2020-02-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Skratta åt dåren? det är han som skratta hela vägen till white house några år till Sen lär amerikanska folket fatta efter 8 år, alltså vad i helvete vi behöver ingen annan leader än Kung trump. Så läggs hela cirkus globalister ner och vi alla kan leva lyckligt i alla våra dagar förutom människor som älskar globalist systemet

Snälla nån den enda -ist Trump är egoist....

"Oj hos prolife har jag röster att hämta" = Trump går "march for life".

Nada, noll, nil, null - INGEN sannolikhet att Trump är prolife.
Citera
2020-02-06, 12:44
Medlem
lapons avatar
Ett par huvudpunkter bara, i de framställningar som gjordes inför röstningen i senaten i går:

Minoritets-ledaren Chuck Schumer:"Vår nation byggdes på idén om sanningen, men det fanns ingen sanning här. Den republikanska majoriteten kunde inte släppa in sanningen i denna rättegång"

Majoritets-ledaren Mitch McConnell: "..Grundlagsfäderna byggde senaten , för att hålla tillfälligt raseri borta , så att detta inte kunde orsaka permanent skada för Republiken"

Vilket vittnar om en djup skillnad i uppfattningarna som knappast är över med
frikännandet av president Trump
Är de ledande demokraternas passion för sanningen verkligen bara "tillfälligt raseri" (temporary rage) ?
Citera
2020-02-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Men vad är det som är problemet att förstå?
En president får bl a enligt konsitutionen INTE be/låta främmande makt göra utredningar om i detta fallet Biden.
Tillika får han inte heller villkora/hålla inne biståndet som påtryckningsmedel vad gäller att utreda densamme.

Garanterat att det någonstans finns en inspelning, kanske hos Zelensky, som ger mänskligheten 100% klarhet i det som sas.
Som sagts förut. Zelensky är inte så korkad att han ens vågar tänka tanken på att släppa något sådant bevis eftersom han vet vilka konsekvenserna blir.
Det låter ju lite konstigt då just USA och Ukraina ingått avtal, under Våldtäkts Clinton, att just hjälpa till i utredningar och dela information om dessa.

Och ja, sluta aldrig att hoppas på och drömma om att snart kommer Putin släppa bilder på när Trump kör Golden Shower på några luder i presidentsviten på ett hotell i Moskva. När som helst nu och DÅ är Trumpen körd på riktigt lolololololol
Citera
2020-02-06, 13:12
Bannlyst
Förväntar du dig ett svar på detta inlägg eller var det ditt stora hall of fame-inlägg?

Jag försöker inte göra narr av dig. Vill bara förstå hur du tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ok

Du skrev: ”Varför var Zelensky tvungen att
1) enbart samarbeta med Rudy giuliani?
2)tillkännage en utredning om Joe Biden och de brott som han misstänks under en intervju, i live tv på bästa sändningstid? (fareed zakarias CNN compass)”

Står det i ”transkriptet” att Zelensky enbart skulle samarbeta med Giuliani, eller är detta något du fantiserat ihop på egen hand?
Jag kan inte hitta det.
Giuliani skulle däremot kontakta honom per telefon och berätta vad han visste.
Skulle inte justitieministern vara med på linan också?

William Barr är justitieminister så vitt jag vet, och han borde ha formell rätt att upprätta kontakt med ett annat lands regering om de undersöker ett gemensamt misstänkt brott.

Du menar alltså att Trump tvingat Zelensky att tillkännage utredningen på bästa sändningstid, och du hänvisar till Fareed Sakarias.
Jag hittade inte någon sådan formulering i transkriptet.
Däremot hittade jag en intervju där Zakarias berättar om en intervju med Zelensky som inte blev av.

Sedan fantiserar Zakarias ihop att det säkert var pga att Zelenski tänk offentliggöra det hela i den intervjun som blev inställd, och att den blev inställd pga att telefonsamtalet mellan Trump och Zelenski blivit offentligt, vilket skulle betyda att överraskningsmomentet i den förmodade kungörelsen skulle gå om intet.
Och det var säkert Trump som pressat honom att tillkännage det Zakarias trodde att Zelenski skulle offentliggöra i den inställda intervjun som enligt Zakarias skulle gå på bästa sändningstid.
Men Zakarias sa att han inte hade bevis, och det mesta tyder på att hela denna snurriga tanke vuxit fram innanför Zakarias stackars pannben, eller innanför någon spinndoktor på CNN:s dito.

Så var det med denna roliga skitsnackarhistoria som kunnat bli huuur stor som helst...

Jo det var nog viktigt för Trump att få Zelensky att starta en utredning.
Det framstår ju tydligt i telefonsamtalet, Vem har förnekat detta?

Zakarias för den som vill ha ett gott skratt:

https://edition.cnn.com/videos/politics/2019/11/07/fareed-zakaria-zelensky-planned-interview-trump-ukraine-vpx.cnn
Citera
2020-02-06, 13:18
Medlem
Nu ser vi framemot att CoksNancy avgår som hon lovade och senatens utredningar om Bidens korruption. Underbart vilken fullträff av Stalinisterna. Lololol
Citera
2020-02-06, 13:25
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Snälla nån den enda -ist Trump är egoist....

"Oj hos prolife har jag röster att hämta" = Trump går "march for life".

Nada, noll, nil, null - INGEN sannolikhet att Trump är prolife.

Känns skönt att Nancy nu blivit anmäld till rätten efter hennes misstag 👽

https://twitter.com/RepMattGaetz/status/1225255448745533440?s=19

Bye bye
Citera
2020-02-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Det låter ju lite konstigt då just USA och Ukraina ingått avtal, under Våldtäkts Clinton, att just hjälpa till i utredningar och dela information om dessa.

Och ja, sluta aldrig att hoppas på och drömma om att snart kommer Putin släppa bilder på när Trump kör Golden Shower på några luder i presidentsviten på ett hotell i Moskva. När som helst nu och DÅ är Trumpen körd på riktigt lolololololol

Ja, allt stod i det avtalet.

"presidentens privata advokat skall för sin klient räkning hava rätt att införskaffa information om ...vad som helst som han må finna intressant.
§1 om så behov finns skall det alltid finnas en sharpie till hand för extra arbete"
Citera
2020-02-06, 13:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Känns skönt att Nancy nu blivit anmäld till rätten efter hennes misstag 👽

https://twitter.com/RepMattGaetz/status/1225255448745533440?s=19

Bye bye
Haha riva ett papper på en kopia av talet jisses och sedan anmäla det
Citera
2020-02-06, 14:04
Medlem
LucNNs avatar
Brukar alltid kolla upp NYT för ett billigt skratt sist på dagen när luften på kontoret blir tung.

Dagens rubriker (seriöst):

Citat:
In Private, Republicans Admit They Acquitted Trump Out of Fear

Citat:
What Will Finally Defeat Donald Trump?

Citat:
They Acquitted Trump. Make Them Pay!

Citat:
Think Trump’s Learned a Lesson? Hahahaha

Citat:
Trump Will Slime His Democratic Opponent, Whoever It Is

Citat:
This Will Come Back to Haunt Trump and His Enablers
Citera
2020-02-06, 14:23
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Haha riva ett papper på en kopia av talet jisses och sedan anmäla det

Impeach trump och fäll han
Citera
2020-02-06, 14:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Och du tror någon bryr sig om vad du säger? Släpp ballongerna och kom ner på jorden.

Demokraterna tror de sitter på fakta och vad som är rätt. De är en samling misslyckade personer. Därav kan de lägga ner, för de har ingen chans mot Trump. De har inte en enda begåvad persion att sätta emot Trump.

Och Mitt Romny kan gå och lägga sig nu. Han är slut i partiet. Han kommer bli utfryst om han stannar. Bra han "outade" sig,
Nä, ingen bryr sig om vad du säger heller, dock diskuterar vi här.
Dock har en av oss glömt av grunderna för en diskussion och vad objektivitet är, den det vet jag reda är försvåra saker för vissa.
Andra personers ointelligens är aldrig nått som stör mig, bara roar mig.

Och fakta kvarstår, man är oskyldig men man vågar inte låta impeachment-fallet presentera sig och att hörsägen ska bli till fakta genom vägra vittnen.

Allt är väldigt simpelt, så för svårt för dig då?
Eller?

Och det roliga är Hillary har alltid varit oskyldig och enligt trumpnissarna själva.
Citat:
Snälla, ska du komma och prata med mig nu? Du som hotar mig från höger till vänster?

Bengazi? Fråga hillary om bengazi

Du behöver inte vara arg för att han blev frikänd och att hans populäritet höjdes upp nu Det är bara bra för världen om Trump får fortsatt förtroende och kan stoppa Globalisterna! Hoppas någon sån kommer till Sverige snart och rädda oss
Vad ska jag fråga henne om?
Hon är ju friad x8 enligt dig

Förtroende för vad?
Inte vara saklig och tillåta vittnen i impeachment för bevisa sitt fall?

Blir aldrig arg, bara en sådan sak.
Citera
2020-02-06, 14:47
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, ingen bryr sig om vad du säger heller, dock diskuterar vi här.
Dock har en av oss glömt av grunderna för en diskussion och vad objektivitet är, den det vet jag reda är försvåra saker för vissa.
Andra personers ointelligens är aldrig nått som stör mig, bara roar mig.

Och fakta kvarstår, man är oskyldig men man vågar inte låta impeachment-fallet presentera sig och att hörsägen ska bli till fakta genom vägra vittnen.

Allt är väldigt simpelt, så för svårt för dig då?
Eller?

Och det roliga är Hillary har alltid varit oskyldig och enligt trumpnissarna själva.

Vad ska jag fråga henne om?
Hon är ju friad x8 enligt dig

Förtroende för vad?
Inte vara saklig och tillåta vittnen i impeachment för bevisa sitt fall?

Blir aldrig arg, bara en sådan sak.

Nu får du sätta dig i båten, vart har jag någonsin sagt något om att hon är friad? Jag har inget gott att säga/tycka om den hemska kvinnan.

Att demokraternas försök var lika tunt som förtroende för Stefan löfven som statsminister känns det dumt att kasta in mer vittnet som ska sitta där och dra lite osanningar och dra ut på tiden istället för att lägga fokus på göra något annat än försöka sätta dit en president som folket har valt istället för riggat till sig segern

Ser inte längre någon större vinning med att föra en diskussion med dig gnällrumpan som när det går emot en börja skicka anmälningar har heller inte tid för det, har viktigare saker att göra 🙏

Du blir aldrig arg? Du skickade anmälningar lika snabbt som trump skulle bli impeach efter han vunnit med glans

Four more years 🙏
Kärlek och respekt
Mr, jobi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in