Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Nu kanske ni har hunnit titta på hela filmen. Så vad säger ni, tror ni att SD kan bli Örebros nya Olle Möller?
Jag har inte kollat filmen, men ska nog göra det vid tillfälle. Fallet är ju intressant.
Däremot har jag läst en bok, som jag nu inte minns namnet på, där fallet tas upp ganska noggrant. Av det som framgår där, verkar Möller mest vara en obekymrad, glad sprätt och lite av en "slarver". Jag får den uppfattningen att han råkar ha otur genom att vara på fel ställe och sedan inte ha förmågan att förstå allvaret. Nu var det många år sedan jag läste boken, men som jag minns det som att på grund av att han blivit misstänkt för det första mordet så hamnade han under luppen igen och igen.
Men på den tiden fanns inte dagens möjligheter med tekniska undersökningar. Ett mycket sorgligt fall där de verkliga mördarna gick fria och Möllers liv blev helt förstört. Han fick aldrig upprättelse.
I SDs fall finns det väl inget som tyder på att det ska bli et nytt Möllerfall? En diger utredning, som jag också tror är bred genom att man inte lyckades lösa mordet på så lång tid:
NA:
" ÖREBRO KOMMUN | 30 aug 2019Artikel 128 av 158
Teknisk bevisning och mängder med förhör ledde till häktningen – åklagaren: ”Det är ett brett utredningsarbete som pågått”"
Man har tagit mängder av prover, har tekniska analyser, förhör som är över 700 till antalet.
Här tror jag inte att det handlar om en person som råkar ha oturen att vara på fel ställe vid fel tidpunkt. På Möllers tid hade man enbart vittnesuppgifter att gå på.
Vi får väl se när rättegången börjar vad åklagaren har för bevis.