2020-02-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Anmälan inkommer också i samband med förlossningen, då Patrik (flickans far, ej vårdnadshavare) är upprörd och hotfull. Han har med sig egenköpt lustgas som han inhalerar inför personal. När verksamhetschefen försöker lugna ner honom blir denne hotad. Vakt får tillkallas för att avhysa Patrik. Avdelningen får hållas låst under den tid som Rebecka vårdas där.
Förlossningar kan vara väldigt påfrestande psykiskt även för pappor, klart att de ska kunna ta sig några patroner lustgas för att hålla sig lugna 😊

Skämt åsido är det helt förbryllande att socialen inte fått sin vilja igenom.
Citera
2020-02-06, 10:21
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Förlossningar kan vara väldigt påfrestande psykiskt även för pappor, klart att de ska kunna ta sig några patroner lustgas för att hålla sig lugna 😊

Skämt åsido är det helt förbryllande att socialen inte fått sin vilja igenom.

Det är helt obegripligt, eftersom jag råkar veta att det så gott som alltid går åt andra hållet. D.v.s. att rätten bara klubbar igenom det som socialen föreslår. (Vilket naturligtvis är lika rättsvidrigt, det.)

Går det att ställa de här kammarrättsråden till svars på något sätt? Eller kan de fatta hur galna beslut som helst, och sedan gå straffria oavsett följderna för barnet?
Citera
2020-02-06, 10:25
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste det.
Som i amerikanska filmer, där pappan svimmar o personalen får ta hand om honom istället för kvinnan.

Kombinationen av att han valde att ha med sig egen lustgas till sig själv, samt att han hotade personalen till den grad att de fick tillkalla vakter och låsa ut honom från förlossningsrummet/avdelningen, visar ganska tydligt att han varken bryr sig om sin tjej eller sitt barn.
Otroligt egoistiskt, barnsligt och pundigt.
Citera
2020-02-06, 10:25
Medlem
En fullt psykiskt stabil person skulle svårligen klara av att ta hand om en bebis, ett litet barn som befinner sig i en situation som liknar den process de genomgår vid adoption och dessutom en tonåring som varit omhändertagen för att förälder inte klarade av beteendet
Citera
2020-02-06, 10:31
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är helt obegripligt, eftersom jag råkar veta att det så gott som alltid går åt andra hållet. D.v.s. att rätten bara klubbar igenom det som socialen föreslår. (Vilket naturligtvis är lika rättsvidrigt, det.)

Går det att ställa de här kammarrättsråden till svars på något sätt? Eller kan de fatta hur galna beslut som helst, och sedan gå straffria oavsett följderna för barnet?

Ordföranden har inte varit tillgänglig när pressen har försökt nå henne iaf.
Förhoppningsvis kommer någon som är högre upp i hierarkin att prata med henne, men tjänstemannaansvaret är väl avskaffat, så jag vet inte om någon kan göra något åt det.
Förvisso vet jag inte heller om hon skyddas av det, eller om hon kan ställas ansvarig.

Förhoppningsvis kommer vi få klarhet i hur det ligger till.
Citera
2020-02-06, 10:45
Medlem
Angående lustgasen PL hade med sig och själv inhalerade under förlossningen. Undrade hur sjutton han fick tag på den. Trodde det bara var sjukvården som hade sånt och att han måste fått tag på det genom att någon sålt/langat till honom. Icke sa Nicke! Det säljs små patroner med lustgas som man använder som drivgas till gräddsifoner. Helt lagligt. Tydligen missbrukas dessa små lustgaspatroner som en drog, precis som en del missbrukar drivgas i vilka flaskor som helst. Hade ingen aning om detta med lustgasen. Verkar rätt vanligt också.
Citera
2020-02-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Angående lustgasen PL hade med sig och själv inhalerade under förlossningen. Undrade hur sjutton han fick tag på den. Trodde det bara var sjukvården som hade sånt och att han måste fått tag på det genom att någon sålt/langat till honom. Icke sa Nicke! Det säljs små patroner med lustgas som man använder som drivgas till gräddsifoner. Helt lagligt. Tydligen missbrukas dessa små lustgaspatroner som en drog, precis som en del missbrukar drivgas i vilka flaskor som helst. Hade ingen aning om detta med lustgasen. Verkar rätt vanligt också.

Det är rätt vanligt idag att folk köper och brukar.
Går man på utefest på sommarn kan man hitta högar av patroner. De som säljer ballonger i alla färger med lustgas i.

Tillägg: Men att pappa PL beredd sig så är pinsamt, tragiskt och respektlösa mot födande RG och personalen.
Vilket jävla avskrap.
Senast redigerad av Deka.dence 2020-02-06 kl. 11:16. Anledning: Tillägg:
Citera
2020-02-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Det är rätt vanligt idag att folk köper och brukar.
Går man på utefest på sommarn kan man hitta högar av patroner. De som säljer ballonger i alla färger med lustgas i.

Tillägg: Men att pappa PL beredd sig så är pinsamt, tragiskt och respektlösa mot födande RG och personalen.
Vilket jävla avskrap.

Fy fan! Är tragiskt att det är så lättillgängligt också. Men brukar man hittar man väl alltid nåt annat eller nåt sätt att få tag på det.

Ja, det är det verkligen. Han ser väl till att alltid ha nåt med sig vart han än går. Det är väl viktigare än andra människor, viktigare än familjen. Så är det när missbruket gått för långt. Att han ens följde med till förlossningen är nästan lite förvånande.
Citera
2020-02-06, 11:48
Avslutad
Default är att barn ska bo med sina föräldrar (=mor, oavsett om hon är aktiv sprutnarkoman). Krävs inget körkort för att skaffa barn. Det är därför sån här skit händer med jämna mellanrum. Jag tror att det behövs en starkare lagstiftning för att skydda barn som föds in i direkt olämpliga miljöer. Vi ska inte i första hand skydda föräldrars intressen. Barns intressen måste gå före.
Citera
2020-02-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Fy fan! Är tragiskt att det är så lättillgängligt också. Men brukar man hittar man väl alltid nåt annat eller nåt sätt att få tag på det.

Ja, det är det verkligen. Han ser väl till att alltid ha nåt med sig vart han än går. Det är väl viktigare än andra människor, viktigare än familjen. Så är det när missbruket gått för långt. Att han ens följde med till förlossningen är nästan lite förvånande.

Ja och man når nog inte bra, är svag eller manipulerad till max om man stannar hos en sån jävel.
Knark skulle RG kunna fixa var som helst.
Hon hade lägenhet.
Vad faan skulle hon med honom till?
Citera
2020-02-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Default är att barn ska bo med sina föräldrar (=mor, oavsett om hon är aktiv sprutnarkoman). Krävs inget körkort för att skaffa barn. Det är därför sån här skit händer med jämna mellanrum. Jag tror att det behövs en starkare lagstiftning för att skydda barn som föds in i direkt olämpliga miljöer. Vi ska inte i första hand skydda föräldrars intressen. Barns intressen måste gå före.

Körkort för att få bli förälder eller djurägare o.s.v. kommer nog dessvärre aldrig ske.
Sen kan man tänka vem hade då fått skaffa barn?
Finns vettiga människor som skaffar barn och se utvecklar missbruk eller annat.

Men jag undrar hur en människa kan få chansen att sätta till tre små liv när man gång på gång misslyckas att ta hand om sina barn och de får illa?
Citera
2020-02-06, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Men jag undrar hur en människa kan få chansen att sätta till tre små liv när man gång på gång misslyckas att ta hand om sina barn och de får illa?

För att exakt ingen som betyder något bryr sig. Det är därför det händer igen och igen. Trots "lex Bobby".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in