Citat:
Ursprungligen postat av
Monsen
Jeg synes absolutt det ser ut til at politiet er nær en løsning. De siste ukene har vi fått vite dette:
- Politiet sier de er 90 % sikre på løsning
- Politiet intensiverer søk etter levninger
- Politiet legger bort listen med potensielle gjerningsmenn/moduskandidater (som jo er en rest av kidnappingshypotesen)
- Politiet gjennomførte nye lydprøver i Sloraveien den 19. desember
I følge en av VGs artikler, sier etterforskerne at tanken på at saken kanskje aldri får sin løsning, gnager dem. I samme artikkel står det at en person med god overordnet kjennskap til forsvinningsgåten sier de mener saken vil bli løst med 90 prosent sikkerhet. Hvem eller hva sistnevnte person er, vet jeg ikke. Så er det jo litt opp til oss lesere hvordan vi vil tolke dette. Jeg tror ikke de er nær en løsning, det de gjør nå er å etterforske de konkrete sporene de har, samt funn som leder til nye spørsmål som de må prøve å finne svar på. Å finne AEH er en konkret arbeidsoppgave for politiet, som sannsynligvis vil gi noen avgjørende svar som trengs for å oppklare saken, så selvsagt er dette en viktig oppgave. Skal de komme videre uten å finne henne, må noen av sporene de sitter med, lede til noe eller noen som kan gi noen svar, eller så må noen involverte i forbrytelsen lette på tungebåndet. Tror en dusør for at det skal skje, må skrives med flere siffer...