Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
I det läget när polisen häktade honom tror jag bara att han tänkte på sig själv.
Du har själv lyft fram att individualistiska och egoistiska drag, enl dig, är "normalt" i dagens samhälle. Oavsett hur man sårar eller kränker/ev skadar någon. Eller missförstod jag?
Trots det, tror du att SDs första tanke var att skydda barnen och fd hustrun? Jag tror annorlunda.
Ja, men du måste förstå kontexten. Egoistisk är du garanterat om du väljer att vara otrogen, eller ge dig i lag med en redan upptagen person, det är givet. Det gör du knappast för att du älskar fru och familj så mycket. Men det är samtidigt ett alltmer av samhället accepterat koncept. Det finns till och med otrohetssajter idag för likasinnade. Fri sexualitet utan tabun där ingen annan än du själv sätter gränser, kan bli gränslös. Att byta partners Hej vilt anses vara allas rättighet, att ligga med en upptagen person, tycker många i tråden är normalt etc.
Men även om du är ett ego, så innebär inte det att du vill att dina ungar ska behöva växa upp med andra personer för att barnens båda föräldrar sitter på kåken. Det är viss skillnad. Även om du inte tänder på din fru, kan du fortfarande vilja att barnen ska ha tillgång till någon av sina föräldrar.
Vad du menar med att när S häktades tänkte han bara på sig själv vet jag inte. Han har iallafall inte skvallat på fd frun, för hon är på fri fot. Att insatsstyrkan skulle komma, kunde han knappast heller planera för eller räkna ut.