2020-02-04, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Hur är det specifikt relaterat just till svenska feminister?
Att kvinnor söker trygghet och status hos män är väl universellt?
Jag kanske missuppfattade något?

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han menade kanske helt korrekt att alla kvinnor gör det men att främst de svenska feministerna ser ner på utländska tjejer som gör det trots att de gör det själva. Det är just där hyckleriet finns.

Precis min tanke och vad jag har kunnat konstatera i Sverige.
Citera
2020-02-04, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Aha, det där hyckleriet. Det är fittkontroll-larmet
Det brukar ljuda i sammanhang då feministmaffian förlorar kontroll över sin viktigaste resurs till konkurerande verksamhet.
Så det är utländska tjejer nu som ska sjasas bort. Samma sak med hororna och sexdockorna. (Sexdockorna, vem kunde tro det?)
Det är inte bra för verksamheten om män kan få sex på annat håll, då förlorar feministerna sin maktposition. Aj aj.

Precis då dessa kvinnors enda makt ligger i fittans attraktion. Utan den så har de ingen integritet och makt och då ingen vill umgås med de pga sakand av attraktiv personlighet tar de försvars inställning istället för att få självinsikt trots dessa feministernas diverse diagnoser som de säkert även använder som ursäkt för att vara drägliga.
Citera
2020-02-04, 01:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så är det, men majoriteten av svenska män har ännu inte fattat att det är SÅ lätt att få en kvinna bara man lämnar Sverige. Jag skakar bara på huvudet åt alla svenska män som fortfarande år 2020 kämpar och sliter, sitter på Tinder, sociala medier, går på krogen, och sitter på dejter och förnedrar sig själva till max bara för att få komma till, eller "get lucky"...

Dessutom med feministskadade eländen till kvinnor. Herregud, köp en flygbiljett istället.

Men fler och fler vaknar förstås upp, så det går nog bra till slut

De flesta svenska killar/tjejer och män/kvinnor super till på helgerna går ut och hittar någon att ligga med easy peasy japanese, om det nu är det de är ute efter.
Citera
2020-02-04, 01:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej men du är.

Det är ju du som inte minns mitt svar. Du ser det i närheten av din fråga, bara att läsa där när du är senil. Minns du ens vilken fråga du ställde?

Citat:
Ursprungligen postat av Chalmers
Precis min tanke och vad jag har kunnat konstatera i Sverige.

Ja svenska feministskadade kvinnor tycker att de är bättre och högre stående än asiatiska tjejer som enligt dem bara tar en man för pengarna men själva väljer de också man efter hans plånbok.

De tycker de är bättre, jag tycker å andra sidan deras hyckleri och brist på rationellt tänk gör att bör betraktas som pestsmittade.
Citera
2020-02-04, 01:56
Medlem
Casual-Cultures avatar
Svenska kvinnor har sämst självförtroende och alla försöker se ut som invandrar tjejer. Sen har visa tjejer mage att döma män som spelar invandrare
Citera
2020-02-04, 09:00
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vi lever i nuet, inte i historien. Och jo det stör i princip alla kvinnor idag att de stackars kvinnorna förr inte haft rösträtt eller fått arbeta eller sköta sin egen ekonomi, på grund av att andra har förbjudit dem.

Nej det gör det inte, män har inte alltid haft rösträtt heller. Men idag får män ställa sig åt sidan, man lagstiftar och kvoterar.
Ohederligt och korkat.
Citera
2020-02-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så är det, men majoriteten av svenska män har ännu inte fattat att det är SÅ lätt att få en kvinna bara man lämnar Sverige. Jag skakar bara på huvudet åt alla svenska män som fortfarande år 2020 kämpar och sliter, sitter på Tinder, sociala medier, går på krogen, och sitter på dejter och förnedrar sig själva till max bara för att få komma till, eller "get lucky"...

Dessutom med feministskadade eländen till kvinnor. Herregud, köp en flygbiljett istället.

Men fler och fler vaknar förstås upp, så det går nog bra till slut
De fattigaste männen är de som inte lyckas med relationer dessa har knappast råd med några resor till Asien dessutom har en stor andel av dessa diverse diagnoser och psykisk ohälsa och lär inte ha tillräcklig energi att själva ta sig iväg för då skulle de inte vara fattiga och arbetslösa .
Citera
2020-02-04, 09:57
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vad pratar du om?
Rösträtt?
Fri och allmän rösträtt fick män i Sverige 2010. Då hade ni haft den i 90 år medan män hade värnplikt, vilket i princip betyder offra sitt liv för att skydda henne och barnen vid händelse av krig.

2010!?
Citera
2020-02-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sex samt evolution handlar i princip om att blanda sig med gener som är mest olik en själv.

Nej, det stämmer inte alls. Både människor och djur attraheras av partners som är både genetiskt lika på vissa sätt och olika på andra sätt. Redan att man attraheras mer av sina artfränder än individer från andra arter, även om man kan få avkomma med en individ från en närliggande art, är ett exempel på det.
Citera
2020-02-04, 10:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vad pratar du om?
Rösträtt?
Fri och allmän rösträtt fick män i Sverige 2010. Då hade ni haft den i 90 år medan män hade värnplikt, vilket i princip betyder offra sitt liv för att skydda henne och barnen vid händelse av krig.

1910 menade du nog men det dröjde ända tills 1921 då alla kvinnor fick rösträtt och till 1922 innan alla män fick det.
Citera
2020-02-04, 10:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
1910 menade du nog men det dröjde ända tills 1921 då alla kvinnor fick rösträtt och till 1922 innan alla män fick det.

Jag tror han menar att värnplikten avskaffades först 2010, och att man därmed kan säga att män egentligen inte fick fri rösträtt förrän då. Detta medan kvinnor fått rösta i 90 år utan krav på värnplikt.
Citera
2020-02-04, 10:20
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Jag tror tyvärr att han menar att svenska män inte haft en reell rösträtt förrän SD kom in i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in