Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Bevisligen har Kristendomen i Sverige och hela väst totalt misslyckats med att stoppa judisk makt. Ett problem är att Kristendomen kapade våra rötter till vårt förkristna samhälle. Varför ska vi lägga sådan vikt vid de senaste 1000 åren?
Jag kan ju exempelvis hänvisa till Tacitus och hans redogörelse för germanernas högstående moral. Han beskriver också bakgrunden till de mosslik som hittas då och då. Avrättade sexförbrytare.
Eh...nej...du har inte fått mig till något överhuvudtaget. Framförallt har du misslyckats kapitalt med att sälja in Kristendom som vaccin mot judeviruset. Du framstår faktiskt som en tvättäkta religiös dårfink när du ständigt verkar glömma bort hur det gått för Kristendomen i väst. Och att mitt huvudargument mot dina hyllningar till Kristendomen i Östeuropa är att de ligger några decennier efter i utvecklingen. Du extrapolerar bara situationen nu i länder som Ryssland, Ungern och Polen. Sannolikt hade du gjort detsamma i Västeuropa för 50-60 år sen.
Kristendomen representerade en främmande religion och kultur som pådyvlades våra förfäder. Det var dessutom en lång och synnerligen blodig process. Vad är det för högstående moral du menar att Kristendomen kom med?
Du får nog svårt att förneka att andelen sinnessjuka judefellater bland kristna är oerhört hög. Jag växte upp i frikyrklig miljö så jag vet vad jag talar om.
Asatron är en stamreligion som man är knuten till via blodet. Varför är det oklart?
Och här kommer problemet i ett nötskal till slut. Du sätter andliga värden före blodet. Och det är just vad Kristendomen gör ser du. Våra förkristna förfäder såg aldrig något motsatsförhållande mellan det materiella och det andliga.
Lägg ner. Du har själv redan erkänt att folket har ett MORALISKT ANSVAR. Varför går du nu till baka till ditt ursprungliga feltänk?
Exempelvis. Lär du inte din son/dotter vad ett moraliskt leverne är faller naturligtvis ansvaret till 100% på dig som far/mor, inte på moralen/traditionen som sådan. Gud föraktar dig och straffar den som gör så.
En nation som av olika anledningar väljer en antimoralisk väg och börjar dyrka en materialistisk stat kommer naturligtvis lika lite undan samma moralisk lagar. Men straff är såklart något fult, hemskt och ondskefullt, ickeandligt folk inte vill veta av, därför förkastar man också all moral och moralisk auktoritet, vilken den än är, till förmån det materialistiska. Jag vet ett folk!!
Varifrån kommer denna ovilja att svara på konkreta frågor? Jag har redan objektivt etablerat att moral fanns hos germanska folk så det är inget som behöver diskuteras mer. Vad jag frågar efter är inte något som kan vara betingat av naturen, utan religiöst, konkret i skrifter. Var finns motståndet (tydligt och utförligt deklarerat i skrift) mot det "judiska giftet" inom den hedniska religion du förespråkar, inte existerande inom kristendomen.
Jo, fakta har tvingat dig erkänna den ortodoxa kyrkans inflytande i Ryssland som en maktfaktor mot globohomo, iom att du håller med mig om att denna kamp främst är andlig.
En dårfink, religiös som ickereligiös ,förstår i bästa fall världen endast ur ett linjärt perspektiv, till viss del likt ditt och Nix närmast religiösa trajectory svammel. Utan att närmare och i realtid beskåda pågående/faktiska kulturella förändringar. Nu tror jag dock inte du är en
tvättäkta dårfink, bara onödigt envis och ologisk i din antikristna övertygelse.
Det var inte vad min fråga gällde. Jag försöker igen. Vilken moral det var som kristendomen ville bryta ner?
Du kan inte förneka att andelen ickekristna fallater är än fler. Jag har naturligtvis inget till övers för kristen sionism och är den förste att förkasta detta galna beteende. Faktum är att jag inte bryr mig Israel för fem öre. De sk kristna som försvarar detta borde precis som någon annan av samma åskådning lagföras för femtekolonneri.
Citat:
Asatron är en stamreligion som man är knuten till via blodet. Varför är det oklart?
Då borde det rimligtvis inte vara svårt för dig att utförligt redogöra för detta?
Citat:
Och här kommer problemet i ett nötskal till slut. Du sätter andliga värden före blodet. Och det är just vad Kristendomen gör ser du. Våra förkristna förfäder såg aldrig något motsatsförhållande mellan det materiella och det andliga.
Absolut dikterar det andliga det fysiska tvärt om vad den judiska materialismen lär. Annars vore det andliga av självförklarliga skäl inte nödvändigt att rätta sig efter. Något jag tror våra förkristna förfäder också trodde på. Vilket ingenstans betyder att det materiella saknar betydelse.
Att du använder judar och den judiska världsbilden som ett exempel för oss vita är aningen anmärkningsvärt faktiskt.