Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-03, 11:31
  #7249
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Så kan det ju vara.
Men växer inte London mer på bredden? Och då växer ju avloppssystemet också.
Hade London växt på höjden, och det kommit in fler skitproducenter per ytenhet, då hade underdimensionering kunnat uppstå.

EU är inte ansvariga för avloppet i London, men det är väl en detalj som inte besvärar Brexitanhängarna nämnvärt. Nu kommer säkert alla andra inrikespolitiska problemen som finns i UK att lösa sig av sig själv.

Så brukar de flesta quickfixar fungera.
Citera
2020-02-03, 12:38
  #7250
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför det? De andra länderna är inte intresserade. De är fria länder och behöver inte göra som Whitehall säger längre. Bara för att någon kanadensisk oppositionspolitiker tycker saker kommer det inte hända.

För övrigt förändras demografin snabbt i alla länder. Kina och Indien är mycket mer strategiskt viktiga.

Självfallet är de intresserade, var har du fått det där ifrån? Jag har inte sett någon som är direkt ointresserad i något av de aktuella länderna, men sedan finns det naturligtvis de som är ännu mer entusiastiska.

När det gäller länder som Kina och Indien är de också intressanta att handla med, det är självklart, men de har inte samma historiska kopplingar till UK som CANZUK.

Jag fattar inte varför EU till varje pris vill försöka underminera UKs framtida framgångar, är det inte bättre att försöka vara goda grannar?
Citera
2020-02-03, 18:37
  #7251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Självfallet är de intresserade, var har du fått det där ifrån? Jag har inte sett någon som är direkt ointresserad i något av de aktuella länderna, men sedan finns det naturligtvis de som är ännu mer entusiastiska.

När det gäller länder som Kina och Indien är de också intressanta att handla med, det är självklart, men de har inte samma historiska kopplingar till UK som CANZUK.

Jag fattar inte varför EU till varje pris vill försöka underminera UKs framtida framgångar, är det inte bättre att försöka vara goda grannar?

Indien är member of Commonwealth

https://thecommonwealth.org/member-countries
Citera
2020-02-03, 20:10
  #7252
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Självfallet är de intresserade, var har du fått det där ifrån? Jag har inte sett någon som är direkt ointresserad i något av de aktuella länderna, men sedan finns det naturligtvis de som är ännu mer entusiastiska.

Du kanske skulle läsa annat än fanatiska brexiteerbloggar. Det är lätt, om man är obildad, att missförstå vem som är någon i de här länderna och ännu har ingen som faktiskt är med och styr uttalat sig positivt. Än så länge är det bara till intet förpliktande fina ord. De som är positiva har också typiskt brittiska namn, dvs från den snabbt utdöende tidigare majoriteten.

Inget av de andra tre länderna vill ha den brittiska underklassen utan föredrar, precis som Storbritannien, att få indiska invandrare istället. Poängsystemen är designade för att stoppa britter och få in andra typer av invandrare.

Du är också uppenbarligen omedveten om att demografin i de här länderna inte ser ut som "förr". Du kanske skulle testa leken "räkna de vita" i Auckland, Toronto eller Sydney...

De är alla redan med i Five Eyes men handel och invandring är något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
När det gäller länder som Kina och Indien är de också intressanta att handla med, det är självklart, men de har inte samma historiska kopplingar till UK som CANZUK.

Ja du,
Kina är världens största land. Indien är Samväldets överlägset största land. Det är också det land som Farage hellre tar mot invandrare ifrån än tex Sverige.

Jag nämnde inte det i förra stycket men din invändning här är också ett extremt starkt skäl till varför CANZUK aldrig kommer hända. Befolkningen kommer aldrig tolerera att icke-vita länder ställs utanför...

Samväldets största länder är Indien, Pakistan, Nigeria och Bangladesh. Det är dessa länder britterna behöver knyta sig närmare. Alla kommer förstås kräva lättare invandring i utbyte.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag fattar inte varför EU till varje pris vill försöka underminera UKs framtida framgångar, är det inte bättre att försöka vara goda grannar?

Ansvaret för försämrade relationer ligger förstås till 100% som lämnar. Det är britterna som signalerar att de hittar snyggare tjejer på annat håll.
Citera
2020-02-03, 20:13
  #7253
Medlem
von Hindenburgs avatar
Sammanfattning av positionerna innan handelsförhandlingarna startar.

Citat:
The EU position is as follows:

Both the EU and UK must agree on level playing field.
EU offer is conditional on open, fair competition – application of EU state aid rules.
Disputes to be decided by European court.
UK financial services will no longer have passporting rights. This is a big, big area for the UK to negotiate on.
FTA would need to include deal on fisheries.
Gibraltar not part of any deal.
Britain’s position is so at odds with the EU that even the basis for a deal has not been reached.

The UK says there is no need to follow the EU’s rules, no need to bind UK to agreement.
UK needs full legal autonomy – i.e. not bound by EU court.
Ready to consider fishing deal – proposes annual negotiations with EU fishing, which seems unlikely to wash with the EU.
Negotiating on behalf of UK family, which includes Gibraltar.
On the plus side, the EU believes it will not need individual approval from member state parliaments for whatever deal is struck.
Citera
2020-02-03, 20:40
  #7254
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Inget av de andra tre länderna vill ha den brittiska underklassen utan föredrar, precis som Storbritannien, att få indiska invandrare istället. Poängsystemen är designade för att stoppa britter och få in andra typer av invandrare.
Men vad är egentligen din poäng? Att negrer och indier och övriga asiater och andra bruna människor helt enkelt är evolutionärt sett bättre människor än britterna, bättre lämpade och därmed mer värda att leva i Europa? Att britternas högsta önskan, med eller utan Brexit, är ökad invandring? I så fall kommer Britannien att gå under, och det kommer att få konsekvenser. Är det ett slags naturlag att invandring aldrig går att stoppa, oavsett hur icke-önskvärd den är? Eller hur menar du?
__________________
Senast redigerad av Condottieri 2020-02-03 kl. 20:52.
Citera
2020-02-03, 21:08
  #7255
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Men vad är egentligen din poäng? Att negrer och indier och övriga asiater och andra bruna människor helt enkelt är evolutionärt sett bättre människor än britterna, bättre lämpade och därmed mer värda att leva i Europa? Att britternas högsta önskan, med eller utan Brexit, är ökad invandring? I så fall kommer Britannien att gå under, och det kommer att få konsekvenser. Är det ett slags naturlag att invandring aldrig går att stoppa, oavsett hur icke-önskvärd den är? Eller hur menar du?

Vilken vansinnig tolkning du gör.

Jag menar att de som är för Brexit har de åsikterna. Nigel Farage själv har varit öppen med att indier är bättre än svenskar. I Kanada, Australien och Nya Zeeland har de poängsystem som i praktiken gynnar kineser och indier.

Det är för övrigt ett skämt att tro att Brexit har med invandring att göra. Brexit handlar om att bygga ett nyliberalt paradis. Ibland skojas det om Singapore-on-Thames. Singapore har, som du vet, enormt hög invandring då det sänker lönerna för vanligt folk Trots att Singapore är halvdiktatur och trots att invandrarna kommer från samma länder som singaporeanerna ursprungligen gör är detta impopulärt. Invandringen fortsätter dock...
Citera
2020-02-03, 22:12
  #7256
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vilken vansinnig tolkning du gör.
Det är därför jag frågar.
Citat:
Jag menar att de som är för Brexit har de åsikterna.
Av vilka? Knappast alla.
Citat:
Nigel Farage själv har varit öppen med att indier är bättre än svenskar. I Kanada, Australien och Nya Zeeland har de poängsystem som i praktiken gynnar kineser och indier.
Det har jag aldrig hört. Men om du har rätt innebär väl det i praktiken att britterna mer eller mindre är för fri invandring? Då får de skylla sig själva.
Citat:
Det är för övrigt ett skämt att tro att Brexit har med invandring att göra. Brexit handlar om att bygga ett nyliberalt paradis.
I enlighet med folkets vilja? Eller menar du snarare att folket är grundlurat?
Citat:
Ibland skojas det om Singapore-on-Thames. Singapore har, som du vet, enormt hög invandring då det sänker lönerna för vanligt folk Trots att Singapore är halvdiktatur och trots att invandrarna kommer från samma länder som singaporeanerna ursprungligen gör är detta impopulärt. Invandringen fortsätter dock...
Man kan givetvis tolka saker på olika sätt, men jag menar att folken hade protesterat på riktigt om de verkligen inte gillat invandringen. Vill folk ha fullständigt fritt flöde av främmande människor rakt in i sina egna länder och samhällen och bostäder och TV-hörnor och sängkammare så är det väl fritt fram. Herregud...
__________________
Senast redigerad av Condottieri 2020-02-03 kl. 22:21.
Citera
2020-02-03, 22:27
  #7257
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
I enlighet med folkets vilja? Eller menar du snarare att folket är grundlurat?

Folk är grundlurade. Nigel Farage har en bakgrund i The City. Att han skulle vilja ha något annat än ett nyliberalt paradis är helt otänkbart. Kom ihåg att hans fru och barn är tyska så invandrare är inget han personligen har något problem med.

Citat:
“I have to confess I do have a slight preference. I do think, naturally, that people from India and Australia are in some ways more likely to speak English, understand common law and have a connection with this country than some people that come perhaps from countries that haven’t fully recovered from being behind the iron curtain.”

https://www.theguardian.com/politics...tern-europeans

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Man kan givetvis tolka saker på olika sätt, men jag menar att folken hade protesterat på riktigt om de verkligen inte gillat invandringen. Vill folk ha fullständigt fritt flöde av främmande människor rakt in i sina egna länder och samhällen och bostäder och TV-hörnor och sängkammare så är det väl fritt fram. Herregud...

Du skulle kanske testa att bo i en diktatur någon gång.

Det finns också länder som absolut inte tolererar något mothugg i viktiga frågor. Singapore kommer förstöra livet för den som protesterar. Spanien sätter folk i fängelse i många år om de vill bli självständiga. Turkiet behandlar kurdfrågan omilt. Och så vidare.
Citera
2020-02-03, 22:52
  #7258
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Folk är grundlurade. Nigel Farage har en bakgrund i The City. Att han skulle vilja ha något annat än ett nyliberalt paradis är helt otänkbart. Kom ihåg att hans fru och barn är tyska så invandrare är inget han personligen har något problem med.
Det är givetvis stor skillnad mellan invandrare från Tyskland och från Afrika. Om du har rätt får britt-idioterna helt enkelt skylla sig själva. Vad annat kan man säga.
Citat:
Du skulle kanske testa att bo i en diktatur någon gång.
Det gör jag redan, som jag upplever det. Men å andra sidan ser långtifrån alla det på det sättet, det är ju just detta som är det ironiska.
Citat:
Det finns också länder som absolut inte tolererar något mothugg i viktiga frågor. Singapore kommer förstöra livet för den som protesterar. Spanien sätter folk i fängelse i många år om de vill bli självständiga. Turkiet behandlar kurdfrågan omilt. Och så vidare.
Ja, men om en majoritet av människorna i en stat reser sig så kommer staten att stjälpas över ända. Armén och polisen kan aldrig mota undan hela befolkningen. Svennebanan är för lat och trött för att gå till motangrepp som det ser ut just nu iallafall. Därför förtjänar han att gå under. Det är mitt sätt att se på saken, iallafall. Om staten skadar folkets intressen kommer detta även att slå tillbaka på staten. Ingen önskar sig en ond stat. Om staten drar på sig folkets fullständiga hat är det bara en tidsfråga innan den faller.
Citera
2020-02-03, 23:00
  #7259
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Det är givetvis stor skillnad mellan invandrare från Tyskland och från Afrika.

Nej, inte enligt de som ligger bakom Brexit. Precis som citatet från Farage säger så är det dock snarare fördel negern om han kommer från Samväldet.

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Ja, men om en majoritet av människorna i en stat reser sig så kommer staten att stjälpas över ända. Armén och polisen kan aldrig mota undan hela befolkningen. Svennebanan är för lat och trött för att gå till motangrepp som det ser ut just nu iallafall. Därför förtjänar han att gå under. Det är mitt sätt att se på saken, iallafall. Om staten skadar folkets intressen kommer detta även att slå tillbaka på staten. Ingen önskar sig en ond stat. Om staten drar på sig folkets fullständiga hat är det bara en tidsfråga innan den faller.

Det här är precis varför jag ser att du inte förstår hur det är att leva i en diktatur på riktigt eller ens en nation med starka tabun( som Spanien, Turkiet m.fl.)

Statens våldsapparat är till för att användas och den kommer att användas av den här typen av länder.

Jag förmodar att du inte känner till lägren för uigurer i Kina? De kan du gärna läsa på om och fundera på vilket motstånd som kan iscensättas.
Citera
2020-02-04, 06:54
  #7260
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej, inte enligt de som ligger bakom Brexit. Precis som citatet från Farage säger så är det dock snarare fördel negern om han kommer från Samväldet.
Nej, men enligt mig. Tyskar och negrer är inte samma sak för mig. Vad Svennebanan anser bryr mig mindre. Tycker Farage på det sättet så gör även folket det. Så enkelt är det, enligt mitt sätt att se på saken.
Citat:
Det här är precis varför jag ser att du inte förstår hur det är att leva i en diktatur på riktigt eller ens en nation med starka tabun( som Spanien, Turkiet m.fl.)
Jag har inte levt i de länderna, det erkänner jag. I så fall finns väl dessa tabun till för att folk vill ha det så, helt enkelt.
Citat:
Statens våldsapparat är till för att användas och den kommer att användas av den här typen av länder.
Statens våldsapparat grundar sig på polis och militär, som i sin tur har sina rötter i den nationella befolkningen. Stater kan vältas över ända, det har historien visat. Titta på Frankrike 1789, Ryssland 1917 o.s.v.
Citat:
Jag förmodar att du inte känner till lägren för uigurer i Kina? De kan du gärna läsa på om och fundera på vilket motstånd som kan iscensättas.
Jag har ingen större koll på det, även om jag givetvis hört talas om det, som flyktigast. Men ett flyktingläger är faktiskt inte detsamma som en hel nation, som t.ex. Sverige. Men om du har rätt i vad du skriver så finns det väl helt enkelt inget hopp för mänskligheten, och i så fall är ju allt man kan göra att bara rycka på axlarna. Vi var inte bättre än så här, helt enkelt. Trist läge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback