2020-02-02, 23:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerhunter10
Ca 500 intensivvårdspatienter i hela landet.
Dessa står idag dock ej tomma.
1 miljon minus 500 om vi leker att de är tomma.
Det saknas alltså i värsta fall 999 500 platser...
Citera
2020-02-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Du dem kommer vara inomhus utan kontakt med folk mer än via telefon, dem vet vilken smitta detta är och vilka risker som medförs så JA dem kommer hålla sig inne!
Då är du ute och cyklar. Jag tvivlar starkt på att du känner till innebörd av definitionen "frivillig hemkarantän". Det är egentligen bara en rekommendation att hålla sig inomhus men inget krav. De ska ha telefonkontakt dagligen med någon från smittskyddsinstitutet för att stämma av läget. Inget mer. I praktiken får de direkt efter telefonsamtalet gå till mataffär eller närmsta fik och sätta sig bland andra människor, nästan varje dag. Så ta dig i krage nu och börja debattera när du blir lite mer insatt i åtgärdsproblematik inom sjukvården
Citera
2020-02-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vi har redan gått igenom detta ditt förbannade mähä. Att förklara för dig en gång var en hel dags ansträngning. Jag kommer behöva lägga min inom 2 timmar i alla fall, för att orka jobba imorgon. Och det lär inte räcka för att få dig att begripa ens de enklaste ting.
Om du nu påstår att det är så enkelt kan du väl förklara det.

Eftersom du sänker dig till personangrepp så antar jag att du har slut på vettiga argument.

Du har inte förklarat någonting i tråden, bara skrivit en massa BS.
Citera
2020-02-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Väldigt individuellt och beroende på bakteriesort/virus.

När jag fick dubbelsidig lunginflammation 2002, insjuknade jag under en förmiddag. Låg redan vid lunch i syrgas och maskiner på intensiven i sex dagar, för att sen flyttas till vanlig vårdavdelning ytterligare 9 dagar. Hade en syresättning på 71% när jag kom in på akuten.

När jag fick det i tonåren däremot behövde jag knappt ens ta mer astmamedicin.
Hade det när jag var liten, en början på lunginflammation, hade jättehög feber, svårt med andningen, minns jag fick krypa när jag klev upp orkade inte stå upp
Citera
2020-02-02, 23:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Då är du ute och cyklar. Jag tvivlar starkt på att du känner till innebörd av definitionen "frivillig hemkarantän". Det är egentligen bara en rekommendation att hålla sig inomhus men inget krav. De ska ha telefonkontakt dagligen med någon från smittskyddsinstitutet för att stämma av läget. Inget mer. I praktiken får de direkt efter telefonsamtalet gå till mataffär eller närmsta fik och sätta sig bland andra människor. Så ta dig i krage nu och börja debattera när du blir lite mer insatt i åtgärdsproblematik inom sjukvården
Ta dig själv i kragen och sluta köra domedagsvalsen dem tar sitt egna ansvaret och håller sig hemma oavsett vad alla tror här i tråden, Sedan sluta klaga på sjukvården eller just ja du tror Jimmie & SD fixar det ta det tugget i politik tråden istället!
Citera
2020-02-02, 23:58
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1 miljon minus 500 om vi leker att de är tomma.
Det saknas alltså i värsta fall 999 500 platser...

Sverige har minst antal platser per 1000 invånare i hela Europa. Vi ligger på 2.2 platser per 1000 invånare när genomsnittet ligger på 5.0 platser per 1000 invånare i Europa

Även om vi är det landet i Europa som spendera mest utav vår budget på just Sjukvården.
Citera
2020-02-02, 23:59
Medlem
Kedoslavs avatar
Ni som följde svininfluensan, satte dom människor i karantän också då? Minns att de inte va så "farligt" då. Men flera blev ju smittade och flera dog då än under denna pandemin. Hur långt bort är vaccinet ?
Citera
2020-02-03, 00:00
Medlem
Stenballes avatar
Nåja, om jag nu, mot förmodan, skulle drabbas av 2019-nCoV och överleva, så har jag kanske en viss immunitet när nästa våg av coronavirus sveper över världen.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Öh, ja. Lunginflammation är ett allvarligt tillstånd som man kan dö av!
En vän till mig som är i trettioårsåldern fick lunginflammation utan att veta att det var lunginflammation. Han sökte hjälp efter att han varit hemma sjuk i tre veckor och det inte blivit bättre. Han förstod inte vad det var för supertung förkylning han fått. De röntgade hans lungor, gav honom ett batteri mediciner och sen klarade han sig men var som sjuk i 4v.
Okej. För jag har minnen av att folk i min närhet har haft lunginflammation men härdat ut hemma och inte haft mer symptom än en långdragen förkylning. Antar att det varierar stort.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Totalt vansinne att låta 10 personer som suttit på samma plan som de som visar på symptom dessutom har de bott i staden där smittan började och härjar fritt få gå fria.
Karantän omgående. Hur jäkla naiva är våran ledning. Totalt vansinne.
Citera
2020-02-03, 00:02
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det har lyft sedan 20 minuter från militärbasen i Istres.

https://www.flightradar24.com/HFM372

Första destination dock okänd.

Du verkar besatt av dessa stackare… Du har inte funderat över dessa otaliga kinesiska turister som finns precis överallt? Jag har precis kommit hem från en resa i Serbien, Ungern och Österrike. Var jag än stannade fanns det kinesiska turister. Fullt i Serbien- där krävs det inga visum. Inte bara i Belgrad utan också på mindre orter i landet. Det vimlade av dem i Budapest och Wien. Så ser det antagligen ut över hela Europa. Och du sitter och stirrar på ett flyg...
Citera
2020-02-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
De sade i Agendan ikväll att det inte finns någon quick fix lösning på vaccin (som somliga på FB hävdar) utan att det kan ta något år innan en vaccin kommer
Nja, tyckte han sa 5 år är mer troligt, vi kan glömma att något vaccin kommer till undsättning , enligt experterna i SVT finns det egentligen inget som kommer stoppa viruset, vi kommer få leva med det (dö) i många år framöver.

Efter att sett Agenda blir jag faktiskt rädd på riktigt, viruset går inte att stoppa, en utveckling likt Kinas är inte orimligt att förvänta, sjukvården kommer inte klara av den anstormning som kommer. man får bara hoppas att man själv och sina nära och kära klarar sig undan med livet i behåll.

Det är väl p.g.a detta ovan som gör att FHM är helt passiva,dom inser väl att det är kört, varför ens försöka, låt Kineserna komma,det är ändå bara en tidsfråga innan smittan är i fullblomning i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in