2020-02-02, 19:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jo men det är han ju känd för, och sätta kommuner i stora skulder som vi får betala som skattar våra inkomster.

Som Bert säger så har han sparat pengar åt kommunerna. Hade inte Bert organiserat då hade andra gjort det och tagit mycket mera i betalt. Vilket jag tror på.

För min del är det okej att Bert grejat med invandringen och tjänat pengar på det. Jag har egentligen inget negativ att säga om han utan tycker han är underhållande att lyssna på. Dessutom tycker jag Bert är intelligentare än jag först trodde om han, före sin kanal.
Citera
2020-02-02, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det är inte rättvist. Om jag inte gör det kommer någon annan att göra det. Om ingen gjorde det skulle vi ha sluppit eländet. De som gjorde det som Bert tjänade ju många miljoner på det.

Det är väl inte rättvist heller om man skulle se honom som någon folkhjälte, men det gör man ju inte.
Han är en tjock gammal gubbe som vill ha ett Sverige där det spelas dansband och åks till skara sommarland , saker som han förstår och kan göra pengar på. Men det är öppna kort åtminstone
Citera
2020-02-02, 19:54
Medlem
kalkryggars avatar
Han har deltagit i asylindustrin och tjänat många hundratals miljoner på det. Nu vill han att svensken vars land han varit med och sabbat skall swisha sina sista pengar till honom.

Vad är det för idioter som gör det?

Jag sponsrar fan-i-mig mycket hellre svetsaren Löfven med svetstråd. Äh...de är ju lika stora idioter båda två.

Hoppas fanskapet sätter semlan i halsen och spyr upp lite hyckleri.
Citera
2020-02-02, 20:38
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag tror Bert Karlsson är en av många som säger saker folk vill höra. Och han tar betalt för det. Han är en affärsman. Han har kanske politiker att stödja också. Inte att jag klandrar honom. Folk lyssnar enbart på det dom vill höra. Det är knappt någon idé att försöka göra världen bättre. Lika bra att sälja dravlet dom önskar sig. Jag funderar på att göra det jag med..
Citera
2020-02-02, 21:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Bert är definitionen av en populist. Jag tycker nästan aldrig det ordet används rätt, men i Berts fall är det verkligen perfekt. Bert är dock ännu mer affärsman än populist. Han tänker på pengar, inget annat.

Med det sagt så är hans program underhållande.
Citera
2020-02-02, 21:19
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Som Bert säger så har han sparat pengar åt kommunerna. Hade inte Bert organiserat då hade andra gjort det och tagit mycket mera i betalt. Vilket jag tror på.

För min del är det okej att Bert grejat med invandringen och tjänat pengar på det. Jag har egentligen inget negativ att säga om han utan tycker han är underhållande att lyssna på. Dessutom tycker jag Bert är intelligentare än jag först trodde om han, före sin kanal.
Om det vore sant, att han gjorde detta av ädla skäl och inte för att tjäna pengar, så hade han betalt tillbaks de hundratals miljoner han gjorde i vinst.
Citera
2020-02-02, 21:24
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om det vore sant, att han gjorde detta av ädla skäl och inte för att tjäna pengar, så hade han betalt tillbaks de hundratals miljoner han gjorde i vinst.

Men han är också enligt min uppfattning öppen med att han vill tjäna pengar. Jag tycker det verkar okej att göra så iaf. Även om det säkert sticker i ögonen på en del.
Citera
2020-02-02, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men om ingen skulle göra som han så skulle det inte blivit någon massinvandring! Han gjorde ju det möjligt. Sedan tjänade han multum på det också.

Ehmm..
Om inte han hade skaffat boende så hade vi nu haft tält till alla invandrare.
Och dom hade gått före i varenda bostadskö som finns i hela Sverige.

Du ska va glad över att han lyckades få fram några boenden.
Han har dessutom varit med om att sänka kostnaden för oss skattebetalare.

Något som han tyckte va förjävligt va nämligen hur mycket pengar dom andra roffade åt sig.
Så han förhandlade ner priserna.

Hur tror du ett asylboende ser ut efter fem år?
Går det ens att sälja?
Citera
2020-02-02, 21:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Ehmm..
Om inte han hade skaffat boende så hade vi nu haft tält till alla invandrare.
Och dom hade gått före i varenda bostadskö som finns i hela Sverige.

Du ska va glad över att han lyckades få fram några boenden.
Han har dessutom varit med om att sänka kostnaden för oss skattebetalare.

Något som han tyckte va förjävligt va nämligen hur mycket pengar dom andra roffade åt sig.
Så han förhandlade ner priserna.

Hur tror du ett asylboende ser ut efter fem år?
Går det ens att sälja?

Är fan inte glad. Om det inte fanns sådana som han hade inte Sverige kunnat ta emot några. Då hade staten varit tvungen att stänga gränsen.
Citera
2020-02-02, 21:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Men han är också enligt min uppfattning öppen med att han vill tjäna pengar. Jag tycker det verkar okej att göra så iaf. Även om det säkert sticker i ögonen på en del.
Han är delvis öppen. Han säger ju att folk ska swisha pengar så att "han kan fortsätta" med kanalen. Han har ju också sagt i ett program att "ingen arbetar ideellt". Jag tycker det framgår att han vill ha betalt för det han gör med kanalen och får han inte det skiter han i det. Oftare vill han dock framställa det som att han "hjälper Sverige".
Citera
2020-02-02, 21:37
Medlem
Haddock93s avatar
Tycker han varit alldeles för snäll mot Löfvén och Socialdemokraterna det senaste.

Allt styrs inte av ett 4% parti, om S ville hade man kunnat söka makten på annat sätt, SD förslagsvis.

Men S vill fortsätta med invandringen och då blir det såhär, samtidigt som man får mycket skatter från miljöpartiets politik. Om S menade allvar hade de brutit från MP för längesedan.

Annars håller jag med honom om det mesta.
Citera
2020-02-02, 21:39
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Tycker det är ganska illa när han vill att ma ska skänka honom pengar för att stödja kanalen, han borde väl ha ganska gott om pengar efter sina asylboenden?

Ja men bara för att han har pengar skall han väl inte göra någonting gratis? när han dessutom kan få betalt för det? Han är ju tät av en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in