2020-02-06, 13:04
Medlem
Hur blev dom mördade?
Citera
2020-02-06, 13:05
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Men varför bärgas då inte hans jeep??
Saknas den? Man är ju intresserad av den enligt media mellan 10-15/1.

Det är klurigt.

Det här är också klurigt:

Polisen efterlyste iakttagelser 10 - 11 enligt media. Det var för mig en bekräftelse på att det var då morden skett och att vittnen sett bilen lämna på lördag. Jag postade det här på Flashback i ett inlägg och fick ett märkligt svar:

”Shit va smart du är”

Nästa efterlysning så sökte återigen polisen efter iakttagelser 10-15. Gjorde polisen eller media en tavla? Jag antar att polisen inte vill att vittnen ska låsa sig. GM kan ju faktiskt ha återvänt i början av veckan även om jag finner det otroligt.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-06 kl. 13:32.
Citera
2020-02-06, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Om man tittar på medias video så ser man att bilen som hämtas är en Volvo.
Den är dessutom inte svart, vilket 27-åringen jeep är.

Nä, varken svart, mörk eller jeep cherokee.

Men vi vet ju inte om den svarta jeepen tagits på annat ställe.
Det skulle ju vara 25-åringen som bodde nära parkeringen?

Kanske 27-åringen tog den grå oansenliga bilen till kompisen, när den svarta jeepen efterlysts i media och Vallentunaborna verkar ha läst om denna bil (mest läst artikel). Jeepen kanske stod hemma hos honom?

Eller så är den faktiskt borta?
Senast redigerad av notknapparen 2020-02-06 kl. 13:45.
Citera
2020-02-06, 13:06
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur blev dom mördade?

Mannen skjuten, kvinnan kvävd med plastfilm
Citera
2020-02-06, 13:10
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Men vi vet ju inte om den svarta jeepen tagit på annat ställe.

Kanske 27-åringen tog den grå oansenliga bilen till kompisen, när den svarta jeepen efterlysts i media och Vallentunaborna verkar ha läst om denna bil (mest läst artikel). Jeepen kanske stod hemma hos honom?

En volvo i beslag alltså, men vem äger den?
Citera
2020-02-06, 13:33
Avslutad
Misstänker att bilen (jeep) står på en målvakt alt anmälts som stulen kort före brottet. Misstaget dom gjort är att inte bränna bilen efter att dom använt den. Den grå v60 cc är antagligen en bil tillhörande hans firma. Äger man en bilfirma kan man åka med vilken bil man vill från företaget så inte konstigt att det är en v60 som bärgas.
Hela upplägget luktar amatörmässigt och massa misstag verkar ha begåtts. Antagligen var inte planen att mörda paret utan även där ledde den usla planeringen och ett antal misstag till den dödliga utgången. 16 års fängelse för mord.
Citera
2020-02-06, 13:34
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Men vi vet ju inte om den svarta jeepen tagit på annat ställe.

Kanske anmäld stulen?
Citera
2020-02-06, 13:40
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Misstänker att bilen (jeep) står på en målvakt alt anmälts som stulen kort före brottet. Misstaget dom gjort är att inte bränna bilen efter att dom använt den. Den grå v60 cc är antagligen en bil tillhörande hans firma. Äger man en bilfirma kan man åka med vilken bil man vill från företaget så inte konstigt att det är en v60 som bärgas.
Hela upplägget luktar amatörmässigt och massa misstag verkar ha begåtts. Antagligen var inte planen att mörda paret utan även där ledde den usla planeringen och ett antal misstag till den dödliga utgången. 16 års fängelse för mord.

Jeepen är skriven på den anhållna, GM1. Hans bilfirma är en enskild firma. Det innebär att ägaren är juridisk person (men även att bokslut ej är offentliga) Jag är rätt säker på, rätta mig om jag har fel, att bilar firman äger är registrerade på ägaren då personnr är samma som organisationsnr.

I så fall finns inga flera bilar.
Citera
2020-02-06, 13:43
Medlem
Kan ”grabbarna” dvs GM känt sig blåsta eller svikna på en affär eller något annat där de anser att paret är skyldiga för en stor förlust?
Känns lite märkligt att planera ett rånmord om man inte är säker på att få utdelning. Man chansar inte hur som helst vid ett sådant risktagande. Borde finnas någon koppling tänker jag.
Citera
2020-02-06, 13:44
Medlem
Stilichios avatar
Ingen som har tänkt på att genomsökningen av huset, att det var stökigt, kan ha gjorts efter att bilarna har körts bort. Iskallt i så fall men ändå är det fysiskt möjligt.
Citera
2020-02-06, 13:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Christoph*r Zambra*o Rantata*o
*=e,n,l

Är det fortfarande denna som är hetaste spåret gällande den andre anhållna mannen?
Citera
2020-02-06, 13:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Kanske anmäld stulen?

Om den var borta, borde man inte eftersöka iakttagelser enbart mellan 10-15 januari, kan man tänka.

Vara låser de sig vid just detta datum?

Har den hittats efter som du säger anmälts stulen?
Polisen borde ha koll på bilens whereabouts efter den 15:e? Det som har hänt med det efter det är inte väsentligt?

Kanske har den varit på total recond och är så gott som utblåst på ev spår?

När såg man en efterlysning i media efter denna jeep för första gången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in