Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Han sa också att man bör vänta med att boka en tilltänkt resa dit, och fick medhåll av professor Björn Olsen.
Jag vet att jag upprepar mig, men det kan inte hjälpas. UD har fortfarande inte gått ut och avrått från resor till Thailand (utom till de provinser i södra Thailand som har avråtts från länge av helt andra orsaker). Grejen är, att skulle de göra det så skulle folk få sina pengar tillbaka när de avbokar resorna, så det skulle ha STOR betydelse. Nu är folk villrådiga, för de vill inte förlora kanske 100 000 kr eller mer som de sparat ihop under flera år, för att kunna ta familjen till en bra semesteranläggning i två veckor. Många kommer att åka av dumsnåla skäl, och det kan man på ett sätt förstå. Därför borde UD ha ställt upp nu!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jodå, allas vår egen överexpert Tegnell var på TV ikväll och berättade att turismnäringen i Thailand drabbas hårt om man rekommenderar att inte resa till Thailand, det var vad han menade.
Men vems sida ÄR han på egentligen? Är det inte konstigt i det här j-vla landet, att vi alltid förutsätts göra det som är bäst för ANDRA folk. Vi får aldrig skydda oss själva i något sammanhang.