Citat:
Ursprungligen postat av
Daija94
Ledsen att behöva pissa på din parad.
Den siffran, oavsett om den är 2% eller 50% betyder noll.
Jag förutsätter att man tagit antalet döda och delat med antalet smittade. Det ger en otroligt felaktigt bild p.g.a
Datan är ofullständig:
1. Informationen kommer ifrån en totalitär regim som A: redan friserat sina siffror vid en liknande situation 2003 B: Ständigt friserar sin sjukdomsstatistk, framförallt gällande just influensa.
2 Vi vet inte hur många som är smittade och det vet inte den kinesiska regimen heller. De vet inte ens hur många som är döda tack vare att människor, framförallt i Wuhan, nu tycks undvika att ta sig till de redan överfulla sjukhusen.
Den mest trovärdiga epidemiologiska studien publicerad i "Lancet" fann att antalet smittade redan den 25:e Januari låg på 75,000 (felmarginal 30k - 150k).
3. Antalet smittade ökar snabbare än både döda/tillfrisknande
Dödligheten är något vi listar ut antingen efter epidemin, eller först när den nått väst och vi kunnat studera en betydande kull patienter.
Jag tar åt mig av din kritik! Du är mycket saklig, och jag tar det inte alls som om du "pissar på min parad". Tvärtom, jag uppskattar konstruktiv kritik.
Men jag tror fortfarande på mina siffror eftersom de har visat sig hålla i snart 3 veckor, de bygger på officiella siffror och vi har sett en väldigt stadig nedgång av siffrorna, alltså i en perfekt linje - inga avvikelser överhuvudtaget.
Vi får se när allt är över hur fel/rätt jag hade. Jag är den första att erkänna!
Kom ihåg att hosta/nysa i armvecket!