2020-02-02, 19:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Åtal ska vara väckt senast 14 februari (nu får det vara nog med med förlängningar)
/ .. /
Och när försvaret har "läst klart" (om de inte redan är klara, IB trodde/bedömde att de skulle kunna vara färdiga till fredag (31 jan)) så kommer åtal att väckas?
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-02 kl. 20:01.
Citera
2020-02-02, 19:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kände du LW? Var det den version hon
gav? Jag kan tänka mig att hon inte
uppskattade att det kom in någon i
familjen som vågade säga ”nej” till henne.
Hon kanske var rädd att det skulle
inspirera andra till att göra likadant och att
hon skulle förlorar sin makt.
Jag tror inte heller att LW uppskattade att
UW träffat en ny vacker kvinna. LW verkar
ha njutit av att ha en massa män
dreglandes efter henne och jag tror att det
var där hon ville ha UW också.

UW tog ett vuxet ansvar? När han
berättade i ett email att han ville skiljas?
Väldigt vuxet och modigt.

Bryr mig egentligen inte om vilket utseende folk har, om de är goda människor. Men min åsikt efter det vidriga och sjuka som jag läste i bloggen och efter de bilder jag sett på MH, så är hon varken speciellt vacker på varken utsidan eller insidan. Tvärtom.

Men allt är ju en smaksak. Lena däremot var både vacker och hade en enorm karisma. Jag skyddar inte LW´s eventuella dåliga sidor (de som ännu bara är skvaller och skitprat i tråden, utan några som helst bevis) och jag försvarar inte att hon hade ihop det med en gift man. Sådant gillar ingen vettig person. Men det var SD som var OTROGEN. Ingen annan!

Och LW har inte ägnat spaltmeter åt att vansinnesblogga skit om någon annan eller dennes/dennas barn. Det är ett som är säkert.

LW´s Instagram och blogg var fulla med livsglädje och kärlek till barn, natur och mat. På tidiga bloggen även kärleken till UW. Det sätter henne i en klass LÅNGT ÖVER till MH. Och alla andra med som tagit ställning för SD och emot en brutalt mördad 3-barnsmamma.

Ingen tvingade MH att använda ett öppet media som en blogg för att skriva av sig. Hon kunde låst den från början eller skrivit i ett vanligt dokument på sin dator. Men hon VILLE förnedra UW, LW och barnen. Det är så sjukt så jag mår illa när jag tänker på det. Hoppas verkligen denna människa får vård, för det behöver hon!
Citera
2020-02-02, 20:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
UW tog ett vuxet ansvar? När han
berättade i ett email att han ville skiljas?
Väldigt vuxet och modigt.
Normalt är det förstås inte särskilt vuxet.
Men UW kanske ville vara säker på att Malin var så långt borta som möjligt från hans barn och då var det den lösning som fungerade bäst.

Hennes blogg ger intryck av att hon är en en helt obalanserad person och det är lätt att föreställa sig att hon var ännu mer obalanserad i verkligheten.
Citera
2020-02-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Normalt är det förstås inte särskilt vuxet.
Men UW kanske ville vara säker på att Malin var så långt borta som möjligt från hans barn och då var det den lösning som fungerade bäst.

Hennes blogg ger intryck av att hon är en en helt obalanserad person och det är lätt att föreställa sig att hon var ännu mer obalanserad i verkligheten.

Hon kanske är ständigt obalanserad?

Jag såg en Facebookgrupp där MH hade delat en länk och skrivit en medföljande text i december -19. Inlägget startade några diskussioner och en man skrev bl a, citat: "Mal*n H*lgendorf Hur skulle det vara om du höll dig till sanningen och beskriver verkligheten som den är."
" ... detta är ett uppenbart försök från din sida att vilseleda läsarna i ett speciellt syfte."
Han sista svar till henne avslutades med, citat: "det är helt meningslöst att prata med en vägg"

Om man tar bort hennes namn skulle hans citat vara användbara härinne.
Citera
2020-02-02, 23:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hon kanske är ständigt obalanserad?

Jag såg en Facebookgrupp där MH hade delat en länk och skrivit en medföljande text i december -19. Inlägget startade några diskussioner och en man skrev bl a, citat: "Mal*n H*lgendorf Hur skulle det vara om du höll dig till sanningen och beskriver verkligheten som den är."
" ... detta är ett uppenbart försök från din sida att vilseleda läsarna i ett speciellt syfte."
Han sista svar till henne avslutades med, citat: "det är helt meningslöst att prata med en vägg"

Om man tar bort hennes namn skulle hans citat vara användbara härinne.

Det säger ju ingenting när vi inte vet
vad diskussionen handlade om.
Det kan ju lika gärna ha varit mannen som
hade fel.
Citera
2020-02-03, 00:16
Medlem
Citat:
Det säger ju ingenting när vi inte vet
vad diskussionen handlade om.
Det kan ju lika gärna ha varit mannen som
hade fel.

Precis! Allt handlar om subjektiva uppfattningar från vardera håll. MH hade sin bestämda uppfattning, men frågar du den andra är sanningen en annan sanning. Kanske ingen hade fel...
Citera
2020-02-03, 02:26
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Moral? Att ha ett förhållande med en gift
man i 6 år?

Och hon gav inte upp arbetet som pastor.
Hon fortsatte att freelanca som pastor så
länge det fanns någon som ville anlita
henne.

Hon berättade ju ändå för HD om
förhållandet. Men det blev väl inte det
resultat hon räknat med? HD slängde inte
ut SD utan gav honom en ny chans och
ville försöka reparera deras förhållande.
Och alla vände sig istället mot LW.

Vad tycker du om SD:s moral då, att som gift far begått äktenskapsbrott i 6 år? Vet du det är betydligt värre.....

Vet du det spelar ingen roll hur många gånger du upprepar ditt hat mot LW det kommer aldrig bli sant hos allmänheten utan den sanningen kommer bara att vara din och snoris. Ni två kanske skulle ta och "slå era påsar ihop"!
Citera
2020-02-03, 10:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack för citeringarna, då kan vi kanske ena oss om att förundersökningen är på 14000 sidor vilket är fan gigantiskt i sammanhanget, dessutom en "slask" som är lika stor, helt otroligt.

Om nu inte den gode Jerzy Sarnecki också har missuppfattat allting

Enligt min åsikt så tyder det här sidantalet på att det inte finns någon teknisk bevisning av värde för åtalet, det är ett rent indiciemål och måste vinnas på trovärdighet.

Undrar fortfarande på vilka grunder Hiding så tvärsäkert kunde avfärda MGK, vore trevligt om det materialet finns i FUP.
Jerzy Sarnecki säger i intervjun att det nog är ganska ovanligt att någon friats på grund av något som hittats i slasken. Det stämmer nog, och kan säkert ha att göra med att det brukar dröja många år innan slasken i en så omfattande utredning har hunnit gås igenom ordentligt.

Ett lokalt exempel är mordet på Rut Lind i Fjugesta för ett tag sedan, där en terränglöpande kvinnokarl med historik dömdes på en indiciekedja. Den bärande punkten i åtalet var uppgifterna om att Mellgrens gröna fiskbil (som den misstänkte antogs ha brukat) hade setts vid ett vägkors i Nybble väster om Örebro (se 19 minuter in i filmen).

Senare begärde riksåklagaren att utredningen skulle granskas. Det visade sig då att en hel del viktiga uppgifter hade hamnat i slasken, bl.a. en man som uppgett att han själv passerat korsningen i Nybble vid den aktuella tidpunkten, i en grön lastbil som troligen var den som vittnena i själva verket hade sett. Uppgifterna om den verkliga gröna lastbilen hade man helt enkelt plockat bort ur förundersökningen (39:30 in i filmen).
Brottsplats Sverige: Fallet Olle Möller
https://www.youtube.com/watch?v=TCBDquc6T8k
Senast redigerad av Draifos 2020-02-03 kl. 10:53.
Citera
2020-02-03, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jerzy Sarnecki säger i intervjun att det nog är ganska ovanligt att någon friats på grund av något som hittats i slasken. Det stämmer nog, och kan säkert ha att göra med att det brukar dröja många år innan slasken i en så omfattande utredning har hunnit gås igenom ordentligt.

Ett lokalt exempel är mordet på Rut Lind i Fjugesta för ett tag sedan, där en terränglöpande kvinnokarl med historik dömdes på en indiciekedja. Den bärande punkten i åtalet var uppgifterna om att Mellgrens gröna fiskbil (som den misstänkte antogs ha brukat) hade setts vid ett vägkors i Nybble väster om Örebro (se 19 minuter in i filmen).

Senare begärde riksåklagaren att utredningen skulle granskas. Det visade sig då att en hel del viktiga uppgifter hade hamnat i slasken, bl.a. en man som uppgett att han själv passerat korsningen i Nybble vid den aktuella tidpunkten, i en grön lastbil som troligen var den som vittnena i själva verket hade sett. Uppgifterna om den verkliga gröna lastbilen hade man helt enkelt plockat bort ur förundersökningen (39:30 in i filmen).

Ett tag sedan?
1939
Citera
2020-02-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Visst var det väl så att när O. M slutligen släpptes ut så skedde det ett nytt sexmord ganska omgående och han åkte in igen? (ska kolla videon lite senare)
Citera
2020-02-03, 11:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Vad tycker du om SD:s moral då, att som gift far begått äktenskapsbrott i 6 år? Vet du det är betydligt värre.....

Vet du det spelar ingen roll hur många gånger du upprepar ditt hat mot LW det kommer aldrig bli sant hos allmänheten utan den sanningen kommer bara att vara din och snoris. Ni två kanske skulle ta och "slå era påsar ihop"!

Det stämmer väl inte riktigt då "sanningen" har förmedlats till oss av dom allra närmaste.
Citat:
VIVEREIAM
en medelålders pappas bekännelser
Min oro....
Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.
Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.
Det här knäcker mig!
https://vivereiam.wordpress.com
Samstämmiga uppgifter från barnens Far, UW och barnen själva samt en av trådens trovärdigaste medlem som vittnat om att det anmälts av flera familjemedlemmar till både polis och socialtjänst och hur illa barnen for.

Det har ALDRIG kommit något gott av att tysta ner när barn far illa och det kommer ALDRIG komma något bra av det heller.
Mörkandet och nedtystandet är istället en förutsättning att barn far illa. Vi människor har bara sanningen som grund att förstå vår omvärld och utan den lär vi ingenting utan upprepar våra misstag. Att tro sig skydda fam W genom att förneka sanningen och rentav ljuga bort hur illa barnens for är onda feltankar.

Visselblåsarna har haft en avgörande roll i ett göra denna tråd värdig sin rubrik.

Utan dom hade vi, liksom dom förnekar vem LW var, inte haft en aning om vad som gav mördaren motivet att i besinningslöst våld slå ihjäl LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-03 kl. 11:46.
Citera
2020-02-03, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det stämmer väl inte riktigt då "sanningen" har förmedlats till oss av dom allra närmaste.

Samstämmiga uppgifter från barnens Far, UW och barnen själva samt en av trådens trovärdigaste medlem som vittnat om att det anmälts av flera familjemedlemmar till både polis och socialtjänst och hur illa barnen for.

Det har ALDRIG kommit något gott av att tysta ner när barn far illa och det kommer ALDRIG komma något bra av det heller.
Mörkandet och nedtystandet är istället en förutsättning att barn far illa. Vi människor har bara sanningen som grund att förstå vår omvärld och utan den lär vi ingenting utan upprepar våra misstag. Att tro sig skydda fam W genom att förneka sanningen och rentav ljuga bort hur illa barnens for är onda feltankar.

Visselblåsarna har haft en avgörande roll i ett göra denna tråd värdig sin rubrik.

Utan dom hade vi, liksom dom förnekar vem LW var, inte haft en aning om vad som gav mördaren motivet att i besinningslöst våld slå ihjäl LW.

Samstämmiga uppgifter?
- UWs blogg är med all sannolikhet en fejk. Bakåtdaterad.

- Det finns en trådskrivare som skrivit de uppgifter som du skriver om (och tolkar som du själv önskar).

- Att du sedan menar att barnen själva är ytterligare en uppgiftslämnare, visar bara hur du räknar. Fel. Uppgiftslämnaren är en. EN.

Motivbilden som du målar upp, det är den som du önskar.

Det är SD som är misstänkt.
Han har inga skäl att hota, kränka, och mörda LW för de skäl som du tycker dig se.

Det är ditt eget önsketänkande bara.
Senast redigerad av notknapparen 2020-02-03 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in