2020-02-06, 13:40
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Jasså dom rekommenderar sådant skumrask. Har Bern sagt något flour, vacciner, att man bör rena sitt vatten etc?
Lars Bern är anti-vaxxare. Sprider farliga budskap.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lars_Bern
Citera
2020-02-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Lars Bern är anti-vaxxare. Sprider farliga budskap.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lars_Bern
Det står ingenting om vacciner i det du länkade.
Citera
2020-02-06, 15:31
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Det står ingenting om vacciner i det du länkade.
Var visst svenska versionen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Bern#Debattör

Och här har du citat från hans egna äckliga blogg.

Citat:
En orsak till att debatten blivit så infekterad är som så ofta, att vaccinationer under senare decennier vuxit till en multimiljardindustri. Som vi erfarit på så många andra samhällsområden har stora globala ekonomiska intressen en förmåga att totalt snedvrida samhällsdebatten.

https://anthropocene.live/2017/05/13/varfor-motsatter-sig-myndigheter-jamforande-studier-av-vaccinerade-och-ovaccinerade-barn/

Hela blogginlägget läser som en galen konspiratoriker som gått på precis all propagnda om "big pharma" och hur de minsann "försöker få ut vaccin för att tjäna pengar". Bevisningen verkar enbart bestå av att svininfluensan "övervaccinerades" och några få fick biverkningar, trots att det är så gott som garanterat att färre dog pga. vaccineringskampanjen.

Bern gör det alldeles för lätt för sig genom att peka på swimmingpoolen och säga "Men titta, varför behöver vi badvakter för? DET DÖR JU INGEN!!".

Dock ska påpekas att han är vältalig, och är bra på att hitta diverse konspirationer på nätet, bara för att skriva om dem lite och publicera på svenska. Jag är 99.999% säker på att allt i det där blogginlägget är farlig desinformation, men någon behöver sätta sig ner och göra arbetet med att debunka alla hans påståenden.

Eller... lyssna nu.... eller så faktakollar man ett enda påstående själv, kommer fram till att just det var felaktigt av Bern, och kommer till insikten att Bern är en farlig konspiratoriker som mer än gärna sprider rykten om nästan vad som helst. För endast en faktakoll är allt som krävs för dig att misstänka att han inte är pålitlig.
Senast redigerad av Ree81 2020-02-06 kl. 15:34.
Citera
2020-02-07, 04:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

https://anthropocene.live/2017/05/13/varfor-motsatter-sig-myndigheter-jamforande-studier-av-vaccinerade-och-ovaccinerade-barn/

Hela blogginlägget läser som en galen konspiratoriker som gått på precis all propagnda om "big pharma" och hur de minsann "försöker få ut vaccin för att tjäna pengar". Bevisningen verkar enbart bestå av att svininfluensan "övervaccinerades" och några få fick biverkningar, trots att det är så gott som garanterat att färre dog pga. vaccineringskampanjen.

Bern gör det alldeles för lätt för sig genom att peka på swimmingpoolen och säga "Men titta, varför behöver vi badvakter för? DET DÖR JU INGEN!!".

Dock ska påpekas att han är vältalig, och är bra på att hitta diverse konspirationer på nätet, bara för att skriva om dem lite och publicera på svenska. Jag är 99.999% säker på att allt i det där blogginlägget är farlig desinformation, men någon behöver sätta sig ner och göra arbetet med att debunka alla hans påståenden.

Eller... lyssna nu.... eller så faktakollar man ett enda påstående själv, kommer fram till att just det var felaktigt av Bern, och kommer till insikten att Bern är en farlig konspiratoriker som mer än gärna sprider rykten om nästan vad som helst. För endast en faktakoll är allt som krävs för dig att misstänka att han inte är pålitlig.

Man ska alltid vara skeptisk till piller o sprutor. Speciellt sådant som influensa vaccin som stressas fram. Det är produkter för riskgrupper inte för friska personer.
Citera
2020-02-07, 04:47
Medlem
Jag slutade lyssna på Swebbtv och all form av nyheter. Jag får alltid reda på händelser av människor runt om.

Jag undrar om det verkligen gör nytta eller skapar konflikt. Om jag får tänka på detta kanske jag kan ge ett bra svar.

Personligen har jag accepterat att det är som det är. Vill inte ha massa konflikter inom mig personligen
Citera
2020-02-07, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag slutade lyssna på Swebbtv och all form av nyheter. Jag får alltid reda på händelser av människor runt om.

Jag undrar om det verkligen gör nytta eller skapar konflikt. Om jag får tänka på detta kanske jag kan ge ett bra svar.

Personligen har jag accepterat att det är som det är. Vill inte ha massa konflikter inom mig personligen
Det är naturligtvis tillåtet, och önskvärt från regimens sida, att vara blåpillrad.
Citera
2020-02-07, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

Om du mår bra av det så, visst.

Det finns dock sociala, ekonomiska och häldomässiga skäl att följa med i nyheter. Läs tidningar om det får dig mindre irriterad.
Citera
2020-02-08, 11:54
Medlem
Swebb-Tv borde ingå i SVT och heta Svt3.

Lars Bern försöker förklara för det sovande folket att socker skapar fetma, cancer och diabetes.
Citera
2020-02-08, 17:22
Medlem
Peter Springare gästade programmet och pratade om klaner:

Citat:
- På sista tiden vet jag hur man gör för att hantera klaner, klanhövdingar och de som har makt inom klanerna. Man har börjat diskutera och, kan man säga, bedriver ett slags medling på deras villkor när det gäller brott. Och det är ju helt horribelt. För då börjar vi ge legitimitet åt klanerna och andra rättsuppfattningar som inom ramen för sharialagar och det är ju helt uppåt väggarna, fortsätter han.

I stället för att alltid lagföra stridande klaner, medlar alltså polisen, enligt Peter Springare.

– Inom polisen har man tagit fram detta som ett gott exempel. Förra hösten tror jag det var. Då hade man ett långt reportage om hur man bedrev medling i stället för att lägga mer resurser och verkligen utreda brotten enligt svensk rättsuppfattning och lag. Då går man in och medlar mellan de här och får dem att upphöra eller bli sams. Det kan röra sig om olaga hot, ofredande och annat. Detta kan eskalera till misshandel och andra grövre brott. Men man börjar på det här viset.

– Man har polisutredare som deltar i den här sortens verksamhet, och det är helt förödande, säger han och påstår att det finns poliser som uttryckligen klargjort att myndigheten måste "anpassa" sig till mångkulturen och de nya rättsuppfattningar som den fört med sig.

– När svensk polis resonerar så, då har vi redan ett tvåparallellsamhälle. Då befäster man det. Andra rättsuppfattningar kommer äta sig in i samhället och tränga undan våra.

https://www.friatider.se/springare-polisen-medlar-med-klanerna-helt-horribelt
Citera
2020-02-08, 21:26
Medlem
-GGs avatar
Det är så tydligt hur extremt mycket mer kriminella, våldsamma och oempatiska kulturerna är som har kommit med invandringen. Det lilla fröet i detta såddes redan med Balkan-invandringen. Det är en sjuklig situation att försätta sig i som land (utan ens en debatt om det eller en folkomröstning), som gör att man måste ifrågasätta strukturerna bakom och vad som egentligen driver på det här.
Detta har som slutmål att slå ut hela Sverige, underminera varenda svensk, och muslimer, araber och afrikaner är ett perfekt verktyg för det.

Mångkulturen som statsskick ger dock legitimitet åt det (kanske därför det infördes som en speciellt tillägg, och som skulle säkerställa flödet i det), eftersom en kultur handlar om moral, handlingar och synsätt mer än om matlagning och sociala sammankomster som dans.

Svenskarna har varit så lata på alla sätt och vägrat tänka eller syna medias och politikernas bild av invandring och mångkultur.

Vad som sker känns helt surrealistiskt.
Senast redigerad av -GG 2020-02-08 kl. 21:37.
Citera
2020-02-08, 21:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Bern har iofs rätt i det du citerde. Big Pharma är opålitliga, giriga och skiter i folks hälsa. Det finns otaliga fall av korruption och läkemedel som skadat folk på grund av vinstbegär.
Citera
2020-02-09, 00:42
Moderator
Meijis avatar
En diskussion om vilket kosthåll som är mest hälsosamt raderad, då den diskussionen lämpar sig bättre i något annat forum.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in