2020-02-02, 23:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Är inte hela Australien en ö?

De blir placerade på Christmas Island för att undvika att de för smittan vidare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Lägg ner!
Nej jag vill att du förklarar dig.

Enligt ditt scenario smittar person A person B, varpå person B genast blir smittsam.

Varifrån kommer de virus som patient B smittar med, menar du?

Eller är det så att du framför en masda BS?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är relativt?

Säger inte Folkhälsomyndigheten att viruset inte är särskilt smittsamt, att det krävs nära kontakt för att smittas?

På flygplan och flygplatser är man nära varandra.

Vet inte om man kan kalla det för relativt, men tidigare har inte coronavirus smittat i den takt som detta har gjort. Sen kan man spekulera fritt kring omständigheterna. Jag tror personligen att Kinas flathet gav de optimala omständigheterna för viruset att explodera så pass som det gjort. Hade man inför karantän och stränga åtgärder redan innan tråden startades så hade man troligtvis haft full kontroll idag.
Citera
2020-02-02, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
japp, men sen är inte svenska folket kända för att vara annat än mesar. Rädda och skraja för allt. Det kommer inte hända ett jävla skit med detta virus ska jag säga dig, möjligt att någon enstaka stryker med, men håller somsagt med dig - hypokondrikerfjollor kryllar det av här på Flashback.
Samma hjärntvättade idioter som tog sprutan mot svininfluensan 2009.

Tror dock dessa idioter inte ens är hypokondriker. De njuter av drama, spänning och domedagsrubriker. De får orgasm av det och öser därför på.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Som sagt, jag tror inte direkt mycket på hela historian om super viruset. Om två månader kommer ett vaccin som hela världen kommer köpa. Vilka har då helt plötsligt gjort en miljard vinst på ett virus som inte haft större spridning i länderna utanför kina.

Vad är det för vaccin som går igenom på två månader? Det krävs en del steg för att vaccin skall bli godkända. Är det någon av dina hemliga forskarkontakter du hört något från? Vore intressant om du kunde utveckla påståendet i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är relativt?

Säger inte Folkhälsomyndigheten att viruset inte är särskilt smittsamt, att det krävs nära kontakt för att smittas?

På flygplan och flygplatser är man nära varandra.
Tror ej det smittar om man sitter bredvid en smittas som ej nyser
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jo i Kina. 200 fall för 12 dagar sedan. 14637 fall i skrivande stund. I början på Januari var det ett tiotal.

Så varför ser vi inte det utanför kina då?`

Sedan visade dagens siffror på en minskning i både procent och sett till antalet insjuknade ifrån kina.
Citera
2020-02-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Men vi har inte precis sett denna utvecklingen.
Många som överdriver här inne (och det går ut över oss alla). Men jämfört med tidigare utbrott av smitsamma sjukdomar är spridningen av 2019-nCoV anmärkningsvärd.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Tänkte att hon o alla klimatnissar kanske surar nu när deras "katastrof" inte får stå i centrum?

Jag vet inte.
Men det finns säkert information om det i Greta-tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förvånar mig dessvärre inte.. Även icke svenska medborgare antar jag?

Ja självklart
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
För er som har haft lunginflammation, hur var det? Är det något som man kan ta sig igenom själv hemma om man är normalfrisk i övrigt?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har de egen toalett/kök mm? Vem levererar mat o går ut med sopor? Lever alla i ebsamhushåll. Jävla ideoti att tro att folk kan hålla sig själva i karantän.
Får maten hemlevererad finns företag som gör det numera!
Numera så har lägenheterna även studentboenden både eget köt och annat....
Om dem måste så nog håller dem sig hemma sluta svamla nu, Berörda landsting kommer ha kontakt via telefonen med dessa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in