2020-02-05, 22:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Anser man att sex innebär att någon ställer upp så är man inte kompatibel och bör skaffa sig en ny partner.

Vill man aldrig ha sex med sin man ska man inte klaga om mannen söker sex någon annanstans, t ex på bordell.
Citera
2020-02-05, 22:38
Medlem
Jag är inte feminist, och i nuläget har jag inga synpunkter på prostitutionen i sig, utan mera varför en man kan vilja köpa sex då han är i en relation där man underförstått lovat varandra trohet.

Ifall en kvinna under en lång tid saknar sexlust, så tänker jag att första prio borde vara att ta reda på varför? Om man verkligen älskar varandra borde man vara mån om att båda attraheras av varandra och tar hand om sin relation. Avsaknad av känslor för mannen, svårt att få tid till sex, sjukdom, för dålig känslomässigt stöd från sin partner, hormoner som spökar eller annat? Kanske parterna är dåliga på att tillfredsställa varandras behov, då män och kvinnor sällan har samma behov, och kanske uttrycker dom på olika sätt.

Går det inte att lösa, eller att kvinnan inte tycker att det är något problem, så är det ju upp till mannen att välja om han vill stanna kvar i relationen eller inte.
Vill han inte stanna, kan han ju för all del leva livet som ungkarl och ha sex med kvinnor utan att ha en relation med dom? Lite svårare beslut om man redan skaffat barn förstås, men kanske bättre att gå skilda vägar än att mannen är otrogen genom att köpa sex varje vecka?
Inte säker på att den relationen alla gånger känns bra för båda parter i så fall?

I en sund relation, så tänker jag att man försöker tillfredsställa bådas behov, så länge dom inte är helt orimliga. Ofta kallas det kompromisser, att man är beredda att göra saker för varandra så att båda är så nöjda som det är möjligt, och för att få relationen att hålla.

Jag skulle troligen inte ställa upp på en avsugning om dagen, såvida inte mannen gör något som är viktigt för mig, i så fall kan vi byta tjänster och så är båda nöjda
Citera
2020-02-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vill man aldrig ha sex med sin man ska man inte klaga om mannen söker sex någon annanstans, t ex igvpå bordell.
Nej man lämnar den man som går på bordell så skaffar man sig en man man vill ha sex med eller helt enkelt lever ensam.
Blir ju bra mycket mer pengar kvar för mannen om han istället för stor bostad skaffar en lägenhet på 2 rum och låter barnen dela sovrum när de kommer varannan vecka och lägga övriga pengar på sexköp mycket billigare än att bo i hus och låtsas vara familj varje vecka samt då regelbundet även köpa sex varje vecka för att män måste ha sex regelbundet ett par gånger i veckan
Bor manen enkelt har råd med att förutom sexköp göra aktiviteter med sina barn som dessutom får lära sig att män behöver sex ofta
Citera
2020-02-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag är inte feminist, och i nuläget har jag inga synpunkter på prostitutionen i sig, utan mera varför en man kan vilja köpa sex då han är i en relation där man underförstått lovat varandra trohet.

Ifall en kvinna under en lång tid saknar sexlust, så tänker jag att första prio borde vara att ta reda på varför? Om man verkligen älskar varandra borde man vara mån om att båda attraheras av varandra och tar hand om sin relation. Avsaknad av känslor för mannen, svårt att få tid till sex, sjukdom, för dålig känslomässigt stöd från sin partner, hormoner som spökar eller annat? Kanske parterna är dåliga på att tillfredsställa varandras behov, då män och kvinnor sällan har samma behov, och kanske uttrycker dom på olika sätt.

Går det inte att lösa, eller att kvinnan inte tycker att det är något problem, så är det ju upp till mannen att välja om han vill stanna kvar i relationen eller inte.
Vill han inte stanna, kan han ju för all del leva livet som ungkarl och ha sex med kvinnor utan att ha en relation med dom? Lite svårare beslut om man redan skaffat barn förstås, men kanske bättre att gå skilda vägar än att mannen är otrogen genom att köpa sex varje vecka?
Inte säker på att den relationen alla gånger känns bra för båda parter i så fall?

I en sund relation, så tänker jag att man försöker tillfredsställa bådas behov, så länge dom inte är helt orimliga. Ofta kallas det kompromisser, att man är beredda att göra saker för varandra så att båda är så nöjda som det är möjligt, och för att få relationen att hålla.

Jag skulle troligen inte ställa upp på en avsugning om dagen, såvida inte mannen gör något som är viktigt för mig, i så fall kan vi byta tjänster och så är båda nöjda
Massa religiösa i USA ha sex med sina män så fort mannen vill eftersom män har en otyglad sexdrift och hamnar i nöd annars, de nöd kam uppstå när kvinnan ammar eller mitt i sin djupsömn och då ska glädjefullt ta emot mannen, ska tydligen inte ens ok att säga nej med gipsat ben
Citera
2020-02-05, 23:10
Medlem
Citat:
Massa religiösa i USA ha sex med sina män så fort mannen vill eftersom män har en otyglad sexdrift och hamnar i nöd annars, de nöd kam uppstå när kvinnan ammar eller mitt i sin djupsömn och då ska glädjefullt ta emot mannen, ska tydligen inte ens ok att säga nej med gipsat ben

Oj då...
Då kanske dom män som har en sån extrem lust funderar på att bli religiösa och flytta dit då?

Men jag tror att dom allra flesta människor som är sunda har förmåga att lösa såna här bekymmer som kan uppstå, om man kommunicerar med varandra och bryr sig om varandra på riktigt
Citera
2020-02-06, 00:03
Avslutad
Citat:
Nej klart jag inte trodde. Jag vet att du inte tycker kvinnor ska behöva anstränga sig i relationer, eller i några andra sammanhang, för att få det dem vill. Det har du precis som alla svenska kvinnor blivit itutad sedan dagen du föddes. Och du har också lärt dig vilka ord man ska använda för att avfärda de som tycker att kvinnor ska behöva anstränga sig lika mycket som män.

Så duktig

Ok du var bara tvungen att fortsätta predika incel-evangeliet. Du skulle slutat när jag fortfarande trodde du hade humor och hjärnceller 🤗
Citera
2020-02-06, 08:46
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Var har du hittat all denna insikt i religiösa amerikaners sovrum? De religiösa brukar inte vara så frikostiga med den sortens information.
För det andra, vad har det för relevans för oss här?

Jag skojar bara, jag ser väl att det bara är det sedvanliga manshatet som talar.
Man bad, women weak.
Citera
2020-02-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Var har du hittat all denna insikt i religiösa amerikaners sovrum? De religiösa brukar inte vara så frikostiga med den sortens information.
För det andra, vad har det för relevans för oss här?

Jag skojar bara, jag ser väl att det bara är det sedvanliga manshatet som talar.
Man bad, women weak.
Detta är hur vissa tolkar ordspråksboken där det sägs att kvinnans kropp inte är längre hennes utan mannens efter att de gift sig och eftersom kvinnan ska underkasta sig mannen så får hon inte neka förutom vid sjukdom.

Du skulle förvånas hur dessa människor lyckas få in sex som skäl till att kvinnor inte ska jobba utanför hemmet eftersom gifta mäns drifter inte kan motstå kvinnor som inte är modest klädda.
Sex är syndigt utanför äktenskapet men i äktenskapet ska kvinnan alltid vara tillgänglig med ett leende på läpparna och om mannen vill bära sexiga underkläder under de långs kjolarna. Finns företag som säljer diverse kristna sexiga underkläder och sexleksaker, det kristna är att det medföljer bibelverser annars är det precis samma spets,lack osv som säljs överallt

Du skulle bli förvånad hur sexfixerade de som lever bibeltroget är och hur de kommer in på sex oavsett vad de pratar om.
Citera
2020-02-06, 10:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok du var bara tvungen att fortsätta predika incel-evangeliet. Du skulle slutat när jag fortfarande trodde du hade humor och hjärnceller 🤗

Som sagt, du har lärt dig vilka ord man ska använda för att avfärda män som ifrågasätter kvinnor.

Tack för illustrationen
Citera
2020-02-06, 11:17
Medlem
Citat:
Det verkar så inte så, nej. Att kvinnan i relationen gör sitt och ställer upp på en daglig avsugning tycker du är för mycket begärt. Det är väl som vanligt endast männen som ska "steppa upp". Minsta lilla krav/förväntning på kvinnan är "genomrutten kvinnosyn".

Detta är bortskämda, feministiskt hjärntvättade svenska kvinnor i sitt esse.
Du har definierat en daglig avsugning som minsta lilla krav. Tydligen anser du att om man ser partnerskap som ett kontrakt och mannen tjänar mer än kvinnan och kvinnan tar hand om barnen i större utsträckning, så som det ser ut generellt, så är kvinnan en parasit på mannen och är därför skyldig honom sexuella tjänster mot hennes vilja. Dvs utöver det praktiska arrangemanget så ser du bara mannens sexuella och känslomässiga behov av att vara nära en naken kvinna som en del av kontraktet. Alltså dina egna behov. Och samtidigt definierar du dina behov som minsta lilla krav på kvinnor och anklagar kvinnor för att vara bortskämda trots att du själv inte ens ser kvinnors behov. Du definierar lite som du vill och övetygar verkligen dig själv. Men för att dina resonemang ska stämma måste först dina utgångspunkter stämma och vad har du för argument för att om mannen jobbar mer och tjänar mer än kvinnan och kvinnan vabbar, hämtar på dagis och tar huvudansvaret för barnen och deras behov så är det enda som har betydelse i "kontraktet" att mannen bidrar med mer pengar och kvinnan ligger på minus och är skydlig mannen i relationen att bortse från sina egna känslomässiga behov för att tillfredsställa hans?

En annan sak du har fel i är att du ser sexuella tjänster som vilken tjänst som helst och det är uppenbarligen inte sant. Att göra sexuella tjänster mot sin vilja är skadligt för de flesta människor, av nån anledning är det psykiskt, känslomässigt och relationellt påfrestande och skadligt och det är bara så det är. Du kan ju låtsas som att det bara är den fysiska handlingen och inte låtsas om några konsekvenser men hela ditt resonemang blir ju ogiltigt när du blundar för uppenbara sanningar. Jag såg andra säsongen av I am a killer på Netflix nyligen och jag tror inte att det är en slump direkt att en så stor andel av människorna på death row har blivit sexuellt utnyttjade under sin uppväxt. Det är inte som att någon stulit deras matlåda direkt utan det ger livslånga konsekvenser. Om sexuella handlingar kunde jämföras med vilken fysisk handling som helst hade det inte varit så. Uppenbarligen är det ju inte som vilken fysisk handling som helst för dig heller utan även för dig handlar det om de känslor du har som är kopplade till den fysiska handlingen.
Citera
2020-02-06, 11:29
Avslutad
Citat:
Som sagt, du har lärt dig vilka ord man ska använda för att avfärda män som ifrågasätter kvinnor.

Tack för illustrationen

Hade du bara ifrågasatt kvinnor, men du tog på dig att prata för alla kvinnor och män och då får man ha lite mer på fötterna än sina egna hemmasnickrade fantasier
Citera
2020-02-06, 11:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hade du bara ifrågasatt kvinnor, men du tog på dig att prata för alla kvinnor och män och då får man ha lite mer på fötterna än sina egna hemmasnickrade fantasier

Nej det gjorde jag inte. Men att alla svenska kvinnor är stöpta i samma form råder ingen tvekan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in