2020-02-03, 12:12
Medlem
Jag har tagit kratom ganska regelbundet i några år nu, inga problem öht. Men på senare tid har jag drabbats av nått slags kratom munchies. Kan verkligen inte sluta äta när jag är påverkad, typ som en svulten labrador. Nån som känner igen sig?
Citera
2020-02-03, 22:26
Medlem
Emmoelmas avatar
Hej på er!

Jag har försökt läsa så mycket jag kunnat nu om Kratom men det är en djungel av sorter, sätt att inta, varifrån det bör beställas och doseringar. Jag har aldrig testat Kratom, bara hört namnet.

Mitt stora problem är en stor, enorm, vidrig ångest som jag lider av och som förlamar mig totalt i hela min vardag. Jag har gått på extremt höga doser Gabapentin för att klara mina dagar men nu har de 2 shopar jag använt mig av fått slut i lager samtidigt. Och jag har ett minimalt lager hemma som strax tar slut.

Jag är så jäkla rädd för jag vet inte vad jag ska ta mig till. Så tipsade någon vänlig själ mig om Kratom. Är detta något jag kan använda för att överleva den fruktansvärda CTn som väntar? Vilka doser bör jag i så fall ta? Och vilken sort?

Jag överlever inte en så kraftig CT som jag vet kommer....

Är Kratom möjlig att använda för att lindra ångest och för att ta udden av den CT som väntar?

Snälla ni, tips och hjälp tas såååå enormt tacksamt emot!!!!
Citera
2020-02-04, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Hej på er!

Jag har försökt läsa så mycket jag kunnat nu om Kratom men det är en djungel av sorter, sätt att inta, varifrån det bör beställas och doseringar. Jag har aldrig testat Kratom, bara hört namnet.

Mitt stora problem är en stor, enorm, vidrig ångest som jag lider av och som förlamar mig totalt i hela min vardag. Jag har gått på extremt höga doser Gabapentin för att klara mina dagar men nu har de 2 shopar jag använt mig av fått slut i lager samtidigt. Och jag har ett minimalt lager hemma som strax tar slut.

Jag är så jäkla rädd för jag vet inte vad jag ska ta mig till. Så tipsade någon vänlig själ mig om Kratom. Är detta något jag kan använda för att överleva den fruktansvärda CTn som väntar? Vilka doser bör jag i så fall ta? Och vilken sort?

Är Kratom möjlig att använda för att lindra ångest och för att ta udden av den CT som väntar?

Hej igen. Bry dig inte om olika sorter, spelar mindre roll. Börja med två gram, det verkar fort, fyll på lite efter behov.
Två gram är ungefär ett teskedsmått.

Edit, köp exempelvis inrikes från SS
Senast redigerad av didi2 2020-02-04 kl. 08:47.
Citera
2020-02-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Hej på er!

Ss är bra, köp och du får leverans dagen efter. Jag hade föredragit Green mangda. Den hjälpte mig igenom ett helvete av ångest, de andra fungerade knappt. Green mang da för energi och eufori. Hoppas det går bra för dig.
Citera
2020-02-05, 00:48
Medlem
Emmoelmas avatar
Jag är så jäkla tacksam över era svar!! TACK! TACK!!!

Ja, jag har nu provat beställa från ss. Tog både röd och grön kasung, får väl prova mig fram. Beställde idag och ser att leveransen redan är på väg. Måtte nu detta hjälpa. Hade det bara handlat om mig själv hade jag ju kunnat ligga bedrövlig och dödslängtande i min säng och skrikit mig igenom abstinens och ångest men nu har jag mina älskade barn och de förtjänar inget annat än en fungerande mamma...

Inga pekpinnar tack, jag gör så gott jag kan... Mina barn är mitt allt!
Citera
2020-02-05, 19:59
Medlem
Nån som vill rekommendera en strain från SS? Bryr mig bara om styrka/bang for the buck. Färgen spelar ingen roll, inbillar mig att det är mest placebo ändå men kan ha fel.
Citera
2020-02-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Nån som vill rekommendera en strain från SS? Bryr mig bara om styrka/bang for the buck. Färgen spelar ingen roll, inbillar mig att det är mest placebo ändå men kan ha fel.
Gröna kasung. Inte starkast, men mest mest prisvärd i min bok iaf.
Citera
2020-02-05, 22:16
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Så, till skillnad från de flesta här som verkar ha störst problem med smaken (visst det smakar inte direkt gott, men det går absolut att få ner utan större problem) så har jag betydligt större problem med det fruktansvärda illamåendet som nästan alltid uppstår efter att jag intagit Kratom. Spelar inte heller någon direkt roll på vilket sätt jag intar det, illamåendet kommer likförbannat oavsett. Många gånger är det även såpass starkt att det efter ett tag bara är att springa till toaletten och lägga en kaskad.

Någon som har nåt bra tips på hur man kan undvika eller åtminstone minska detta hemska illamående?

Tack på förhand

/Mvh
Citera
2020-02-05, 22:57
Medlem
Oberleutnants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Så, till skillnad från de flesta här som verkar ha störst problem med smaken (visst det smakar inte direkt gott, men det går absolut att få ner utan större problem) så har jag betydligt större problem med det fruktansvärda illamåendet som nästan alltid uppstår efter att jag intagit Kratom. Spelar inte heller någon direkt roll på vilket sätt jag intar det, illamåendet kommer likförbannat oavsett. Många gånger är det även såpass starkt att det efter ett tag bara är att springa till toaletten och lägga en kaskad.

Någon som har nåt bra tips på hur man kan undvika eller åtminstone minska detta hemska illamående?

Tack på förhand

/Mvh

Åksjuketabletter kan hjälpa vid opoid-illamående, kanske det hjälper dig?
Jag kan också tycka att vissa sorter kan vara mäktigare för magen än andra, testat olika strains?
Jag har kan få problem med illamående direkt efter intag, men då är det oftast dagens första dos morgonen efter en "stordos" lite väl sent på kvällen innan. Detta löser jag genom att portionera ut dosen, en liten först sedan en liten till. Men det beror väl mer på någon form av baksmälla jag drabbas av, inte illamående genom ruset, det får jag inte (tack och lov).
Senast redigerad av Oberleutnant 2020-02-05 kl. 23:20.
Citera
2020-02-05, 23:38
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oberleutnant
Testat att portionerna ut din dos? Ta en liten och sedan efter 30 min ytterligare en liten. Jag har nästan aldrig problem med illamående men detta har fungerat för mig när magen inte orkat med mer morgonen efter en stordos lite väl sent på kvällen innan (då kan jag spy).
Jag kan också tycka att vissa sorter kan vara mäktigare för magen än andra, testat olika strains? Åksjuketabletter kan hjälpa vid opoid-illamående, kanske kan det hjälpa om det är samma typ av illamående?

Har ibland tagit hela min "kvällsdos" på en gång, men även flera gånger provat att dela upp den i mindre doser och inta dom lite då och då under kvällens gång, upplevde dock samma illamående oavsett hur jag än gjorde. Också testat ett par olika strains, och även om alla gav ett väldigt obehagligt illamående så var det absolut vissa som gav mer och vissa som gav mindre.

Har dock inte provat att ta nån åksjuketablett i samband med Kratom-intag. Det kanske skulle kunna lindra endel Får prova och se!

Tack för svar!

/Mvh
Citera
2020-02-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Gröna kasung. Inte starkast, men mest mest prisvärd i min bok iaf.
Okej då testar jag den. Tack för råd!
Citera
2020-02-07, 12:21
Medlem
Emmoelmas avatar
Försöker hitta min dos som jag mår bra av, inte helt lätt. Min fråga just nu är - är det normalt att ångestlindring och den där sköna känslan bara varar i någon timme? Jag har kollat klockan noga var gång jag tagit nu. Efter redan 10 min börjar jag känna en liten, liten förbättring och ångesten klingar sakta av. Efter en timme mår jag bra. Efter två timmar har all lindring och den sköna känslan försvunnit igen... Gör jag nåt fel eller är det bara att fylla på igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in