ingen dramatikk i dette, men en naturlig konsekvens av at den antatte motparten over tid har vist manglende vilje til å gå inn i reelle forhandlinger.
Citat:
- opp mot den angivelige motparten.

Citat:
- Krise- og gisselforhandlertjenesten var også involvert i rådgivning da Tom Hagen valgte å betale motparten over ti millioner kroner i etterkant av en e-post fra den angivelige motparten 8. juli i fjor sommer.

Jeg har hele tiden tvilt på THs skyld og irritert meg over semantikkdiskusjoner i tråden, men jeg synes VG tydelig demonstrerer at de ikke tror på kidnappingshistorien. De er som regel veldig godt informert.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3Jgr1e/loerenskog-forsvinningen-gir-opp-forsoek-paa-forhandlinger
Citera
2020-02-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hvorfor mener du det er ille? Hvis du oppriktig tror at alle bilder hvor man opptrer smilende og elskende portretterer virkeligheten er du jo helt på viddene.

Jeg liker slike bilder, de er mye mer ekte enn de fleste andre. Dette blir jo ren gjetting og kun mine tanker, men jeg ser to veldig avslappede mennesker som vil kose seg, jeg vil anta våkenetter og lite tid sammen er en konstant, så et øyeblikk hvor de kan være sammen, nyte en drink er kjærkomment. At de ikke smiler eller ser tankefulle ut er helt betydningsløst.

Velkommen etter
Citera
2020-02-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Jeg har hele tiden tvilt på THs skyld og irritert meg over semantikkdiskusjoner i tråden, men jeg synes VG tydelig demonstrerer at de ikke tror på kidnappingshistorien. De er som regel veldig godt informert.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3Jgr1e/loerenskog-forsvinningen-gir-opp-forsoek-paa-forhandlinger

Citera
2020-02-06, 22:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss

Det som er ille er at VG velger å vise det fram i denne konteksten. Bildet illustrerer tydelig isfront mellom paret. TH olm i blikket. Typisk sent på natten, langt-ned-i-flasken bilde som de fleste har, men som er gjemt i et fotoalbum. Her tar akkurat dette bildet steget fram fra glemselen, publiseres i VG i forbindelse med en kriminalsak, hvor avisen tar i bruk ALLE virkemidler, også dette bildet, for å fortelle en historie mellom linjene. Dersom media trodde TH var et uskyldig offer ville de aldri illustrert saken med den typen bilde.
Senast redigerad av Minnimus 2020-02-06 kl. 23:03.
Citera
2020-02-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Om man tror at dette ikke var en kidnapping for penger og at en slik motpart som ønsker å kreve penger ikke finnes, så trenger ikke det å bety at man har en klar formening om hvem som er GM.

Det fetade sier bare meg at man tror at "kidnapping for penger" var oppdiktet og at denne kidnappingshistorien var laget til av GM eller av GMs ev medhjelper(e).
Citera
2020-02-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det som er ille er at VG velger å vise det fram i denne konteksten. Bildet illustrerer tydelig isfront mellom paret. TH olm i blikket. Typisk sent på natten, langt-ned-i-flasken bilde som de fleste har, men som er gjemt i et fotoalbum. Her tar akkurat dette bildet steget fram fra glemselen, publiseres i VG i forbindelse med en kriminalsak, hvor avisen tar i bruk ALLE virkemidler, også dette bildet, for å fortelle en historie mellom linjene. Dersom media trodde TH var et uskyldig offer ville de aldri illustrert saken med den typen bilde.

Absolutt ikke, og du lever tydeligvis i en veldig uekte og fasadejaget verden og hverdag. Stakkars deg.
Citera
2020-02-06, 23:09
Medlem
Kommer det en ny nyhetsartikkel om saken i morgen, ettersom det kom en artikkel på en torsdag denne uken?
Finnes det en statistikk på dette? Noen uker har det jo kommet artikler flere dager i uken.

Hvis journalister fra VG/andre aviser er her, kanskje dere ønsker å svare på det? :-)
Senast redigerad av POlROT 2020-02-06 kl. 23:12.
Citera
2020-02-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Om man tror at dette ikke var en kidnapping for penger og at en slik motpart som ønsker å kreve penger ikke finnes, så trenger ikke det å bety at man har en klar formening om hvem som er GM.

Det fetade sier bare meg at man tror at "kidnapping for penger" var oppdiktet og at denne kidnappingshistorien var laget til av GM eller av GMs ev medhjelper(e).

Det har også vært min tanke, at noen har kverket AEH inne i huset og tatt med seg liket - for å kreve penger.

Men når VG skriver: påstått og antatt motpart så ser jeg på det som et sterkt signal.
VG vet godt at ektemannen er utpekt som skyldig av bygdedyret, ikke bare her, men i alle kommentarfelt og forum. Så de er nok bevisst på bruken av disse ordene og effekten det har.
Citera
2020-02-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kommer det en ny nyhetsartikkel om saken i morgen, ettersom det kom en artikkel på en torsdag denne uken?
Finnes det en statistikk på dette? Noen uker har det jo kommet artikler flere dager i uken.

Hvis journalister fra VG/andre aviser er her, kanskje dere ønsker å svare på det? :-)

Det kommer garantert mange spørsmål fra deg i morgen, statistikken tilsier det.
Citera
2020-02-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det kommer garantert mange spørsmål fra deg i morgen, statistikken tilsier det.
Du har kanskje rett, hvis jeg får tid i morgen
Citera
2020-02-06, 23:19
Medlem
Stille før stormen...

På VGs bilde og video av Luemannen, rett før han snur, ser man en blå Ford Focus helt til høyre i bildet, bak trærne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in