Citat:
Ursprungligen postat av
löktårta
För att exakt ingen som betyder något bryr sig. Det är därför det händer igen och igen. Trots "lex Bobby".
Så jävla skevt.
I vissas ögon borde jag med psykisk ohälsa inte ha barn. Då de anser att alla med psykisk ohälsa är dåliga föräldrar.
Har en liten drös med barn som alla har rena och hela kläder i rätt storlek, tak över huvudet, sköna sängar, mat på bordet/magarna, de har sina diagnoser och jag kämpar för dom alla. De är mitt liv och de får min kärlek.
Jag slår inte mina barn, jag knarkar inte, dricker sällan och inte i deras sällskap.
Så..? Har jag rätt att behålla mina barn?
Anser att oavsett diagnos så så länge du tar hand om ditt barn, håller det rent (menar inte att barn inte ska få skita ner sig när de leker för de tycker jag de ska), bra kläder, mat, kärlek, TRYGGHET!
Men aldrig behöva leva med missbruket under samma tak. Aldrig behöva vara rädda hemma. Aldrig misskötas o.s.v.
Men som sagt då vissa drar gränsen direkt vid psykisk ohälsa så tror jag det är svårt att ha "körkort" för att få bli förälder, för vem bestämmer vart den gränsen går?
Kolla bara på denna sits när soc faktiskt försökt hjälpa detta barn, men kammarrätten skickat barnet rakt ner i vad som blev barnets död.