2019-12-05, 17:45
Medlem
En sak som jag saknar beträffande svenskar och uppvisande av kroppar så är det nog snarare att svenskarna ända fram till massinvandringen kunde ha ett rätt avspänt förhållande till offentlig avklädning och nakna kroppar.

Minns när små barn kunde springa nakna på stranden utan att någon funderade närmare över det och att ingen tänkte så mycket kring om kvinnor solade utan topp.

Det är väl ingen generalkatastrof men jag tror att livet var mer avspänt då.
Citera
2019-12-05, 17:47
Medlem
KlausSteins avatar
Skampatrullen har potential att bli en av de bästa sakerna som har hänt svensk nationalism på länge, vi får hoppas att det bär frukt. Det är ju en öppen hemlighet att nationalistiska kretsar dras med alldeles för mycket skräpfolk. Dels har vi de subkulturella som i princip hade kunnat tillhöra vilken annan gruppering som helst som tillåter dem att supa och drägga runt. Sen har vi de eviga 20-åringarna som spenderar mer tid framför porr än med kvinnor, och tiden med kvinnor främst med någon promille i blodet. Sist har vi de vanliga jävla alkisarna som degenererat till ett sådant stadium att de raggar på tjejer gamla nog att vara deras döttrar. När det väl kommer till kritan så är alla dessa beta-människor av olika slag som Dulny et al. beskriver några som de själva har alltför god personlig erfarenhet av. Tydligen är de antingen så långt nere i fördärvet och förnekelsen att de inte uppfattar attackerna som riktade mot de själva utan flinar istället självgott med, alternativt saknar de all självrespekt.

Men man ska tydligen ge fan i att röra deras horor.
Citera
2019-12-05, 17:52
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
En sak som jag saknar beträffande svenskar och uppvisande av kroppar så är det nog snarare att svenskarna ända fram till massinvandringen kunde ha ett rätt avspänt förhållande till offentlig avklädning och nakna kroppar.

Minns när små barn kunde springa nakna på stranden utan att någon funderade närmare över det och att ingen tänkte så mycket kring om kvinnor solade utan topp.

En (halv)naken kropp är inte nödvändigtvis sexualiserad. Det beror på både betraktaren och personen som visar upp sig. Det finns ingen som ö.h.t. skulle få för sig att ge sig på nudiststränder och det är inte bara för att det är ett så ovanligt men ändå väletablerat fenomen, utan främst för att den allmänna uppfattningen är att nudiststranden är en fri och icke-sexuell plats.
Citera
2019-12-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crowman
Starka och funktionella människor söker inte bekräftelse igenom att lägga ut rump bilder på Instagram. Det är ett beteende för svaga individer.
Jasså? Men är det inte mer de som tittar och blir förfärade som är de verkligt svaga?
Citera
2019-12-05, 17:57
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Så man dokumenterade allt det och la upp offentligt på typ twitter/instagram?
Citera
2019-12-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Så man dokumenterade allt det och la upp offentligt på typ twitter/instagram?

Nej det är väl inte en god ide att lägga upp en bild av sig själv på sociala medier som man inte skulle vilja se om 10-20 år eller spridd över hela världen. Det finns bilder på mig som tagits av vänner som jag inte gärna ser idag.

Men jag tror inte heller att det är en bra ide att leka svenska sharia-poliser.
Citera
2019-12-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jasså? Men är det inte mer de som tittar och blir förfärade som är de verkligt svaga?
Nej det är inte svagt att reagera på samhälleligt förfall och reagera på det. Det är civilkurage.
Citera
2019-12-05, 18:15
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det är därför vi har en lag som styr över vad man får och inte får göra. Jag sorterar in dig under "hysterisk bibelkäring".

Och sådana som du sorterar vi under endera slampa eller ”pussywhipped” krake.
Citera
2019-12-05, 18:21
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det är därför vi har en lag som styr över vad man får och inte får göra. Jag sorterar in dig under "hysterisk bibelkäring".
Den lagen kan lätt förändras.

Ja ibland är det mer talande för den som kategoriserar än den som blir kategoriserad.
Citera
2019-12-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgNO3
Nu håller jag förvisso med om att Dulny är "beta", men jag skulle vilja hävda att det inte är "beta" att sörja förlorad kärlek.
Måste klargöra, var lite otydlig.
Det är inte själva sorgen efter att ha blivit dumpad jag har problem med, utan det faktum att han valde att sitta och gråta ut offentligt i podden i en lång monolog. Det var ovärdigt på alla sätt och vis.

Citat:
Ursprungligen postat av AgNO3
Om vänsterns catladies inbillar sig att de är starka och självständiga kvinnor så är Dulny ett exempel på alt-högerns motsvarigheter som intalar sig själva att de är respektabla och riktiga män.
Absolut.
Små hundar skäller högst, de har ett enormt självhävdelsebehov.

Skryter om vilka svårlästa böcker de läser, hur mycket de tränar etc istället för att bara göra det i det tysta.
De söker acceptans, hos vem är oklart.

Själv är jag tre år äldre än Dulny. Trebarnsfar, gift i över 15 år.
Jag jagar vitsvanshjort med min 13-åriga son medans Dulny sitter och poddar i sin gamerstol och krigar på Twitter.

Återigen, jag har inget problem med hashtagen men tycker att det blir väldigt kontraproduktivt när det kommer från denna sorts människor.

De skall veta sin plats.

Det är inte värdigt att skrika HORA och TOTT, vilket de (förhoppningsvis) kommer att inse när de till slut växer upp, skaffar barn och blir fäder och riktiga män själva.
Låt dessa luder straffa ut sig själva.

Hashtagen är faktiskt bra, men det är männens ansvar att uppfostra våra döttrar. Det kommer man inte undan från med online-krigande.
Kanske en bra början är att faktiskt skaffa döttrar istället för att sitta och predika på pojkrummet och kriga på Twitter (på svengelska)?
Senast redigerad av Landos 2019-12-05 kl. 18:25.
Citera
2019-12-05, 18:39
Avstängd
PK-befriads avatar
Självklart ska det komma in en massa PK-människor som ska försöka psykologisera sönder fenomenet och de inblandade med freudiansk judepsykologi. #skampatrullen har redan genomskådat er och opererar på en högre memetisk nivå.
Citera
2019-12-05, 18:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Självklart ska det komma in en massa PK-människor som ska försöka psykologisera sönder fenomenet och de inblandade med freudiansk judepsykologi. #skampatrullen har redan genomskådat er och opererar på en högre memetisk nivå.

Njah. "Bodyshaming" är så gammalt att South Park gjorde ett avsnitt om det för år sedan. Skampatrullen har bara dammat av och putsat upp ett utifrån näthistoria sett, mycket mycket gammalt koncept.

Att säga att de opererar på en högre memetisk nivå är lite att ta i. Snarare är det så att de jobbar på en högre nivå av #ReHash .

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in