2019-12-21, 17:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försvunnen i 2 år 7 månader.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tänker du dig att han skulle ha råkat ut för en olycka under sin planlösa vandring, eller tänker du dig att han fortfarande är i livet?

Jag tror inte heller att det är brott inblandat. Möjligen någon smitningsolycka eller liknande; att han har blivit påkörd av någon som tog bort kroppen från vägbanan istället för att slå larm. Kanske beroende på rattfylla eller något sådant.

Jag tror inte att hans avsikt när han klev av tåget var att ta livet av sig. Jag tror att han kände att han inte stod ut med att sitta kvar, helt enkelt. Inget mål, bara planlöst vandrande, så som du är inne på.

Sedan hände något. Antingen självmord eller olycka. Jag tror inte att han är vid liv, tyvärr.

Jag tror att PL råkade ut för en dödlig olycka.

Detta låter fullt möjligt. Ett planlöst vandrande. Hur långt kan han ha tagit sig från Hallsberg under detta planlösa vandrande? Kort tid efter tågavstigandet avled han. I första hand tror jag det handlade om en olycka och i andra hand på självmord. Tror inte på att hans försvinnande handlade om ett brott.

PL har nu varit försvunnen i 2 år 7 månader och han är inte längre i livet tyvärr.
Citera
2019-12-21, 17:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror att PL råkade ut för en dödlig olycka.

Detta låter fullt möjligt. Ett planlöst vandrande. Hur långt kan han ha tagit sig från Hallsberg under detta planlösa vandrande? Kort tid efter tågavstigandet avled han. I första hand tror jag det handlade om en olycka och i andra hand på självmord. Tror inte på att hans försvinnande handlade om ett brott.

PL har nu varit försvunnen i 2 år 7 månader och han är inte längre i livet tyvärr.

Tror inte heller att han är i livet. En dödlig olycka, kanske men det som talar emot är att hans väskor hittades utspridda.
Jag tror fortfarande att han skulle träffa någon, det mötet gick väldigt väldigt fel
Citera
2019-12-21, 17:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle träffa någon?

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror inte heller att han är i livet. En dödlig olycka, kanske men det som talar emot är att hans väskor hittades utspridda.
Jag tror fortfarande att han skulle träffa någon, det mötet gick väldigt väldigt fel

Kanske lämnade hans sina väskor utspridda eftersom det då gör det lättare att planlöst vandra omkring?

Eftersom ingen vet vad som hände, så kan han förstås ha träffat någon och att mötet gick gick väldigt fel. Själv tror jag inte på den teorin med det jag känner till om hans försvinnande.
Citera
2019-12-21, 17:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Kanske lämnade hans sina väskor utspridda eftersom det då gör det lättare att planlöst vandra omkring?

Eftersom ingen vet vad som hände, så kan han förstås ha träffat någon och att mötet gick gick väldigt fel. Själv tror jag inte på den teorin med det jag känner till om hans försvinnande.

Kanske han gick av för att köpa någon drog eftersom han mådde dåligt. Tog kanske för mycket eller om det var en fuldrog och han började må pyton fysiskt så han först droppade ena väskan sedan den andra fortsatte en bit till innan han trilla omkull och dog antingen av drogen eller kölden.

Vi har iofs diskuterat alla möjliga teorier allt ifrån rimliga till utomjordingar och slukhål. Trist med hans försvinnande, tänker på honom ibland och hoppas att hans kvarlevor kommer att dyka upp.
Citera
2019-12-21, 21:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer försvinnandet att bli uppklarat?

Citat:
Kanske han gick av för att köpa någon drog eftersom han mådde dåligt. Tog kanske för mycket eller om det var en fuldrog och han började må pyton fysiskt så han först droppade ena väskan sedan den andra fortsatte en bit till innan han trilla omkull och dog antingen av drogen eller kölden.

Vi har iofs diskuterat alla möjliga teorier allt ifrån rimliga till utomjordingar och slukhål. Trist med hans försvinnande, tänker på honom ibland och hoppas att hans kvarlevor kommer att dyka upp.

Tyvärr vet vi inte orsaken till varför han steg av tåget i Hallsberg.

Detta är tyvärr ett försvinnande som kan komma att förbli olöst men ibland sker det att kvarlevorna efter personer som har varit försvunna under åratal hittas. Vi får hoppas att just detta försvinnande är ett sådant fall.
Citera
2020-01-02, 17:30
Medlem
Citat:

Ja för allas frid i själen .
Tänker ofta på honom och hur det kan vara så pass enkelt att ”försvinna” .

Man tror ju att om en person går vilse i typ skog och mark så är det alltid någon till slut som finner dennes kvarlevor ?

Hur var det nu ?
Den sista iakttagelsen utav P , var det när han satt under en vägtunnel och mer än en bilist såg honom sitta där ?

Tror ingen av oss härinne i tråden står ut med att detta försvinnande inte blir löst ...
Med hopp om att år 2020 kan vara ett ”hoppets år ” att Patrik hittas .
😥💕
Senast redigerad av evaveva 2020-01-02 kl. 17:34.
Citera
2020-01-02, 19:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer detta försvinnande att förbli olöst?

Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja för allas frid i själen .
Tänker ofta på honom och hur det kan vara så pass enkelt att ”försvinna” .

Man tror ju att om en person går vilse i typ skog och mark så är det alltid någon till slut som finner dennes kvarlevor ?

Hur var det nu ?
Den sista iakttagelsen utav P , var det när han satt under en vägtunnel och mer än en bilist såg honom sitta där ?

Tror ingen av oss härinne i tråden står ut med att detta försvinnande inte blir löst ...
Med hopp om att år 2020 kan vara ett ”hoppets år ” att Patrik hittas .
😥💕

Tror inte att någon vill se något olöst försvinnande över huvud taget.

Tyvärr så finns det mängder av försvinnanden som förblir olösta för alltid. Årtionde efter årtionde. Är PLs ett sådant? Det vet vi inte men vi får hoppas att hans kvarlevor kommer att återfinnas.
Citera
2020-01-03, 00:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tror inte att någon vill se något olöst försvinnande över huvud taget.

Tyvärr så finns det mängder av försvinnanden som förblir olösta för alltid. Årtionde efter årtionde. Är PLs ett sådant? Det vet vi inte men vi får hoppas att hans kvarlevor kommer att återfinnas.

Förhoppningsvis kommer hans kvarlevor att hittas men när?

En man som försvann från Göteborg 2017 hittades nu rester av i Kungsbacka inte långt ifrån en busshållplats.
Citera
2020-01-03, 10:04
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Förhoppningsvis kommer hans kvarlevor att hittas men när?

En man som försvann från Göteborg 2017 hittades nu rester av i Kungsbacka inte långt ifrån en busshållplats.

Med ny teknik kan man tom identifiera riktigt gamla kvarlevor. Här om en mördare som försvann 1916 men som man nu alltså har kunnat identifiera.
https://www.washingtonpost.com/history/2020/01/02/he-escaped-jail-after-killing-his-wife-century-ago-now-his-headless-torso-has-been-identified-throug h-dna/#click=https://t.co/bgvm1Ew8SS
Citera
2020-01-03, 12:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Med ny teknik kan man tom identifiera riktigt gamla kvarlevor. Här om en mördare som försvann 1916 men som man nu alltså har kunnat identifiera.
https://www.washingtonpost.com/history/2020/01/02/he-escaped-jail-after-killing-his-wife-century-ago-now-his-headless-torso-has-been-identified-throug h-dna/#click=https://t.co/bgvm1Ew8SS

Länken var till en betalsida. Här kommer en ny:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7841633/Headless-torso-Idaho-cave-identified-bootlegger.html
Citera
2020-01-03, 13:52
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Länken var till en betalsida. Här kommer en ny:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7841633/Headless-torso-Idaho-cave-identified-bootlegger.html

Konstigt, jag kan ju se den? Tack ändå.
Citera
2020-01-03, 14:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Konstigt, jag kan ju se den? Tack ändå.

Nu kan jag också se den utan att få en uppmaning att betala. Men aldrig fel att ha 2 artiklar om samma sak. Kan stå olika saker i dem.

Det inger ju hopp om att kunna identifiera hans kvarlevor (ben) även om det skulle dröja många, många år innan någon råkar ramla över dem på en skogspromenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in