2020-02-06, 18:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Är det så? Tycker att det är konstigt att det var sån brådska att ta Impeachment till senaten men att det dröjde upptill 30 dagar? Eller hur långtid det nu tog för dem att skicka in papperna skrivna med sina fina guldpennor.

Tråkigt att se en landsman med sånt hjärntvättad syn på livet

Önskar dig all lycka i framtiden, en vacker dag vaknar även du upp hur bubblan och inser att verkligheten ser annorlunda ut
Är man demokrat är det tydligt lagligt att hota folk och beter sig som man vill men när det blir tvärtom då ska man fram med lynchmobben och sätta folk på plats. Allas lika värde är bara en ridå av moln

Kärlek och respekt
Mr Jobi
Brådskade, ja, det vet vi redan vem det var.
Har du redan glömt detta, sicken tur jag påminde igen då och vem som hade så bråttom med impeachment.

ställt frågan innan, och aldrig någonsin kom det ett svar, varför fladdra mellan snabbt, snabbt, snabbt, sen långsamt, snabbt, långsamt snabbt, långsamt snabb impeachment.

Det är bara att läsa innantill, vilket innebär du kommer undvika det och prata om annat igen.
Man lärt sig fascisterna har väldigt svårt och veta vilket ben de ska stå på.
Och aldrig varit mer tydlig i Watergate2.0 och denna Ukraina-skandal.
Citera
2020-02-06, 18:12
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Trump äntrar scenen när som helst:

https://www.youtube.com/watch?v=QmqYCCwSwCU
På CNN fortsätter gråtfesten. CNN är patetiskt. 4 more Trump years.
Citera
2020-02-06, 18:19
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sant man visste detta att impeachment inte skulle röstas igenom, men det handlar om mer än en sak här, och det verkar en del glömma.
Och vittnen stoppade man, för inget har hänt, men vittnen var man livrädda för.
Och den uppbyggnad man gör på Bolton, den är intressant, där man diskuterar i termer av censur.

Snowflakes är 8 hearings om inget i Bengazi och ändå aldrig släppa det.
Så man har en jämförelse vad en snowflake är.

När Clinton och Nixon ställdes inför riksrätt, sköttes det av oberoende tjänstemän.

Dom hade tillåtit trump att ha vittnen.

Nu sköttes utredningen av demokratiska politiker, dom är inte intresserade av trumps vittnen, dom är bara intresserade av att förtala, hata och avsätta Trump.

Om demokraterna tillåtit Trump att ha vittnen, hade eländet lagts ner redan i representanthuset.
Nu lyckades Man hålla liv i det till senaten, där luftslottet sprack.

Enbart för att kunna skylla på republikanerna.
Citera
2020-02-06, 18:22
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Brådskade, ja, det vet vi redan vem det var.
Har du redan glömt detta, sicken tur jag påminde igen då och vem som hade så bråttom med impeachment.

ställt frågan innan, och aldrig någonsin kom det ett svar, varför fladdra mellan snabbt, snabbt, snabbt, sen långsamt, snabbt, långsamt snabbt, långsamt snabb impeachment.

Det är bara att läsa innantill, vilket innebär du kommer undvika det och prata om annat igen.
Man lärt sig fascisterna har väldigt svårt och veta vilket ben de ska stå på.
Och aldrig varit mer tydlig i Watergate2.0 och denna Ukraina-skandal.

"I am concerned about lowering impeachment standards to fit a paucity of evidence and an abundance of anger." — Jonathan Turley
Citera
2020-02-06, 18:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Trump äntrar scenen när som helst:

https://www.youtube.com/watch?v=QmqYCCwSwCU
He,s on right now!
Citera
2020-02-06, 18:28
Bannlyst
Som senator mitt Romney(R) sa igår : president Trump begick brott mot USAs konstitution. Mitt samvete och den ed jag svor får mig att rösta skyldig

Som senator Alexander(R) sa : USAs president är skyldig. Bevisningen i denna rättegång talar för det. Men att avsätta honom är inte rimligt.

Vi har ett bipartisanship I senaten. Bägge kammare finner bevisen tillräckliga för att han begått ett brott mot grundlagen.

Här har vi det svart på vitt. Ingen av er kan någonsin bevisningen mot Trump för att vara otillräcklig och förvänta er att bli tagna på allvar.
Inte I mina ögon i alla fall.

Blir han friad? Ja
Hade Obama blivit friad med exakt samma senat? Nej.
Har senaten varit opartisk? Nej.
Citera
2020-02-06, 18:31
Medlem
Trump höll alldeles nyss upp en tidning med rubriken:

Trump Acquitted

Stort jubel utbröt. In your face democrats!

Han är i riktig storform nu. Svingar vilt!
Citera
2020-02-06, 18:31
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
He,s on right now!

Sådär ja, dags att rida på vinsten ett tag, strö lite salt i såren och driva några till totalt vansinne.
Pelosi sitter väl och tuggar fragma och sliter av sig sitt hår som matadoren från Ferdinand.
Citera
2020-02-06, 18:44
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Som senator mitt Romney(R) sa igår : president Trump begick brott mot USAs konstitution. Mitt samvete och den ed jag svor får mig att rösta skyldig

Som senator Alexander(R) sa : USAs president är skyldig. Bevisningen i denna rättegång talar för det. Men att avsätta honom är inte rimligt.

Vi har ett bipartisanship I senaten. Bägge kammare finner bevisen tillräckliga för att han begått ett brott mot grundlagen.

Här har vi det svart på vitt. Ingen av er kan någonsin bevisningen mot Trump för att vara otillräcklig och förvänta er att bli tagna på allvar.
Inte I mina ögon i alla fall.

Blir han friad? Ja
Hade Obama blivit friad med exakt samma senat? Nej.
Har senaten varit opartisk? Nej.

Vänta lite.
Hur många var det som inte tyckte att han inte hade gjort ett brott emot grundlagen?
Bägge kammaren finner bevisen tillräckligt för att han begått ett brott mot grundlagen? Det var ett gäng demokrater som tyckte det och två stycken Rep som sa att de tyckte att han hade brytit mot lagen, varv en person tyckte att han inte skulle fällas för det ändå?
Och de andra röstade enbart för att trump är Rep? Vart finns bevisen att de enbart röstade bipartisanship?

Jag förstår verkligen inte logiken i att om två personer säger att han gjort fel men ignonera att några andra tycker att bevisen inte bevisade detta, bara för att dem var republikaner så är det bipartisanship?

Kan säga att om bilden hade varit tvärtom hade det definitivt vart exat samma händelser. Detta har varit en hoax pga avensjuka att en kille som aldrig jobbat inom politik går och vinner i ett av världen mäktigaste land gentemot folk som arbetat flera år inom politik och korrupt lett sig fram till makt personer.

Ursäkta mig men jag är förvirrad utav ditt påstående Känns lite som ett barn som bli upptäckt sno kakor i en kakburk och börja skylla ifrån sig att senaten är ett bipartisanship för att man förlorat Men avundsjuka är ett hemskt att drabbas av, man tappar rationellt tänkande. Det gör ont i hjärtat att se hat vinner ibland över folks kapacitet att använda sin hjärna till annat än sätta på sig en mössa när det är kallt

Kärlek och respekt
Mr. Jobi Trump swedish soldier
Senast redigerad av Mrjobi 2020-02-06 kl. 18:48.
Citera
2020-02-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Du ställer en rimlig fråga till Lucas49. Förvänta dig inget rimligt svar. Bara skratta och konstatera att sanningen ju
segrat i senaten som ju är sanningens skiljedomare enligt amerikanska systemet som ju säger att senaten ska rösta. Alla kan ju vara glada att POTUS är oskyldig.

svar:

1) nej
2) nej
3) nej
4) tror inte det nej

Jag har inte brytt mig om att läsa Mueller-rapporten, jag har bara länkat den flera gånger till klyban. Jag har inte heller läst 50 Shades of Grey eller Harry Potter.

Du förstår nog min poäng: ifall er rapport faktiskt hade innehållit så spännande saker som ni önskar, i så fall hade Nancy Pelosi kunnat starta impeachment vintern 2018. Istället baserades impeachment nu på falska icke-brott och Trump är återigen frikänd från alla falska anklagelser.

Jag kan inte svara för den här personen, men för mig låter det som att denne uppmanar dig att ge mer raka svar istället för konspiratoriska antydningar.

Detta var en bra summering:

GOP Leader McCarthy säger att de kommer stryka och sudda ut den felaktiga impeachment bara för att vara elaka mot Democrats, så tråden får bumpas i november:

https://twitter.com/GOPLeader/status/1207367964888055808

Jag kan inte riktigt förstå varför Trump klarade sig då, men det kanske var svårt att knyta det hela till Trump himself.

Inte ens läst????

Om du skulle läst...men att det handlade om Clinton istället...

"Hillary Clintons kampanjledare träffar rysk professor med kontakter högt inom Ryssland. Ryska kontakten menar att han har tillgång till Donald Trumps privata mail. Tusentals mail."

"Chelsea Clinton och hennes kusin träffar Rysk kontakt som säger de har skit om Donald Trump. De träffar personen men de menar att de inte fick några uppgifter under mötet--"

Sen skulle du också veta om att Bill Clinton ända in på sommaren 2016 planerade för ett hotell
"Clinton Towers" i Moskva.... och så sent som juni 2016 hade resplaner till Moskva. Vinter 2015/2016 skrevs på papper om detta projekt i Moskva. Så det var inte bara en papperstiger.

Detta var ett fåtal av Clinton kampanjens 130 kontakt med Ryssland, direkt eller indirekt...

Skulle du bara rycka på axlarna?
Eller skulle du kräva att Hillary Clintons ryska kontakter utreds?
Citera
2020-02-06, 18:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Det låter ju lite konstigt då just USA och Ukraina ingått avtal, under Våldtäkts Clinton, att just hjälpa till i utredningar och dela information om dessa.

Och ja, sluta aldrig att hoppas på och drömma om att snart kommer Putin släppa bilder på när Trump kör Golden Shower på några luder i presidentsviten på ett hotell i Moskva. När som helst nu och DÅ är Trumpen körd på riktigt lolololololol

Tror du väldigt väl bevisar din intelligensnivå. Börja med att förklara innebörden av "Våldtäkts Clinton"
Vem har våldtagit och vem har blivit våldtagen.
Slänga ur sig sådant är precis sådant som Trump håller på med. Alltid utan någon som helst bevisning.
Nu har du chansen att förklara och lägga fram underlagen till ditt påstående.

Och om det skulle finnas en golden shower-film las det fram en teori att inte ens en sådan kan ställa till det något värre för Trump. Under förutsättning att det är han som pissar ner tjejerna.
Problemet skulle vara att det är han som villigt ligger där och tar emot. Då jävlar ryker han.
Citera
2020-02-06, 18:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
När Clinton och Nixon ställdes inför riksrätt, sköttes det av oberoende tjänstemän.

Dom hade tillåtit trump att ha vittnen.

Nu sköttes utredningen av demokratiska politiker, dom är inte intresserade av trumps vittnen, dom är bara intresserade av att förtala, hata och avsätta Trump.

Om demokraterna tillåtit Trump att ha vittnen, hade eländet lagts ner redan i representanthuset.
Nu lyckades Man hålla liv i det till senaten, där luftslottet sprack.

Enbart för att kunna skylla på republikanerna.

Vilka vittnen skulle Trump använt sig av som du påstår inte fick uttala sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in