2020-02-14, 22:27
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nei, men jeg lurte på om det har noen sammenheng med at det ligger en Floriss-butikk akkurat midt mellom Sloraveien 4 og futurumbygget, og som man faktisk kan se fra futurumbygget.

----
Citera
2020-02-14, 22:27
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Jeg legger også merke til illustrasjonsfoto, der huset i Sloraveien 4 ligger nærmest i silhuett og i et sterkt lys, i et kaldt vinterlandskap, tatt fra andre siden av Langvannet. Jeg synes det ser uhyggelig ut. Litt dommedags-aktig. Portrett-foto av AEH er innfelt.

Det er som om huset har overtatt hovedrollen i saken nå. Og at det er i huset at løsningen på denne tilsynelatende uløselige forsvinnings-gåten er å finne.

Dette minner meg om "The Amityville Horror" og det hjemsøkte huset!
https://www.google.com/search?q=amityville+house&oq=amityville&aqs=chrome .1.69i57j0l4j69i60l3.8679j1j9&sourceid=chrome&ie=U TF-8
Citera
2020-02-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nja, det framkommer ikke fra opplysninger i dagens artikkel at betalingen har skjedd til en ny betalingsløsning så jeg tror ikke noe på den phising-teorien.

Jeg synes det passer TH bedre, om han kunne sende politiet på en fantomjakt etter ekte og ukjente mottakere som disponerte en annen, og ny kryptovaluta-konto, som ikke har vært nevnt tidligere.

Citat:
Betalingen var i tråd med nye pengekrav som fremgikk av e-posten.

Jeg mener altså at nye pengekrav mest sannsynlig innebærer at også mottakers kryptokonto er ny. I forhold til trusselbrevet. Og at det kun er disse helseopplysningene som har gitt e-posten legitimitet.
Citera
2020-02-14, 22:30
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Her har vi en "dark horse", men iblant alt denne "myglingen" kan det sikkert ha vært en kidnappings/draps-plan også!

og han spøkefuglen her holder til på Romerike; Oslos eget white-trash reservat

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO8mVw/skatterazzia-mot-afzzal-ghauris-transportfirma

https://imgur.com/a/7e5Wd5Y
Ojsann! Nå begynner det å bli virkelig spennende! Og så kommer nyheten på samme kveld!
Men en ting: mulig jeg er litt "kort", men hva har disse Jägermeister-flaskene med saken å gjøre?
Senast redigerad av Monsen 2020-02-14 kl. 22:56.
Citera
2020-02-14, 22:31
Medlem
Citat:
Jeg synes det passer TH bedre, om han kunne sende politiet på en fantomjakt etter ekte og ukjente mottakere som disponerte en annen, og ny kryptovaluta-konto, som ikke har vært nevnt tidligere.

Jeg mener altså at nye pengekrav mest sannsynlig innebærer at også mottakers kryptokonto er ny. I forhold til trusselbrevet. Og at det kun er disse helseopplysningene som har gitt e-posten legitimitet.

Jeg tolker nye det nye pengekravet til å være en ny pengesum for livsbevis.
Citera
2020-02-14, 22:34
Medlem
Det mest oppsiktsvekkende er at TH trosser politiets råd og betaler umiddelbart, akkurat som det var gjennomtenkt på forhånd.
Citera
2020-02-14, 22:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Ja, og familien fikk aldri svar på den opprinnelige plattformen, etter det jeg vet? Det var ingen motpart der ... Sånn du har oppfattet det også, Kornblomst?
TH har bare valgt ut en trussel som passer? Betalt, og peker på den. Det er ingen motpart, og har aldri vært det ...
Synd at bare helseopplysningene stemte, men at "kidnapperne" hadde skiftet språk siden de skrev trusselbrevet ... Henvendelsene fra vilkårlige skurker ... skulle vel litt til for at alle kriterier skulle matches ... Det var kanskje den beste, tross noen mangler ...?
Senast redigerad av Monsen 2020-02-14 kl. 22:43.
Citera
2020-02-14, 22:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där resonemanget verkar helt bakvänt. Det är i vart fall i Sverige extremt ovanligt att någon klarar av att komma undan att ha dräpt en närstående utan att ha haft möjlighet till att planera innan, och chanserna att komma undan är betydligt bättre om dådet är planlagt innan. Det resonemanget förutsätter att AEH är dräpt av en närstående, och så behöver det ju inte vara, men åtminstone min erfarenhet av svenska mordfall säger mig att om AEH är dräpt av en närstående, så skulle polisen ha den skyldige idag, om dådet inte hade varit planlagt.

Jeg har vanskelig for å tro att en meget intelligent mann planlegger et drap i lang tid, for så å la sitt eget hjem bli et åsted... Han ble effektiv og dyktig nettopp fordi han ikke hadde noe valg. I et planlagt drap ville han hatt masse muligheter og valg, men også mange feller å gå i. Nå var det ingen tvil, ingen nerver, bare handling. Tror vi kan glemme alt som heter statistikk og «hva som er vanlig» i denne saken her. På mange måter en enkel og ukomplisert sak og kanske nettopp derfor vanskelig å løse.

Kona drept i affekt, kompis hjelper til med å fjerne liket og lage dekkhistorie, drar på
jobb som vanlig, kommer hjem og ringer politiet.

Det enkle er ofte det beste, som de sier.
Citera
2020-02-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tolker nye det nye pengekravet til å være en ny pengesum for livsbevis.

Det kan det selvfølgelig være.

Men jeg synes det er naturlig om de angivelige kidnapperne ba om overføring til en annen krypto-konto, kanskje i en annen kryptovaluta. Politiet har tross alt kjent til den opprinnelige Monero-kontoen i 8 - 9 måneder da overføringen ble gjort, "kort tid" etter 8. juli 2019.
Citera
2020-02-14, 22:45
Medlem
Citat:
Det kan det selvfølgelig være.

Men jeg synes det er naturlig om de angivelige kidnapperne ba om overføring til en annen krypto-konto, kanskje i en annen kryptovaluta. Politiet har tross alt kjent til den opprinnelige Monero-kontoen i 8 - 9 måneder da overføringen ble gjort, "kort tid" etter 8. juli 2019.

Ja det er selvsagt mulig at det sitter en lykkelig neger i Nigeria og lurer på om norske milliardærer er komplett idioter
Citera
2020-02-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ja, og familien fikk aldri svar på den opprinnelige plattformen, etter det jeg vet? Det var ingen motpart der ... Sånn du har oppfattet det også, Kornblomst?
TH har bare valgt ut en trussel som passer? Betalt, og peker på den. Det er ingen motpart, og har aldri vært det ...

Ja. Jeg tror det.

Fordelen for TH er at han da har betalt til ekte og ukjente mottakere. Svindel-mottakerne får økonomisk egeninteresse av å unndra seg politiets etterforskning. De vil beholde pengene de har mottatt.

Og det passer TH bra.
Citera
2020-02-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jeg har vanskelig for å tro att en meget intelligent mann planlegger et drap i lang tid, for så å la sitt eget hjem bli et åsted... Han ble effektiv og dyktig nettopp fordi han ikke hadde noe valg. I et planlagt drap ville han hatt masse muligheter og valg, men også mange feller å gå i. Nå var det ingen tvil, ingen nerver, bare handling. Tror vi kan glemme alt som heter statistikk og «hva som er vanlig» i denne saken her. På mange måter en enkel og ukomplisert sak og kanske nettopp derfor vanskelig å løse.

Kona drept i affekt, kompis hjelper til med å fjerne liket og lage dekkhistorie, drar på
jobb som vanlig, kommer hjem og ringer politiet.

Det enkle er ofte det beste, som de sier.

Hva med 09.14 samtalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in