Citat:
Ursprungligen postat av
Xehke
Det dog en kines i Troy, USA häromdagen, folk trodde det var Corona eftersom människor i samma studentboende blev förkylda. CDC kopplades in, spreds massa rykten på Facebook och idag visade det sig att det inte var Corona och att han inte ens lämnat landet på 13 månader.
Rykten är farligt. Att människor dör är hemskt men alla dödsfall är inte pga Corona. Den här kvinnan i Iran kan ha dött av vanlig lunginflammation, vi vet inte.
Vem ska vi lita på tycker du? En artikel som inte meddelar källor, eller läkaren på sjukhuset?
Tänk logiskt snälla.
Nej jag tänker aldrig i livet hävda att jag gör bättre bedömningar än andra.
Jag kan inte säga med all säkerhet att videorna från Wuhan är äkta eller falska. Jag kan inte göra bedömningen om tidningarnas källor är det heller.
Helt enkelt för att jag inte vet säkert.
Ska jag dissa allas källor och uppgifter, och övertala alla som läser här att det inte är någon fara, Då måste jag veta till 100% att det jag gör är helt korrekt.
Har jag fel, blir konsekvenserna fruktansvärda. Vem vet hur många som lyssnat på det jag har skrivit.
Så det finns inte verifieringar nog i hela världen för jag någonsin skulle ta en sådan risk. Det måste var och en få bedöma själv. Jag skulle aldrig våga riskera att ha det på mitt samvete.
Men ni vågar ju. Det är väldigt modigt tycker jag. Ingen tvekan om den saken.