2020-02-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ska bli spännande o se dig krypa till korset och be om ursäkt den 15/2. 360 döda just nu, får se om 99600 hinner dö inom två veckor.

Ställer mig rätt tveksam till att info från en diktatur kommer ut vid en sån här situation om hur många som är döda...

Vi vet inte vad som händer om två veckor och hur viruset fungerar... vi får väll ändå hoppas att han har fel. Men min magkänsla säger att han har rätt...
Citera
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
500-100 i stort sett varje stor region? Vad pratar du om?

Stapeldiagram över bekräftat smittade i provinser igår, med Hubei bortaget. Över hälften är över 100 iaf.
https://i.imgur.com/hoC6cOE.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Rena konspirationsteorier som INTE hör hemma i den här tråden, när ska du fatta att detta är extremt uppförstorat och att det inte kommer bli någon pandemi.

Jag tror mörkertalet är stort.
Många får ju bara en förkylning. Inte fan söker man sjukvård för att man har lite hosta och rinnig näsa.
Citera
2020-02-03, 21:07
Medlem
Björn Olsen och Tegnell i debatt nu på Aktuellt!

Tror detta är rätt länk

https://www.svtplay.se/video/24741658/aktuellt/aktuellt-3-feb-21-00-2
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2020-02-03 kl. 21:16.
Citera
2020-02-03, 21:07
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
En studie av övriga provinsers bekräftat smittade över senaste 12 dagar då det hävdades risk för nya epicenter i en diskussion på annat håll. => https://i.imgur.com/bttEQ6Z.png

Zheijiang och Guangdong i top, mer exponentiell ökning än många andra ställen som är mer linjära. Det intressanta är att dom är väldigt långt borta från Hubei/Wohan.
Att Hunan och Henan därefter är 3-4 är mer väntat, de är grannprovinser.

Baserat på datan från John Hopkins.

180.000 personer från Wenzhou studerar eller arbetar i Wuhan. Där har du en anledning till att antal fall i Zheijiang är så många.
Citera
2020-02-03, 21:08
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
I början var det ju fritt fram att resa. Behöver ju inte vara konstigare än att någon varit i Wuhan, blivit smittad, åkt hem och jobbar på något ställe med många människor. På marknad, med mat eller vad som helst. Symptomen är ju för de flesta som en förkylning, är nog många som ignorerar och jobbar på som vanligt och smittar andra.

Visst, men troligare är ju man besökte mer närmare provinser.
Citera
2020-02-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Tror du kan öppna det! Men jag ska inte vara Tegnell eller Corona Malin och säga att det är 100% lugnt

finns virus partiklar, och eftersom de är inuti en paket så är det mörkt och inget soljus samt så är de i balkongen och det är kallt, vilket gör att viruset kan överleva en längre tid.
Citera
Medlem
Citat:
Stapeldiagram över bekräftat smittade i provinser igår, med Hubei bortaget. Över hälften är över 100 iaf.
Han menade 500-1000, vilket VitruvianskeMannen hävdar är typvärdet för antalet registrerat smittade i kinesiska provinser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Ställer mig rätt tveksam till att info från en diktatur kommer ut vid en sån här situation om hur många som är döda...

Vi vet inte vad som händer om två veckor och hur viruset fungerar... vi får väll ändå hoppas att han har fel. Men min magkänsla säger att han har rätt...

Varför det? Alltså just att så många skulle dö?
Att antal sjuka kommer öka är jag med på, och tror inte heller på Kina, varför skulle de vara ärliga nu för?
Men det verkar ju inte som att friska personer dör av det här, så att så många skulle dö är osannolikt.
Citera
2020-02-03, 21:10
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Zheijiang, speciellt, har en väldigt hög tillfrisknandegrad (43 på 700 eller något sådant) och ännu inga dödsfall alls. Det är bra om det virus som sprids inte är alltför letalt.

Jo, 36 igår, kan ha kommit till flera idag.
Citera
2020-02-03, 21:11
Medlem
Citat:
Visst, men troligare är ju man besökte mer närmare provinser.

Fast det räcker att en person åkt dit och blivit smittad. Släkt, jobb eller vad som helst.
Citera
2020-02-03, 21:11
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Han yrar som vanligt. 5 av 34 provinser har över 500 fall. En provins har över 1000 (Hubei).

Citat:

Om karln menar det tydligt definierade "provinser" varför säger han det diffusa "regioner"? Och om han menar 100, varför säger han 500-1000? Är han möjligen besviken över att spridningen inte har blivit större så att han får snickra ihop egna geografiska indelningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in