2020-02-04, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det enklaste är väl att inte lägga näsan i blöt när andra människor har frivilligt sex. Det bör vara deras ensak och inget trångsynta grannar ska ha synpunkter på.

Så du menar att frun inte ska bry sig om att äkta mannen går på bordell? Att grannar inte har med det att göra köper jag rakt av.
Citera
2020-02-04, 16:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du menar att frun inte ska bry sig om att äkta mannen går på bordell? Att grannar inte har med det att göra köper jag rakt av.

Hon får väl helt själv avgöra om hon vill ha en relation med honom eller inte.
Citera
2020-02-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ingen kvinna vill ge något gratis till män.

ALLA kvinnor försöker hitta sätt att utnyttja män. Det ingår liksom i kvinnors DNA.

Äktenskap är också sexköp.

I övrigt en massa okvalificerat flum.

Jo några kvinnor ger män saker frivilligt och ju mer de tycker om mannen så ju mer villiga är de att ge något , sex eller andra saker.

Det är därför det är bra om kvinnor och män gillar varandra eftersom de gör saker för varandra då.

Det som ingår i kvinnans DNA är att överleva och få barn som överlever ,inte att utnyttja män ,det är oftast ett dåligt sätt att överleva. Det ingår i kvinnors DNA att närma sig män eftersom ska de ha några barn måste de göra det. Naturen eller DNA belönar de kvinnor som gör det med positiva känslor . Skulle en kvinna vara singel hela livet kommer inte naturen belöna henne speciellt mycket. Gifta kvinnor överlever bäst av alla kvinnor vilket framgår av denna artikel.

https://www.upi.com/Health_News/2019/10/10/Marriage-linked-to-longer-lifespan-new-data-shows/4941570721068/

Äktenskapet är snarare att en man och kvinna gör ett avtal om att samarbeta:

Jag anstränger mig för att du och våra barn ska överleva så bra som möjligt.
Citera
2020-02-04, 16:19
Avslutad
Citat:
Hon får väl helt själv avgöra om hon vill ha en relation med honom eller inte.

Absolut.
Citera
2020-02-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För fjärde gången, vi pratar inte om människor rätt sälja sex, vi pratar om människor rätt att ha sex med uppenbart sexuell ointresserade.
Så jag frågar igen....ska det vara lagligt och moraliskt RÄTT att köpa andra människor för sexuellt bruk?
ex. nu en kraftigt drogpåverkad ung tjej, som ser ut som en 15 åring, med ögonen i kors som man just köpt på nätet, och inte har en susning kring på vilka villor, vilka omständigheter hon är där.

NÅ?
klarar du svara på detta någongång?

lagstiftningen är inte till föra att "begränsa sex". Det är fullt möjligt ha hur mycket sex du vill i princip i Sverige idag. Enda som begränsar detta är huruvida partnern/ parterna är lika villiga.
Den är inte heller till för att begränsa sex mot betalning. utan den är till för att begränsa köp av sex.
Eftersom efterfrågan efter att kunna köpa sex, är så drivande för en uppsjö rejält negativa saker ex. sextrafficking.

Du menar du ser ingen skillnad mellan att sticka din kuk i en skrikande tjej som vrålar nej ex......mot att sticka den i en fullt villig och kåt flickvän?
utan dessa två sceanrier är exakt lika mycket "att ha sex"?
Intressant hörredu.

För mig är definitionen av " att ha sex" ett ömsesidigt sexuellt samspel med någon annan och nej jag skulle inte kalla min del av saken, som sex, om denna ömsesidighet inte fanns.
Så nej, sexuell aktivitet med någon du just betalt pengar för att få lov ha detta låtsade samspel med skulle jag kalla för att runka på eller i en annan människa.
Onani med mänsklig "instrument" alltså.

Fast nu är de inte "frikopplade"....elelr "skilda saker" för en sexköpare.
Som sexköpare löper du rejält högre chans att ha "onani med mänskligt instrument" och tom omedvetet våldta, skada någon som på olika sätt tvingats till prostituion mot sin vilja, än om du har sex med fullt frivillig utan inblandning av pengar.
Så? ska du då ,med ditt sexköp bidra till alla denna extremt vedervärdiga handel?

du förhindras inte sälja sex om motparten kriminaliseras.
och för 6.e??? gången nu., Vi diskuterar inte sexsäljarna. vi diskuterar SEXKÖPARNA.
VAD ska vara DERAS argument för att få lov köpa sex av andra människor de inte har en susning till chans äga nån som helst kunskap kring varför/ hur sexsäljaren är där?

Måste jag verkligen upprepa denna fråga fler gånger?

verkligen?

Det är inga problem att tvingas ha sex mot sin vilja dag ut och dag in?

Men fint! Då kan vi ju börja sälja dig. Vi kan kidnappa dig i morgon dag, köra dig drogad till månen, ta ditt pass, låsa in dig i en lägenhet och där utsätta dig för 30 rynkiga kukar i röven dag ut och dag in....

det var ju inga problem enligt dig själv.
Och enligt din egen logik så kan ju alla dessa 30 kukar x 7 dar i veckan i 20 år försvara sig med att du kan ju vara där frivilligt, och du kan ju njuta av just deras kuk i röven nr. 5 just den dagen mot betalning. Och eftersom detta kan ligger där och fladdrar så är de ju helt ansvarsbefriade både lagligt, moraliskt och logiskt.

eller hur?

Återigen så snackar du ju skit missupfatar medvetet de jag skriver. Jag parade om din svårigheter med kategorier. De faktum att du blandar ihop (bandar äpplen och päron) två företeelser bara för att båda involverar sex mot betalning.

Ja, slutsatsen är hur som helst att kvinnor borde få göra vad dom vill med sina kroppar. Att ingen annan har något med de att göra. Och att "myndighets principen" gäller här precis som i alla andra sammanhang.

De är så löjligt att du gång på gång återgår till våldtäkt av personer "köps på internett" när du ska förklara vad problemet med att vuxna människor utbyter pengar mot sex är. Om du verkligen har svårt att hålla i sär saker så tycker jag att skrämmande. Du tror inte att du blandar ihop dom sakerna men de gör du dessvärre ändå. De framgår ju av ditt resonemang.

Men å andra sidan finns de folk anser att en verbal sexuell kränkning ingå i samt kategori som våldtäkt (Ja de faktiskt sant).

Och för andra gången slappna av lite! Du är ju helt hysterisk.
Senast redigerad av Ki 2020-02-04 kl. 17:02.
Citera
2020-02-04, 17:42
Medlem
pollenpers avatar
Är det någon här som frågat prostituerade om de hellre skulle vilja ha en annan försörjning?
Finns det människor som "frivilligt" väljer prostitution.
Enstaka undantag finns alltid.
Citera
2020-02-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Återigen så snackar du ju skit missupfatar medvetet de jag skriver. Jag parade om din svårigheter med kategorier. De faktum att du blandar ihop (bandar äpplen och päron) två företeelser bara för att båda involverar sex mot betalning.

Ja, slutsatsen är hur som helst att kvinnor borde få göra vad dom vill med sina kroppar. Att ingen annan har något med de att göra. Och att "myndighets principen" gäller här precis som i alla andra sammanhang.

De är så löjligt att du gång på gång återgår till våldtäkt av personer "köps på internett" när du ska förklara vad problemet med att vuxna människor utbyter pengar mot sex är. Om du verkligen har svårt att hålla i sär saker så tycker jag att skrämmande. Du tror inte att du blandar ihop dom sakerna men de gör du dessvärre ändå. De framgår ju av ditt resonemang.

Men å andra sidan finns de folk anser att en verbal sexuell kränkning ingå i samt kategori som våldtäkt (Ja de faktiskt sant).

Och för andra gången slappna av lite! Du är ju helt hysterisk.

Den av oss som mest uppenbart just HAR svårigheter att hålla isär kategorier är du.
Du klarar fortfarande inte av att titta på denna sak, eller mer tydligt, svara för denna sak från sexKÖPARENS sida.

Och så länge du inte klarar detta utan att ständigt ramla över på sexsäljaren, så blir det ju helt meningslös diskutera sexköpslagen med dig, eller denna TS som alltså handlar om varför feminister vill förbjuda SEXKÖP och inget annat.
Citera
2020-02-04, 17:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Den av oss som mest uppenbart just HAR svårigheter att hålla isär kategorier är du.
Du klarar fortfarande inte av att titta på denna sak, eller mer tydligt, svara för denna sak från sexKÖPARENS sida.

Och så länge du inte klarar detta utan att ständigt ramla över på sexsäljaren, så blir det ju helt meningslös diskutera sexköpslagen med dig, eller denna TS som alltså handlar om varför feminister vill förbjuda SEXKÖP och inget annat.

Varför ska det finnas en lag om detta, människor borde väl sjölva få avgöra om de vill ha sex med varandra eller inte, vi lever inte på 1800-talet längre.
Citera
2020-02-04, 18:20
Medlem
Citat:
Varför ska det finnas en lag om detta, människor borde väl sjölva få avgöra om de vill ha sex med varandra eller inte, vi lever inte på 1800-talet längre.
Precis, varje vuxen människa på detta klot borde själv få avgöra om/ hur/ med vem/ när de ska ha sex.
Även kvinnor, ÄVEN den där extremt attraktiva gruppen unga kvinnor på sisådär 15-22 som så många gubbar dreglar efter, eller hur?

Men, nu ser ju inte världen ut sån, utan där är en extrem fixering vid att just äga och kontrollera kivnnors sexualitet, vare sig det nu handlar om att tvinga dem atty inte ha sex, eller tvinga dem ha sex, de inte själva är intresserade av att ha.

Och exakt därför ska vi ha en sexköpslag samt ett aktiv arbete på att få män fatta sitt mänskliga ansvar här i världen att sluta ha sex med människor som inte är sexuellt intresserade tillbaka.

För att få sexuell utlösning här och nu, behöver man faktiskt inte använda en annan människa som runkobjekt, utan man kan fixa det själv.
Citera
2020-02-04, 18:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Precis, varje vuxen människa på detta klot borde själv få avgöra om/ hur/ med vem/ när de ska ha sex.
Även kvinnor, ÄVEN den där extremt attraktiva gruppen unga kvinnor på sisådär 15-22 som så många gubbar dreglar efter, eller hur?

Självklart, du har aldrig hört mig säga något annat och samhället ska förstås heller inte sponsra sexslavar till gamla tanter som tar emot flyktingpojkar.

Citat:
Men, nu ser ju inte världen ut sån, utan där är en extrem fixering vid att just äga och kontrollera kivnnors sexualitet, vare sig det nu handlar om att tvinga dem atty inte ha sex, eller tvinga dem ha sex, de inte själva är intresserade av att ha.

Och exakt därför ska vi ha en sexköpslag samt ett aktiv arbete på att få män fatta sitt mänskliga ansvar här i världen att sluta ha sex med människor som inte är sexuellt intresserade tillbaka.

För att få sexuell utlösning här och nu, behöver man faktiskt inte använda en annan människa som runkobjekt, utan man kan fixa det själv.

Folk ska ha rätt att vara hur fokuserade som helst på olika saker men samhället ska inte styra över vilka som har sex med varandra, och ska inte betala för sexslavar till äckliga tanter.

Om däremot någon sexmyndig person av egen vilja vill ha sex med någon annan sexmyndig person så ska du inte lägga näsan i blöt och heller inte resten av samhället.
Citera
2020-02-04, 19:06
Avslutad
Citat:
Självklart, du har aldrig hört mig säga något annat och samhället ska förstås heller inte sponsra sexslavar till gamla tanter som tar emot flyktingpojkar.

Folk ska ha rätt att vara hur fokuserade som helst på olika saker men samhället ska inte styra över vilka som har sex med varandra, och ska inte betala för sexslavar till äckliga tanter.

Om däremot någon sexmyndig person av egen vilja vill ha sex med någon annan sexmyndig person så ska du inte lägga näsan i blöt och heller inte resten av samhället.

Så om de äckliga tanterna säger upp sig så är det helt ok att de har sex med flyktingpojkarna?
Citera
2020-02-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är det någon här som frågat prostituerade om de hellre skulle vilja ha en annan försörjning?
Finns det människor som "frivilligt" väljer prostitution.
Enstaka undantag finns alltid.
Vem f-n skulle inte vilja ha en annan försörjning... (industriarbetare) men jag har "frivilligt" valt det.
De flesta gör ett jobb för behovet av inkomst inte för att man vill. Om man trivs på jobbet beror på vilka man möter och under vilka omständigheter. Detta borde även gälla sexarbetare.

Har du frågat snickaren om han verkligen ville bygga din altan eller om han gjorde det för pengar?

Det är dags att se sexarbete som vilket annat hantverksyrke som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in