2020-02-02, 23:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Vad hade ni gjort om ni hade blivit satta i hemkarantän? Hem till min familj är det sista stället jag hade åkt till i alla fall.

Erbjuds de återvändande åtminstone något ordnat alternativ? Eller ska de checka in på vanliga hotell med andra gäster?

Jag fattar inte. Alla lär ju inte bo i ensamhushåll.

Ingen begriper det! Hur ska någon kunna undvika att komma inom 2 meter till en annan person under två veckor! Kommer ej funka så stor rusk för smittspridning. Varför tror ni att Australien kör karantän på en ö!
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Experterna på Agenda sade idag att det inte endast är gamla och svaga/sjuka som kan bli svårt sjuka.

Okej, tror inte direkt längre på main stream media tyvärr Många av mina forskningar har visat att 70% av main stream media vinklar sina bilder lite efter få mer tryck på sina sidor. Hur mycket tror du inte folk tjänar på den här paniken sverige har nu?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
https://www.expressen.se/nyheter/svenskar-aker-hem-fran-viruszonen-i-morgon/

Helt otroligt! De som har kommit till Sverige nu visar sig ha rest tillsammans med de 20 som är kvar i Frankrike med misstänkt smitta. De ska nu åka hem och försättas i "frivillig hemkarantän". De ska alltså på frivillig basis sitta hemma i 14 dagar och uppmärksamma möjliga symptom, inte röra sig utåt. Yeah, right. Sveriges hälsomyndighet och våra ansvariga politiker är ett skämt! När alla andra länder tar smittan på största allvar spelar vi som vanligt som att vi vet bäst.

Snälla nyp mig någon så jag vet att jag inte drömmer...
Jag vet! Helt makalöst!
Varför inte göra som Italien, mfl?

Den som tycker att Anders gjort en tankevurpa här bör faktiskt emaila honom och ställa honom till svars.
Får man länka emailadress? Annars är den en googling bort. (googla Anders tegnell kontakt)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-02-02 kl. 23:35.
Citera
2020-02-02, 23:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag tycker som sagt det är mer intressant vad som händer utanför kina, men det är glädjande att vi ser en minskning både procentuellt och sett till antal bekräftade fall. Men wuhan är nog väldigt hårt belastade, så siffrorna kan vara högre. Men utanför kina så är sjukhusen inte är lika hårt belastade, och vi ser fortfarande ingen större ökning utanför kina, vilket är glädjande, och vi borde ha sett en större ökningen internationellt om det var så illa som många vill framhäva det som.
Det är även mycket intressant att titta på vad som händer i Kina, utanför provinsen Hubei. Se t ex mina tidigare inlägg.
Citera
2020-02-02, 23:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ökat antal smittade o döda. När ska deras extrema åtgärder synas i en nedåtgående trend?

Kommer att ta ett tag, men det kommer så småningom. Finns ganska många miljoner att smitta även inom karantänzonerna.
Citera
2020-02-02, 23:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Men för oss som vill ligga ett steg före är det försent att agera, när väl en miljon pers har dött.

Rädsla och uppmärksamhet vid sådana här situationer är en evolutionär fördel.

Det tror du bara. När väl superviruset kommer så är vi alla lika körda. Tror du de ”uppmärksamma” klarade sig undan spanska sjukan. Inte en chans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Osäker på om jag förstår frågan, och varför du ställer den. Men en sak som är lite speciell är att det är en ny variant som vi inte har vaccin mot. n i nCov står för "novel" https://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/novel .

Folk debatterar om nCov smittar när man inte har symptom. Du använder bordsanalogin för att visa att så kan vara fallet men det är just nCov som man upplever som obehaglig med sin smittsamhet. Då är bordsanalogin inte så upplysande eftersom den är giltig för alla smittande sjukdomar. Så frågan kvarstår liksom. Är nCov mer smittsam eller ej när man är asymptomatisk?

Personligen tror jag de flesta smittsamma sjukdomar har en period där man har ganska svaga symptom men en viss smittsamhet.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ingen begriper det! Hur ska någon kunna undvika att komma inom 2 meter till en annan person under två veckor! Kommer ej funka så stor rusk för smittspridning. Varför tror ni att Australien kör karantän på en ö!
saxat från AB: . De ska också ha daglig kontakt med sjukvården som varje dag kommer kontrollera deras temperatur. Svenskarna har även fått instruktioner att undvika kontakt med andra

Så nog lär dem vara inomhus utan besök liksom!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kulmen nås i höst sa de på agenda nu!!
Ja det var ju en jävla skillnad på april/maj som nämnts förut!
Herregud. Jag läste i någon artikel idag att vi kanske får leva med detta i flera år. Hur fan ska det gå till? De rätta ansiktsmaskerna är svindyra. Borde inte staten subventionera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Och vår kära svetsar Steffe är osynlig. Vore tufft om knugen uttalade sig och krävde att Löfve’n tog kommando. Patetiskt.
Carl Gustaf Bernadotte vet nog att vi inte har ministerstyre i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Är väl de som var med på matematiklektionerna i högstadiet som oroar sig för några enstaka fall i Europa.
Har du en smittad som inte sätts i karantän och ett R0 på 1,3 per dygn så kommer inom tio dygn ca 13 personer vara smittade. Men då så, lugnt.

Men efter 61 dagar så är det teoretiskt sett 8,9 miljoner personer i Sverige som kan ha fått smittan. De flesta kommer nog klara detta galant. Men inte alla.

Är man bara först ut så tror jag inte det är någon fara så du tänker helt rätt, kör på för nu finns det vård att få. Om två månader kan det bli liite svårare att få adekvat vård om du får komplikationer.
Är väl ingen som vet hur detta slutar

Men vi har inte precis sett denna utvecklingen.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
All information finns i tråden och på internet.
För helvete läs åtminstone basic info på nätet innan du börjar bladdra.
Det finns ingen som orkar sitta och mata dig med alla uppgifter för att du inte orkar ta reda på något själv.

Som sagt, jag har lyssnat på en hel del forskare som inte vågar uttala sig i media för att de blir nedtrycka av de stora läkemedelsföretagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in