2020-02-06, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jeepen är skriven på den anhållna, GM1. Hans bilfirma är en enskild firma. Det innebär att ägaren är juridisk person (men även att bokslut ej är offentliga) Jag är rätt säker på, rätta mig om jag har fel, att bilar firman äger är registrerade på ägaren då personnr är samma som organisationsnr.

I så fall finns inga flera bilar.

Det vanligaste vid bilhandel är att fordon ägs av finansföretaget och att man med hjälp av leasing eller lån eller liknande skapar möjlighet att bruka fordon utan att behöva äga dom. Volvon är sannolikt en företagsleasad bil som han sannolikt får dra hela momsen på. Jeepen kanske han äger men anmält stulen. I övrigt vet jag inte vilka fordon han eller firman äger.
Citera
2020-02-06, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan ”grabbarna” dvs GM känt sig blåsta eller svikna på en affär eller något annat där de anser att paret är skyldiga för en stor förlust?
Känns lite märkligt att planera ett rånmord om man inte är säker på att få utdelning. Man chansar inte hur som helst vid ett sådant risktagande. Borde finnas någon koppling tänker jag.

Börjar fundera om kopplingen till mcgäng är att byggjobb eller liknande strulat till sig. Mcgäng är ju involverade i byggsvängen och har man kommit ihop sig om nån betalning eller fått tips om att det bor en rik gubbe i skogen utan bevakning/larm så är det ju ett tacksamt offer.

Kommer osökt att tänka på filmen no pain no gain...känns som ngt liknande detta. Tror inte de fått några pengar.
Citera
2020-02-06, 14:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Börjar fundera om kopplingen till mcgäng är att byggjobb eller liknande strulat till sig. Mcgäng är ju involverade i byggsvängen och har man kommit ihop sig om nån betalning eller fått tips om att det bor en rik gubbe i skogen utan bevakning/larm så är det ju ett tacksamt offer.

Kommer osökt att tänka på filmen no pain no gain...känns som ngt liknande detta. Tror inte de fått några pengar.

Släpp MC-gäng spåret tack. Personen som är bekräftat häktad är ingen MC-knutte, utan snarare än förortsgangster som hängt lite med RWC. Han har ingen MC, han kör inte MC och han jobbar inte åt någon MC-klubb. Han har kopplingar, men tillhör inte någon.

Kopplingarna består av MC-klubbens försök till att rekrytera förortsligister.
Citera
2020-02-06, 14:47
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Släpp MC-gäng spåret tack. Personen som är bekräftat häktad är ingen MC-knutte, utan snarare än förortsgangster som hängt lite med RWC. Han har ingen MC, han kör inte MC och han jobbar inte åt någon MC-klubb. Han har kopplingar, men tillhör inte någon.

Kopplingarna består av MC-klubbens försök till att rekrytera förortsligister.

Källa tack!
Citera
2020-02-06, 14:54
Medlem
terrieterries avatar
Jag tänker på det här att 27-åringen hade en bilfirma i Vallentuna och att Lars ganska nyligen hade köpt en ny bil. Han hade gott om pengar även innan han sålde gården och jag kan tänka mig att han kan ha betalat den kontant. Något som i så fall kanske skulle göra att han drog uppmärksamhet till sig. De måste ju också ha fått hans adress då och med lokalkännedom vetat (eller tagit reda på) att huset låg lite ensligt till?

Jag vet också att Lars vid några tillfällen uttryckte sig ganska kryptiskt och bland annat ska han ha sagt till en vän: "Jag råkade se något som det inte var meningen att jag skulle se".
Citera
2020-02-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag tänker på det här att 27-åringen hade en bilfirma i Vallentuna och att Lars ganska nyligen hade köpt en ny bil. Han hade gott om pengar även innan han sålde gården och jag kan tänka mig att han kan ha betalat den kontant. Något som i så fall kanske skulle göra att han drog uppmärksamhet till sig. De måste ju också ha fått hans adress då och med lokalkännedom vetat (eller tagit reda på) att huset låg lite ensligt till?

Jag vet också att Lars vid några tillfällen uttryckte sig ganska kryptiskt och bland annat ska han ha sagt till en vän: "Jag råkade se något som det inte var meningen att jag skulle se".

Aha! Det har nämligen varit uppe som förslag innan, att det kanske handlat om att han kanske visste för mycket om något av någon anledning.
Citera
2020-02-06, 14:59
Medlem
5549s avatar
Citat:

Intressanta uppgifter. När köpte han bilen, och när i tiden brukade han säga det där?
Citera
2020-02-06, 15:05
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Intressanta uppgifter. När köpte han bilen, och när i tiden brukade han säga det där?
När han köpte bilen är jag lite osäker på men vår gemensamma väninna sa "De hade precis köpt en ny bil" men jag fick intrycket att det i alla fall var några månader, kanske ett halvår sedan. Kanske ganska samtidigt som han sålde gården inser jag nu.

Det där yttrandet hade han gjort nyligen.
Citera
2020-02-06, 15:08
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Aha! Det har nämligen varit uppe som förslag innan, att det kanske handlat om att han kanske visste för mycket om något av någon anledning.
Ja, men det kan ju lätt bli att man läser in mer i yttrandet nu i efterhand än vad det faktiskt betydde. Han kanske bara hade sett nån vänstra med nån annan eller nåt liknande trivialt. Men han var ju ute och vandrade mycket så han kan så klart ha sett nåt skumt också, kanske på nån plats där folk hade tänkt att de var ifred.
Citera
2020-02-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Mannen skjuten, kvinnan kvävd med plastfilm

Troligt att dom torterades då.
Undra om dom kom så långt så dom fick ut några pengar.
Citera
2020-02-06, 15:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Kan ”grabbarna” dvs GM känt sig blåsta eller svikna på en affär eller något annat där de anser att paret är skyldiga för en stor förlust?
Känns lite märkligt att planera ett rånmord om man inte är säker på att få utdelning. Man chansar inte hur som helst vid ett sådant risktagande. Borde finnas någon koppling tänker jag.

Dom kanske är dumma i huvudet och inte tänker speciellt långt.
Citera
2020-02-06, 15:20
Medlem
Citat:
När han köpte bilen är jag lite osäker på men vår gemensamma väninna sa "De hade precis köpt en ny bil" men jag fick intrycket att det i alla fall var några månader, kanske ett halvår sedan. Kanske ganska samtidigt som han sålde gården inser jag nu.

Det där yttrandet hade han gjort nyligen.

Skodan inköptes 2019-07-29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in