2020-02-05, 16:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
1.
Jag undrar hur de kunde vara så säkra redan första dagen, särskilt om huvudet var avlägsnat från kroppen (vilket kanske har blivit dementerat?)
Jag läste på Norrköping news att de tagit bort uppgiften för att de inte fått den bekräftad. Det tyckte jag var en ganska intressant formulering.
Citera
2020-02-05, 17:03
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Jo men återkom med källan !
jag hittar INGET i NT med texten eller artikel som du som du uppger!
Men jag kanske bara är dålig på att leta?

Jag uppfattar det som att det är restaurangens personal som vittnat om detta, inte att det finns någon skriven artikel som händelsen.
Citera
2020-02-05, 17:03
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
1-6 år är grovt
Det vet jag, men det krävs alltså att det lägsta straffet som kan utdömas är minst 2 år för att man ska få vidta vissa åtgärder. Alltså räcker det inte med misstanke om ett brott vars lägsta straff är 1 år, för att man ska få gå igenom privat korrespondens mellan nära anhöriga och de misstänkta.
Citera
2020-02-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Yes. Upphörande av LVU

Detta är alltså domen där Kammarrätten beslutat att Esmer*lda ska återförenas med sin biologiska mor.
Citerar ett gammalt inlägg där länken ingår.

Reagerade på att dessa två domar - i förvaltningsrätten och kammarrätten - ägde rum med 4 månaders mellanrum, 2018-05-17 och 2018-09-20.

Även anmärkningsvärt att två olika "Ställföreträdare och offentligt biträde" representerar motpartssidan, med helt olika argument.

Vad hände under dessa fyra månader, som gjorde att kammarrätten fattade den fatala domen, med hjälp av ställföreträdare och offentligt biträde, som ledde till lilla Es död?
Citera
2020-02-05, 17:11
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Citerar ett gammalt inlägg där länken ingår.

Reagerade på att dessa två domar - i förvaltningsrätten och kammarrätten - ägde rum med 4 månaders mellanrum, 2018-05-17 och 2018-09-20.

Även anmärkningsvärt att två olika "Ställföreträdare och offentligt biträde" representerar motpartssidan, med helt olika argument.

Vad hände under dessa fyra månader, som gjorde att kammarrätten fattade den fatala domen, med hjälp av ställföreträdare och offentligt biträde, som ledde till lilla Es död?
Ja, det är mycket anmärkningsvärt att den förändring som Kammarrätten ser hos föräldrarna inte avfärdas som alldeles för ny för att ses som bestående. Det ser ju ut som att föräldrarna fått domen, strategiskt överlagt vad de behöver göra annorlunda för att vinna, och sen ändrat det till nästa tillfälle. Skamligt av Kammarrätten att ta den uppvisade förändringen på allvar.
Citera
2020-02-05, 17:41
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JrPoirot
Jag känner henne inte, men hon umgicks i samma kretsar. Minns henne som udda och tyst. Konstiga kläder, med nedböjt huvud. Som om hon inte ville möta andras blickar. Ryktet gick att hon var rätt crazy. Att hon flippade och blev galen i samband med att en kille gjorde slut. Eller rättare sagt försökte göra slut. För det var nog inte gjort i en handvändning. I övrigt vet eller minns jag inget mer. Hon bodde i Ulricehamn. Jag flyttade därifrån efter gymnasiet så jag vet inte när eller hur hon lämnade staden. Ska se om jag kan gräva fram något mer från hjärnbalken 😅 kanske kan hitta skolkatalog så vi åtminstone får fram ett kort på henne.

Tack för info!

Jasså Ulricehamn. Såg att hon bott på Maria ungdomsboende i Sthlm (då det låg på Söder). Vet inte om U-hamn remitterar dit. Där tar de emot ungdomar med missbruksproblem upp till 25 år vad jag förstår.

Vet du om hon varit fosterhemsplacerad eller hurdan hennes familj var? Hon verkar ha problem med separationer. Jag finner det ytterst intressant att få mer bakgrund på henne. En bild? Absolut! Finns inte en bild på henne att hitta någonstans på nätet.
Senast redigerad av Pannknackarn 2020-02-05 kl. 17:45.
Citera
2020-02-05, 17:49
Medlem
Har hittat en bild på mamman. Men vet ej hur jag får in den här
Citera
2020-02-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Har hittat en bild på mamman. Men vet ej hur jag får in den här

Jag tycker inte det är okej eller rätt att hänga ut hennes familj.
Citera
2020-02-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highhigherhighest
Mamman är ju MGM?
Citera
2020-02-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Mamman är ju MGM?

Ja o pappan är ju redan ute
Citera
2020-02-05, 18:01
Medlem
Citat:

Okej då behåller jag bilden
Citera
2020-02-05, 18:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Du missförstod nog. Det är mamman som är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in