Citat:
Ursprungligen postat av
drainerx
Iktorivil sitter i betydligt längre än andra bensodiazepiner. Därför det fungerar sjukt bra mot generell ångest jämfört med andra bensodiazepiner. Nackdelen blir givetvis att du måste öka sjukt mycket för att "bli skön". Om du inte gör längre uppehåll mellan. Xanor och stesolid lämpar sig bättre för rekreationellt användande då de går in och ut snabbt. Typ som hur alkoholister kan ligga på 3,0 och fungera efter en längre tids supande.
Iktorivil är rätt unik bland bensodiazepiner, ur ett terapeutiskt perspektiv då den verkar ha minst benägenhet för toleransutveckling. Eller helt sakna sådan, det är så klart individuellt. Men detta är terapeutiska doser, inte för knarkande.
Summa summarum; undvik iktorivil om du ska knarka.
Intressant. Clonazepam och diazepam har väl ganska snarlika halveringstider dock (jag vet att det inte alltid är det viktigaste). Jag skulle säga att skillnaden mellan stesolid och iktorivil vad gäller hur pass mycket man uppfattar rus eller ångestlindring handlar om att stesolid har betydligt mer tydliga effekter överlag. Samt att Stesolid börjar verka snabbt. Klonazepam är den benso jag förknippar starkast med folk som tar för mycket i berusningsyfte just för att dom inte märker hur pass påverkade dom är.
Vet också att en läkare föreslog mig Klonazepam istället för Diazepam, när jag skulle trappa ner. Delvis för att hon tyckte den var mindre beroendeframkallande. (Kanske också delvis för att jag låg på circa 80mg diazepam/Dag självmedicinering vid tillfället, så kanske inte så kul att skriva ut ett sånt recept ens för uttrappning som man hämtar på psyk --- ser nog lite mer udda ut än ensiffrigt klonazepam recept). Anledningen jag tog diazepam istället var för att jag ville känna av det, psykologisk lindring så att säga och känna att man är i kontroll och vet när effekt kommer.
För dom som inte behöver dendär psykologiska boosten av att känna av benson så kan jag tänka mig ikto funkar bra. I annat fall skulle jag råda att undvika den till alla pris.