2020-02-05, 03:43
Medlem
ArthurFlecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Swebbtvv är.bra men Corona viruset imtresserar mig inte. Vad hette senaste viruset som tog kol pä flera hundratals?

SARS - Severe Acute Respiratory Syndrome, kanske? Var väl också en variant av coronavirus som utbröt som en pandemi i mitten av 2000-talet, detta nya Corona-nCoV-viruset skall dock vara farligare än SARS?
Senast redigerad av ArthurFleck 2020-02-05 kl. 03:48.
Citera
2020-02-05, 03:46
Medlem
Till användare Babyspenat
Vad hette senaste viruset som tog kol pä flera hundratals?

-Kan det vara svininfluensan du tänker på ?

Dvs. H1N1 som det sedermera togs fram ett vaccin för.
Med den tragiska bieffekten-narkolepsi.

Eller du kanske tänker på SARS viruset med utbrott 2003 som tog en del liv?
Citera
2020-02-05, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurFleck
Viktig information också om vikten av att stärka sitt immunförsvar med vitaminer och mineraler och bra tips också om att ta kolodialt silver för att skydda sig, skall införskaffa sådant genast.

Jag hade hört talas om silvrets skadliga eller iaf icke önskvärda egenskaper i något radioprogram, kollade upp och jodå, mycket riktigt tror jag inte just detta är det klokaste mot någonting egentligen. Algyria skulle kanske vara bra om man ska spela plåtgubben i Trollkarlen från Oz.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/kolloidalt-silver/?AspxAutoDetectCookieSupport=1
Citera
2020-02-05, 04:51
Medlem
ArthurFlecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thoba
Jag hade hört talas om silvrets skadliga eller iaf icke önskvärda egenskaper i något radioprogram, kollade upp och jodå, mycket riktigt tror jag inte just detta är det klokaste mot någonting egentligen. Algyria skulle kanske vara bra om man ska spela plåtgubben i Trollkarlen från Oz.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/kolloidalt-silver/?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Fast det där med dom där personerna som blev blåa Rosemary Jacobs och Paul Karason och som varit "poster Child" för argyria och som påstått skulle fått argyria av kolloidalt silver har ju redan debunkats som en hoax väl? De tog inte riktigt kolloidalt silver utan de tog silvernitrat och silverklorid som orsakade det hela?

http://www.kolloidaltsilver.me/vad-ar-kolloidalt-silver/blir-man-bla-av-kolloidalt-silver/

Det är liksom bara en desinformationskampanj för vilseleda allmänheten om kolloidalt silvers positiva inverkan på hälsan, och det faktum att Lars Bern nämner det och rekommenderar det bevisar och verifierar det faktumet?
Citera
2020-02-05, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurFleck
Fast det där med dom där personerna som blev blåa Rosemary Jacobs och Paul Karason och som varit "poster Child" för argyria och som påstått skulle fått argyria av kolloidalt silver har ju redan debunkats som en hoax väl? De tog inte riktigt kolloidalt silver utan de tog silvernitrat och silverklorid som orsakade det hela?

http://www.kolloidaltsilver.me/vad-ar-kolloidalt-silver/blir-man-bla-av-kolloidalt-silver/

Det är liksom bara en desinformationskampanj för vilseleda allmänheten om kolloidalt silvers positiva inverkan på hälsan, och det faktum att Lars Bern nämner det och rekommenderar det bevisar och verifierar det faktumet?

Jag vet ju tyvärr inte allt om detta, och framtiden lär väl utvisa vad egenskaperna är, jag känner iaf initialt att jag litar till den forskning som idag finns, som pekar på att nackdelarna är nog fler än fördelarna. Men jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag har fel sedan, och det faktum att EU har mycket med underlaget till besluten om förbud att sälja silver som läkemedel eller hälsotillskott får det ju att växa ett uns av tvivel helt klart!
Citera
2020-02-05, 09:55
Bannlyst
Nu har jag inte hunnit lyssna på det här programmet än, men jag börjar bli lite orolig för att Swebbtv kan komma att förlora trovärdigheten efter flertalet tveksamma uppfattningar och intervjuer.

Får återkomma efter att ha lyssnat.
Citera
2020-02-05, 11:56
Medlem
Ingen hejd på vad Lars Bern är expert på. Klart han skall yttra sig om virologi. Han är ju teknologie doktor...

Det är tragiskt när vetenskapsmän tror att de kan kvacka på vilket område som helst bara för att de har en doktorsgrad.

Zlatan skulle säkert vara bättre på handboll än jag men det betyder inte att han platsar i ett handbollslag.
Citera
2020-02-05, 19:02
Medlem
Haddock93s avatar
Om bara fler lyssnade på Bern och SwebbTV hade hi haft ett bättre samhälle.

Bern är kung!
Citera
2020-02-05, 19:56
Medlem
Zneds avatar
Lennart Mattikainen och Conny Andersson deltar i ett samtal på youtubkanalen " WakeUpGlobe SE om "Samhällskaos, Invandring, Yttrandefrihet & Globalism".

Citat:
Publicerades den 2 feb. 2020
Ett samtal med Lennart Matikainen och Conny Andersson för att diskutera nuläget och vad som egentligen sker.

Kaoset i samhället och världen blir alltmer påtagligt och det eskalerar varje dag. Våra myndigheter pratar alltmer om övervakning, censur, militär och restriktioner i kölvattnet av kaoset.

Men vad ligger egentligen bakom?Kan det bara plötsligt bli så här tokigt på alla fronter samtidigt utan att det finns tydliga samband?

En holistisk blick på samtiden.

Ur innehållet:

Varför började alla sprängningar så plötsligt, samtidigt? Det har ju funnits mycket vapen och sprängmedel på vift i samhället ganska länge? Är det en "Falseflagg operation" ?

Vill man skrämma befolkningen och varför och till vad? Vill man tysta alternativmedia? Varför är tidningar och annan media tysta?

Vill man ha krig mellan svenskar och invandrare?

Varför tar Sverige som enda land i Europa emot folk ifrån Uzbekistan. Akilov kom från Uzbekistan och skulle utvisas. Varför fanns han kvar i landet? Uzbekistanier är ökänt farliga.

Det nämns också om konstiga förslag till grundlagsändringar runt det konstiga valet 2018.

Citat:
Titta på ”Lennart & Conny om samhällskaos, invandring, yttrandefrihet & globalism.” på YouTube
https://youtu.be/VXr2mz2d5ec

Tycker jag att Mattikainen gör ett trevligt och avspänt intryck i denna intervju. Och också Conny verkar mer normal än i sin intervju i SWEBBTV.
Senast redigerad av Zned 2020-02-05 kl. 20:04.
Citera
2020-02-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Om bara fler lyssnade på Bern och SwebbTV hade hi haft ett bättre samhälle.

Bern är kung!

Skaran av lyssnare är stigande,låt oss hoppas att budskapet även går fram.
Citera
2020-02-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ingen hejd på vad Lars Bern är expert på. Klart han skall yttra sig om virologi. Han är ju teknologie doktor...

Det är tragiskt när vetenskapsmän tror att de kan kvacka på vilket område som helst bara för att de har en doktorsgrad.

Det kan diskuteras om han kan kallas vetenskapsman.
Han doktorerade 1976 i kemisk reaktionsteknik på en avhandling om optimering av fettsyrahydrering, dvs margarintillverkning, i huvudsak ett matematiskt problem (jag var examensarbetare på samma institution vid den tiden) .
Efter det gjorde han karriär i privata näringslivet, först på Volvo och sedan som vd på konsultföretaget Ångpanneföreningen.
Det är alltså väldigt länge sedan han sysslade med något som kan beskrivas som vetenskaplig verksamhet.
Citera
2020-02-06, 13:14
Medlem
Citat:
Kolodialt silver
Jasså dom rekommenderar sådant skumrask. Har Bern sagt något flour, vacciner, att man bör rena sitt vatten etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in