2020-02-03, 12:36
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Skönt. Jag tycker det hela är väldigt obehagligt men försöker hålla mig lugn och tänka rationellt.

precis, det har inte skett någon större spridning utanför området. Därför tänker jag att det inte helt plötsligt ska ske en ökning med att vi i sverige helt plötsligt ska dö som flugor här
Citera
2020-02-03, 12:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
De har ju redan gjort en studie på de allra sjukaste som utvecklat lunginflammation etc och behövde respiratorisk vård. Bland dem överlevde ca 10%. Och det var bara ca 20% av antalet smittade som behövde respiratorisk vård. Vilket ger en dödlighet på 2%.

Det var ju DU som citerade mig....

20% av antalet konstaterat smittade som har sökt vård och registrerats som smittade.

Du glömmer mörkertalet, därför gäller 2% endast ovanstående.

Hur många gånger ska vi behöva förtydliga det?
Citera
2020-02-03, 12:38
Medlem
optimister - varför tror ni att det finns över en halvmiljon plastlikkistor i beredskap?? https://cdn.disclose.tv/sites/default/files/img/inline/2017/09/05/list-of-all-fema-concentration-camps-in-america-revealed-309297-1.jpg
Citera
2020-02-03, 12:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Du menar att de kan smittas igen?
Ja.

För man blir väl inte immun om man haft det en gång.
Citera
2020-02-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
20% av antalet konstaterat smittade som har sökt vård och registrerats som smittade.

Du glömmer mörkertalet, därför gäller 2% endast ovanstående.

Hur många gånger ska vi behöva förtydliga det?
Snälla. Förtydliga inte det igen då jag gång på gång sagt att 2% är ett tak alltså MAX. Läs mina tidigare inlägg innan du hoppar in i mina konversationer
Citera
2020-02-03, 12:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Tror det blir svårt att rena på samma sätt som ett klass 4-labb?
1000 patienter går på toaletten minst två gånger per dag, det blir många liter att behandla med denna kravspecifikation.

Varför inte behandla med UV och ozon som man gör på vanliga reningsverk?
Så länge som "slurryn" är homogen och uppblandad med vatten, så kan man rena den effektivt.

Jag föreslog inte att man använder ett likadant system som ett P4 labb., jag skrev, filtrera och rena. Det finns olika grader i helvetet, så också vad gäller filtrering och rening, olika metoder.
Citera
2020-02-03, 12:40
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
optimister - varför tror ni att det finns över en halvmiljon plastlikkistor i beredskap?? https://cdn.disclose.tv/sites/default/files/img/inline/2017/09/05/list-of-all-fema-concentration-camps-in-america-revealed-309297-1.jpg

För att FEMA i USA har upphandlat dessa kistor så att de kan användas till kommande katastrofer med många döda?

Ska du inte även ta upp att FEMA har tåg med giljotiner för att maximera konspirationen?
Citera
2020-02-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
För att alarmister likt du ska tro att världen är påväg att gå under?
Citera
2020-02-03, 12:41
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Värt att tänka på är ju att det är inkl kistan här i Sverige. Tror knappast man lyxade till med en sådan under förintelsen, eller i Kina (om det nu stämmer att de kremeras för fullt)
Är kistorna i något annat material än trä? För annars brinner ju trä rätt bra och hjälper snarare till i kremeringen...
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag föreslog inte att man använder ett likadant system som ett P4 labb., jag skrev, filtrera och rena. Det finns olika grader i helvetet, så också vad gäller filtrering och rening, olika metoder.

Okej, misstolkade.

Men ändå kan man får en sjysst slurry som man kan behandla med flockningsmedel, uv samt ozon, då ska det till ett supervirus a'la Aftonbladet för att ta sig igenom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
För att alarmister likt du ska tro att världen är påväg att gå under?
nej för att alla ska fatta vad som är på gång - men jag är skyddat i alla fall
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Det gör jag också. Därför jag sätter ett tak på 2% eftersom de långtifrån kunnat testa alla som sökt. Så många fler smittade än vad som hittills bekräftats.
Där har du väl svaret själv.
Du använder de officiella talen och räknar in de inofficiella. Jaja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in