2020-02-03, 18:56
Medlem
Monkeyohahs avatar
Den som vill ha makten över allt tillräckligt mycket tar den, infiltrerar och använder alla maktens medel, agenter, personer, kungar, ledare. Oavsett ideologi. Vi kommer göra likadant. Det är inget nytt sätt utan det är sättet. Det enda sättet. Lär av historien.

Sedan vad som står i en 3000år gammal nerbajsad moserulle är skitsaksamma.
Man behöver inte vara intellektuell med eller utan mose brillor för detta.
Citera
2020-02-03, 19:47
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det är en minst sagt esoterisk tolkning du företräder. Och däri ligger en stor del av problemet med Kristendomen. Alla dessa olika tolkningar. Andra kristna än du tolkar bibelcitaten jag saxade in som att ”vi alla är likvärdiga bröder oavsett ursprung”.

Tyvärr är det så, jag tror däremot de som är Judevisa borde ta sig en närmare titt på Kristendomen och Bibeln paralellt med den vita rasens historia.

De flesta kommer nog bli rätt chockade med vad de kommer finna.
Citera
2020-02-03, 20:33
Medlem
Monkeyohahs avatar
Mycket möjligt. Det enda sättet är att mota Moses i grind. Slänga honom i röda havet. Så vi kan leva fritt i ett enat norden.
Citera
2020-02-03, 20:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jag kan ju ge andra bibelcitat. Du måste förstå varför passager som nedan framstår som synnerligen problematiska. För att inte tala om att våra fiender kommer använda dem emot oss.

There is neither Jew nor Greek, there is neither slave nor free man, there is neither male nor female; for you are all one in Christ Jesus.”

-Galatians 3:28

A renewal in which there is no distinction between Greek and Jew, circumcised and uncircumcised, barbarian, Scythian, slave and freeman, but Christ is all, and in all.”

-Colossians 3:11

Citat:
Fast även om du byter ut ordet ”jude” så förändrar det inte innebörden av bibelcitaten. De är fortfarande lika problematiska i termer av ras/etnicitetsförnekelse.

Om du tror att de verserna handlar om ras och rasblandning så kan du inte din Bibel.

Judarna var Guds utvalda folk. Gud ledde dem ut ur slaveriet i Egypten och höll sitt löfte att ge dem det förlovade landet. Genom gamla testamentet lovar Gud att en dag sända sin Son för att frälsa världen, som avföll och förde in synd i Guds skapelse när Eva och Adam åt av den förbjudna frukten. När Gud utvalde Mose till att leda Israeliterna, så instiftade han senare också ett förbund med dem. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mosaic_covenant Detta upphävdes med Jesus död på korset, och vi lever nu under det nya förbundet. https://en.m.wikipedia.org/wiki/New_Covenant Det är det som dina verser handlar om. Gamla förbundet gällde bara judarna, men judarna har inte längre den särställningen utan nu lever vi alla som sagt under det nya förbundet, oavsett om man är jude eller grek. https://www.gotquestions.org/neither-Jew-nor-Greek-Galatians-3-28.html

Det framgår tydligt om man inte rycker en enskild vers som du har gjort ur sitt sammanhang:

Galaterbrevet 3:26-29 Svenska Folkbibeln 2015
Guds och Abrahams barn

26 Alla är ni Guds barn genom tron på Kristus Jesus. 27 Alla ni som blivit döpta till Kristus har iklätt er Kristus. 28 Här är inte jude eller grek, slav eller fri, man och kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus. 29 Och om ni tillhör Kristus är ni avkomlingar till Abraham, arvingar efter löftet.
Citera
2020-02-03, 22:35
Medlem
Domedags-profetens avatar
Citat:
Jag konstaterar bara att NS faktiskt fick bukt med judeviruset.
Hur menar du att NS fick bukt med "judeviruset"?
Citera
2020-02-03, 22:51
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om du tror att de verserna handlar om ras och rasblandning så kan du inte din Bibel.

Judarna var Guds utvalda folk. Gud ledde dem ut ur slaveriet i Egypten och höll sitt löfte att ge dem det förlovade landet. Genom gamla testamentet lovar Gud att en dag sända sin Son för att frälsa världen, som avföll och förde in synd i Guds skapelse när Eva och Adam åt av den förbjudna frukten. När Gud utvalde Mose till att leda Israeliterna, så instiftade han senare också ett förbund med dem. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mosaic_covenant Detta upphävdes med Jesus död på korset, och vi lever nu under det nya förbundet. https://en.m.wikipedia.org/wiki/New_Covenant Det är det som dina verser handlar om. Gamla förbundet gällde bara judarna, men judarna har inte längre den särställningen utan nu lever vi alla som sagt under det nya förbundet, oavsett om man är jude eller grek. https://www.gotquestions.org/neither-Jew-nor-Greek-Galatians-3-28.html

Det framgår tydligt om man inte rycker en enskild vers som du har gjort ur sitt sammanhang:

Galaterbrevet 3:26-29 Svenska Folkbibeln 2015
Guds och Abrahams barn

26 Alla är ni Guds barn genom tron på Kristus Jesus. 27 Alla ni som blivit döpta till Kristus har iklätt er Kristus. 28 Här är inte jude eller grek, slav eller fri, man och kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus. 29 Och om ni tillhör Kristus är ni avkomlingar till Abraham, arvingar efter löftet.

Fast nu är det faktiskt inte min egen tolkning av dessa bibelverser utan det är den som PK-kristna gör. Det var därifrån jag fick dem ser du.
Citera
2020-02-03, 22:52
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedags-profeten
Hur menar du att NS fick bukt med "judeviruset"?

Främst avlägsnade man judarna helt från den politiska och kulturella sfären.
Citera
2020-02-03, 23:36
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Fast nu är det faktiskt inte min egen tolkning av dessa bibelverser utan det är den som PK-kristna gör. Det var därifrån jag fick dem ser du.
Enligt min erfarenhet så är det ganska vedertaget att de verserna handlar om att alla är välkomna in i Guds familj. Vi kristna är sända till att sprida Guds ord till alla människor, oavsett ras som du har snöat in dig på. Ens ursprung spelar lika lite roll i Guds ögon som ens längd, vikt eller ålder. Precis som att vi inte bara ska sprida Guds ord till långa människor, så ska vi inte heller göra skillnad på folks hudfärg när vi predikar Guds ord. Jag vet inte hur många gudstjänster du har varit på, men jag har då aldrig hört någon predika om "etnicitetsförnekelse" i en kyrka. Ras och etnicitet är något ni rasister debatterar. Men i kyrkan är det inte något som diskuteras.
Citera
2020-02-04, 07:25
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Enligt min erfarenhet så är det ganska vedertaget att de verserna handlar om att alla är välkomna in i Guds familj. Vi kristna är sända till att sprida Guds ord till alla människor, oavsett ras som du har snöat in dig på. Ens ursprung spelar lika lite roll i Guds ögon som ens längd, vikt eller ålder. Precis som att vi inte bara ska sprida Guds ord till långa människor, så ska vi inte heller göra skillnad på folks hudfärg när vi predikar Guds ord. Jag vet inte hur många gudstjänster du har varit på, men jag har då aldrig hört någon predika om "etnicitetsförnekelse" i en kyrka. Ras och etnicitet är något ni rasister debatterar. Men i kyrkan är det inte något som diskuteras.

Men det där är ju helt i linje med det jag sa. Bra dock att du som ”mainstream” kristen förtydligade hur du prioriterar. Det ger en utmärkt inramning till min skepticism.
Citera
2020-02-04, 08:31
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Men det där är ju helt i linje med det jag sa. Bra dock att du som ”mainstream” kristen förtydligade hur du prioriterar. Det ger en utmärkt inramning till min skepticism.
Haha, va? Det står ju inte i Bibeln "gå ut och rasblanda er", som du tycks tro. Utan "gå ut och gör alla folk till lärjungar".
Citera
2020-02-04, 13:34
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Haha, va? Det står ju inte i Bibeln "gå ut och rasblanda er", som du tycks tro. Utan "gå ut och gör alla folk till lärjungar".

Skrev jag aldrig heller. Jag skrev att man inte gör någon åtskillnad mellan folkgrupper/raser. Den kristna tron överordnas. Vilket du ju bekräftade.
Citera
2020-02-04, 17:05
Medlem
Monkeyohahs avatar
Det står inget i bibeln om socialdemokrater som Olof Palme och Anna Greta Leijon. Inte heller att alla andra partier typ var positiva till det judiskt lobbade förslaget genom David Swartz att göra om Sverige till en mångkultur, från en etnostat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in