Citat:
Ursprungligen postat av
Bananipyjamas
Kanske inte så konstigt ändå att en del hoppar av när han inte hörts av på så länge

.
Kan ju vara personer som inte stått P så nära och "rensat" bort honom.
Hur inlägg kan försvinna vet jag inte.
Men vad med Facebook-kontot, det hade han väl?
Jag hittar det inte iallafall.
Jo, så kan det nog vara och det är ju inte jätte konstigt. Nej, det där med inläggen är lite märkligt. Möjligen kan ett inlägg försvinna genom t ex en anmälan om något funnit det olämpligt. Annars återstår ju bara två alternativ: hackat konto eller att han lever. Facebook kontot tog bort tidigt efter hans försvinnande, tror det pratades om det i tråden här på FB och att det var hans bror eller familj som stängde ned det. Vilket jag också kan tycka är lite märkligt? Vad fanns där som inte skulle finnas kvar? Chatthistorik som skulle avslöja nåt? Visste man faktiskt vad som hänt? Varför annars ta bort det?
Patrik hade/har dock ett äldre Facebook-konto kvar. Tror inte det finns någon aktivitet på det kontot.
Hela det här fallet är märkligt. Flera saker som jag reagerat på. Föräldrarnas agerade som andra diskuterat, dels överförmynderiet (laddning av pengar till kontantkort, styrning av konton i sociala medier, etc etc), och att man inte direkt åkte upp till Hallsberg. De så kallade hoten och alla rykten som spridits, som verkar finnas hur många versioner av som helst. Vad är sanning och vad är lögn? Låter som 100% trollverksamhet för att sprida desinformation. Och att det pågått under lång tid är ju ett tecken på att någon vet något, störa logiken....
Det var ju någon som triggade ut galningen (Mr M*kaber) här på FB som inte gjorde något annat än just trolla, eller var det trollande? Träffade någon en öm tå? Funderar på om någon försöker lämna någon vettig information i det hela. Är allt vildsvins tjat en analogi eller bara besatthet?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMakaber
P var deprimerad och gick på fest, sedan ställde vildsvinet ut Patriks väskor i skogen 😂
Nä tror nog Patrik tog en lång dödsmarsch och försvann för alltid.
Hans psyke var inte på topp, varningssignaler kom innan.....
Här gick vildsvinen från att vara djur till personifierat, som någon som gör något. Menas en person eller är det bara en dåres tankar?