2020-01-03, 16:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan ta många år - om så skulle ske.

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Förhoppningsvis kommer hans kvarlevor att hittas men när?

En man som försvann från Göteborg 2017 hittades nu rester av i Kungsbacka inte långt ifrån en busshållplats.

Förhoppningsvis kommer så att ske.

När detta ev. skulle kunna inträffa har vi ingen aning om men det kan ta många år. Det har redan nu gått över 2½ år sedan han försvann.
Citera
2020-02-05, 19:57
Medlem
Kvarlevor som har legat en längre tid har hittats idag i Kopparberg enligt Aftonbladet mm. Kopparberg ligger ca 10 mil ifrån Hallsberg och Patrik var den första jag började att tänka på.

Är inte från trakten så, finns det någon annan saknad i området som det skulle kunna vara, eller tror ni att det kan vara Patrik?
Citera
2020-02-05, 21:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B18
Kvarlevor som har legat en längre tid har hittats idag i Kopparberg enligt Aftonbladet mm. Kopparberg ligger ca 10 mil ifrån Hallsberg och Patrik var den första jag började att tänka på.

Är inte från trakten så, finns det någon annan saknad i området som det skulle kunna vara, eller tror ni att det kan vara Patrik?

Det fanns en person, en äldre kvinna, men hon är hittad avliden.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e3aeadfa2051a001834df6a

Citat:

"Kroppen ska ha legat länge, enligt polisen"

Vad nu länge kan betyda? Kan snart tre år anses som länge?

https://www.google.se/maps/dir/hallsberg/kopparberg/@59.4691006,14.6224986,9z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x46595559291a56 0f:0x868a49c9df4eae6b!2m2!1d15.10229!2d59.0665316! 1m5!1m1!1s0x465da83f08095abd:0x5881b6deffa02146!2m 2!1d15.00051!2d59.87549

Avståndsmässigt skulle det ev. kunna vara Patrik.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-02-05 kl. 21:27.
Citera
2020-02-10, 10:57
Medlem
Inget nytt om fyndet i Kopparberg?
Citera
2020-02-10, 23:00
Medlem
Hummm..s avatar
Någon som vet den mer exakta fyndplatsen?

Tippar på Patrik.
Citera
2020-02-12, 14:43
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Någon som vet den mer exakta fyndplatsen?

Tippar på Patrik.
Det är i en helt annan del av samma län. Tvivlar det skulle finnas någon anledning att anta att det är han innan det kommit fram mer om saken.
Citera
2020-02-13, 12:44
Medlem
Tycker egentligen inte att det skulle vara orealistiskt om det var Patrik man hittat i Kopparberg. Man har haft många sök i Hallsberg ej hittat något spår efter honom så där är han ju förmodligen inte.
Han kan ju ha traskat iväg eller fått skjuts norrut.
Nu var det ett tag sen var inne i tråden och hade koll, men visst fanns där ett vittne som sett en ung man gå på en större väg. Denna väg var den norrut? Någon som minns?
Citera
2020-02-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Tycker egentligen inte att det skulle vara orealistiskt om det var Patrik man hittat i Kopparberg. Man har haft många sök i Hallsberg ej hittat något spår efter honom så där är han ju förmodligen inte.
Han kan ju ha traskat iväg eller fått skjuts norrut.
Nu var det ett tag sen var inne i tråden och hade koll, men visst fanns där ett vittne som sett en ung man gå på en större väg. Denna väg var den norrut? Någon som minns?

Har för mig att det sas i början att Patrik sökt sommarjobb där uppe någonstans, men kan ha blandat ihop med någon annan händelse.
Citera
2020-02-14, 20:23
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Har för mig att det sas i början att Patrik sökt sommarjobb där uppe någonstans, men kan ha blandat ihop med någon annan händelse.

Citat:
Patrik hade sökt sommarjobb i Falun,,detta har en säker källa talat om
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

Citat:
Rättelse..Han sökte sommarjobb inom äldrevården i Falun .där min kompis jobbar men det va innan han försvann

Citat:
Den spekulationen kan vi plocka bort med en gång.
Patrik hade redan fått ett sommarjobb innan han åkte från Falun.

Citera
2020-02-21, 16:34
Medlem
perkosals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perkosal
Patriks instagramkonto har nu 716 istället för 717 inlägg och 18 färre följare och 2 färre som han följer.
Det kan förstås bero på att folk tagit bort/avföljt honom.
Men inlägget som saknas är ju intressant.

Man undrar ju, vad är det som tagits bort, och av vem?
Lever Patrik, eller har någon startat upp hans telefon?
Eller kan det bli så om man är taggad i någons inlägg och som sedan avföljer?
Det är första gången jag ser något som möjligen tyder på någon sorts aktivitet (bortsett från spotifykontot då).

Fler frågor än svar, tyvärr.

Fler som droppat av. Skrev om inlägget som verkar försvunnit efter det att han försvann. 717 vid försvinnandet och sedan 716 senare.

2020-02-21

716 inlägg
303 följare
254 följer

2017-08-25

717 inlägg
336 följare
262 följer

Man undrar ju vad/vilka har försvunnit? Vänner som vet vad som hände? Jag har som sagt väldigt dålig koll på insta men någon här kanske kan förklara? Har någon anmält något av hans inlägg så det försvunnit?
Citera
2020-02-24, 01:27
Medlem
Bananipyjamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perkosal
Fler som droppat av. Skrev om inlägget som verkar försvunnit efter det att han försvann. 717 vid försvinnandet och sedan 716 senare.

2020-02-21

716 inlägg
303 följare
254 följer

2017-08-25

717 inlägg
336 följare
262 följer

Man undrar ju vad/vilka har försvunnit? Vänner som vet vad som hände? Jag har som sagt väldigt dålig koll på insta men någon här kanske kan förklara? Har någon anmält något av hans inlägg så det försvunnit?

Kanske inte så konstigt ändå att en del hoppar av när han inte hörts av på så länge .
Kan ju vara personer som inte stått P så nära och "rensat" bort honom.
Hur inlägg kan försvinna vet jag inte.
Men vad med Facebook-kontot, det hade han väl?
Jag hittar det inte iallafall.
Citera
2020-02-24, 06:22
Medlem
perkosals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananipyjamas
Kanske inte så konstigt ändå att en del hoppar av när han inte hörts av på så länge .
Kan ju vara personer som inte stått P så nära och "rensat" bort honom.
Hur inlägg kan försvinna vet jag inte.
Men vad med Facebook-kontot, det hade han väl?
Jag hittar det inte iallafall.

Jo, så kan det nog vara och det är ju inte jätte konstigt. Nej, det där med inläggen är lite märkligt. Möjligen kan ett inlägg försvinna genom t ex en anmälan om något funnit det olämpligt. Annars återstår ju bara två alternativ: hackat konto eller att han lever. Facebook kontot tog bort tidigt efter hans försvinnande, tror det pratades om det i tråden här på FB och att det var hans bror eller familj som stängde ned det. Vilket jag också kan tycka är lite märkligt? Vad fanns där som inte skulle finnas kvar? Chatthistorik som skulle avslöja nåt? Visste man faktiskt vad som hänt? Varför annars ta bort det?

Patrik hade/har dock ett äldre Facebook-konto kvar. Tror inte det finns någon aktivitet på det kontot.

Hela det här fallet är märkligt. Flera saker som jag reagerat på. Föräldrarnas agerade som andra diskuterat, dels överförmynderiet (laddning av pengar till kontantkort, styrning av konton i sociala medier, etc etc), och att man inte direkt åkte upp till Hallsberg. De så kallade hoten och alla rykten som spridits, som verkar finnas hur många versioner av som helst. Vad är sanning och vad är lögn? Låter som 100% trollverksamhet för att sprida desinformation. Och att det pågått under lång tid är ju ett tecken på att någon vet något, störa logiken....

Det var ju någon som triggade ut galningen (Mr M*kaber) här på FB som inte gjorde något annat än just trolla, eller var det trollande? Träffade någon en öm tå? Funderar på om någon försöker lämna någon vettig information i det hela. Är allt vildsvins tjat en analogi eller bara besatthet?

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
P var deprimerad och gick på fest, sedan ställde vildsvinet ut Patriks väskor i skogen 😂

Nä tror nog Patrik tog en lång dödsmarsch och försvann för alltid.

Hans psyke var inte på topp, varningssignaler kom innan.....

Här gick vildsvinen från att vara djur till personifierat, som någon som gör något. Menas en person eller är det bara en dåres tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in