2020-02-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Varför blir denna person uthängd? Har väl ingen koppling? Är det för att han äger en HD?

Ingen aning! Någon skrev hans namn. Jag strök honom direkt. Många som äger en HD
Citera
2020-02-05, 18:19
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Håller med. En silverfärgad Volvo kombi.

Volvo V60 Cross Country D4?
Citera
2020-02-05, 18:24
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om det är off-topic att snacka DNA här.
Men jag tror att hade de haft killens DNA i registret, då hade de haffat honom tidigare.
Nu har de hur som helst möjlighet att se om det kan matchas med det de har från brottsplatsen.

Väntetiden på NFC är ganska lång. Även om detta är ett prioriterat ärende så får även polisen vänta. Det är liksom inte bara att skaka mattan och plocka upp Dna...
Citera
2020-02-05, 18:27
Medlem
Jaha 2 GM anhållna kopplade och boende på orten. Kände eller någon koppling till BO? Låter inte som så välplanerat för att vara ett rån. Tror inte det har något med att den ena MGM skulle ha någon koppling till ett MC gäng. Ja vi får de om vi får några svar framöver.
Citera
2020-02-05, 18:29
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Kanske de inte ens tänkte på att sätta eld på något, utan enbart försöka fördröja upptäckt genom att flytta bilen, svara på sms och låsa?

Man ju även anlägga en fördröjd brand som gryningspyromanen, stearinljus i toalettpappersrulle och de kan ju slockna av sig själv.
Citera
2020-02-05, 18:31
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Med största sannolikhet inte dom... Tidningar har en förkärlek till att sätta etikett på folk, "såpaskådisen", "TV-kändisen", "MC-knutten", "Lastbilschauffören" etc... De skulle garanterat ha blåst på med "Bröderna" om så varit fallet! Eller om de varit kusiner, "Kusinerna" o.s.v... Så leta vidare

Precis, om nu inte polisen undanhållit den uppgiften. Säker på att pressen har namnen? Tror nog de skulle finnas här då.
Citera
2020-02-05, 18:35
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det som är tråkigt är att flashback numera är typ trea på bollen och det mer har blivit ett skvallerforum. Förr i tiden grävdes och vaskades misstänkta fram långt innan Polisen visste vilka de var och sen hackades de misstänktas email osv. Vad är det som har hänt?

Någon måste väl för i helvete veta vilka som är gripna! Jag vill påpeka att jag själv också är helt värdelös.

Välkommen till tråden!

Håller med Flashback har tappat initiativet, en del skribenter gör dock tappra försök.
Citera
Medlem
Det är C*hristoffer Ö*hman som sitter anhållen. Vad jag vet inte nämnd i tråden tidigare.
Kolla hans facebook, 2a eller 3e profilbilden stämmer med bilden på Aftonbladet!

https://www.facebook.com/christoffer.ohman1* (ta bort * i länken)
Citera
Medlem
Citat:
Väntetiden på NFC är ganska lång. Även om detta är ett prioriterat ärende så får även polisen vänta. Det är liksom inte bara att skaka mattan och plocka upp Dna...

Alldeles riktigt. Sett till ett nyligen aktuellt fall så kom svar ifrån NFC efter två månader gällande ärendet med advokatskjutningen. Sept-Nov. Nu kan man tänka sig att det lär nog inte vara kortare kö hos NFC i och med att ärenden strömmar in med det vanliga” och Rimfrost etc.
Citera
2020-02-05, 18:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Precis, om nu inte polisen undanhållit den uppgiften. Säker på att pressen har namnen? Tror nog de skulle finnas här då.

Det finns en grovt pixlad bild på en av dom misstänkta.
Borde vara en läcka?
Citera
2020-02-05, 18:41
Medlem
Citat:
Det finns en grovt pixlad bild på en av dom misstänkta.
Borde vara en läcka?

Namnet är skrivet ovanför i mitt inlägg
Citera
2020-02-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är C*hristoffer Ö*hman som sitter anhållen. Vad jag vet inte nämnd i tråden tidigare.
Kolla hans facebook, 2a eller 3e profilbilden stämmer med bilden på Aftonbladet!

https://www.facebook.com/christoffer.ohman1* (ta bort * i länken)

Han äger en svart Jeep Grand Cherokee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in