Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Det är inte alls konstigt. Tyska tjejer finns det förresten en hel del av på tyska bordeller. Jag skulle uppskatta att ca hälften av de jag träffat varit tyska. Det faktum att det ens finns EN tysk tjej på dessa bordeller krossar din argumentation totalt, för övrigt. Danska och svenska tjejer som vill sälja sex kan tjäna lika mycket pengar i sina hemländer och de kanske inte är så sugna på att flytta utomlands utan trivs där de bor. Det finns gott om rika män i Sverige som kan betala svenska tjejer för sex. Det finns inte gott om rika män i Rumänien som kan betala rumänska tjejer för sex, så de rumänska tjejer som vill tjäna mycket pengar på att sälja sex måste söka sig utomlands. Och ingenstans i Europa räcker sedan de intjänade pengarna lika långt som i just Rumänien eller Bulgarien.
Det är det inte, som sagt. Det finns horor av alla nationaliteter. Men det är väl i främst Rumänien och Bulgarien det är möjligt att gå i pension vid 30-35 efter 10 år som prostituerad i Tyskland. I Sverige t ex räcker inte pengarna lika långt. Och jag tror få svenska kvinnor ens kommit på tanken att man kan hora i Tyskland i 10 år och sedan spendera resten av livet i Rumänien utan att jobba. Denna tanke ligger troligen LITE närmare till hands för kvinnor som är uppväxta i Rumänien.
Men du tror inte att de tjänar 400 euro/dag? Då har du fel. Jag ser det med egna ögon.
Du tror inte pengarna de tjänar räcker livet ut? Då har du fel. Det är enkel matematik.
Du tror att rumänska tjejer på bordellerna hellre skulle ha jobbat i matbutik livet ut? Då har du fel. Igen.
Tar kvinnor huvudansvaret för mitt hem och mina barn? Skulle inte tro det. Jag har inte barn och jag sköter 100% av mitt hushåll själv. Ska jag då ge pengar till kvinnor utan vidare? Nej, jag ger bara pengar till vissa kvinnor som erbjuder mig sex i utbyte. Ledsen, gå och försök lura någon annan man.
Dem här kroppsdelarna du pratar om, var köper man dem? Tänkte det kan vara bra att ha t ex ett knä i reserv till sen när man blir lite äldre.
Va? Individer från vilka länder som helst har rätt att köpa tjänster från individer från vilka andra länder som helst, ja. Självklart. Vad tusan babblar du om?
Feminismen försöker få kvinnor att slippa sin del av avtalet, ja. I alla tider har kvinnan tvingats erbjuda sex och mödraskap för att få ta del av männens beskydd och resurser. Nu tycker feminismen att kvinnor ska få ta del av männens beskydd och resurser utan att behöva erbjuda sex och mödraskap. Fine, om andra män går med på det, men mina resurser kan kvinnor glömma om de inte erbjuder sex och mödraskap.
Kallar vad? Sexköp? Ja jag kallar väl det för sexköp. Hur du får in "att tvinga sig på dem" i bilden är fullständigt ofattbart. Som sagt, era vanföreställningar...Jösses.
Extra roligt blir det förstås att ni aldrig satt er fot på en bordell, utan sitter hemma på kammaren och gissar tills ni blir blåa i ansiktet. Dina vanföreställningar är (tyvärr?) så långt ifrån verkligheten du kan komma.
Helt ärligt är det värdelöst att debattera detta med dig. Du utgår hela tiden från dina egna åsikter och dina egna erfarenheter. Och dina "samtal med 10-15 prostituerade".
Innan i tråden postade jag en intervju med en bordellägare till en av de största bordellerna i Tyskland och han sa bland annat att majoriteten av sexarbetarna kommer från forna öststaterna.
Jag postade också uppgifter på att priset sjunkit eftersom marknaden blivit mer mättad, jag postade också uppgifter på att boendekostnaderna är skyhöga för sexarbetararna och att de
inte åtnjuter bättre villkor eller högre trygghet efter avkriminaliseringen. Det postades också uppgifter på att en stor del av tjejerna från Rumänien är romer som blir diskriminerade i hemlandet och oftast inte ens får jobb i matbutik.
Det enda du kommer med är åsikter och "jag har pratat med 10-15 prostituerade".
Och varför ska jag besöka en bordell? För att kontrollera att de har ett bra kundbemötande? Det är jag alldeles säker på att de har, ingår liksom i säljarjobbet. Vad ska det ge mig?
Jag vill ha trovärdiga källor på att de tjänar mellan 400-500 euro om dagen.
Källor/statistik på hur många som jobbar som prostituerade i Tyskland i 10 år och sedan reser hem och går i pension.
Det jag läste var att de flesta "höll" mentalt ett par/några år. Att det mesta gick till familjen och att där inte blev så mycket över.
Citat:
Tar kvinnor huvudansvaret för mitt hem och mina barn? Skulle inte tro det. Jag har inte barn och jag sköter 100% av mitt hushåll själv. Ska jag då ge pengar till kvinnor utan vidare? Nej, jag ger bara pengar till vissa kvinnor som erbjuder mig sex i utbyte. Ledsen, gå och försök lura någon annan man.
Ja det gör kvinnor fortfarande ja. Återigen börjar du prata om dig själv som att du är någon slags nollpunkt som allting utgår ifrån.
Citat:
Feminismen försöker få kvinnor att slippa sin del av avtalet, ja. I alla tider har kvinnan tvingats erbjuda sex och mödraskap för att få ta del av männens beskydd och resurser. Nu tycker feminismen att kvinnor ska få ta del av männens beskydd och resurser utan att behöva erbjuda sex och mödraskap. Fine, om andra män går med på det, men mina resurser kan kvinnor glömma om de inte erbjuder sex och mödraskap.
Kvinnor bidrar exakt lika mycket om inte mer till samhället så det skulle ju vara själva fan om de inte åtnjöt samma rättigheter som män. Dessutom har kvinnor stått för majoriteten av resursinskaffandet och fostran och uppfödning av barn, utan överlevande barn hade civilisationen varit fucked eller hur.
Förstår i övrigt inte varför du blandar in detta i prostitution. Har du problem med att rättfärdiga ditt köpande av hål att stoppa den i annars?