• 1
  • 2
2020-02-02, 18:20
Medlem
Rastades avatar
Här kan vi diskutera om Bert Karlssons politiska åsikter från hans Youtubekanal "Berts Värld"
Direktlänk till kanalen: https://www.youtube.com/channel/UCOQ...Giyh3YeSOzrIUg

Jag tycker han har rätt i mycket men inte i allt.
Har ni kanske andra åsikter än lilla Bert Karlsson?
Senast redigerad av Rastade 2020-02-02 kl. 18:22.
Citera
2020-02-02, 18:24
Medlem
2n00b4Us avatar
Tycker det är ganska illa när han vill att ma ska skänka honom pengar för att stödja kanalen, han borde väl ha ganska gott om pengar efter sina asylboenden?
Citera
2020-02-02, 18:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Idiot. Det är mina åsikter om han. Klagade på invandringen sedan blev han är mer rik genom just invandringen. Sedan har han mage att klaga också. Utan sådana som han som tjänar pengar på kaos hade inte Sverige behövt ta emot så många jävla invandrare.
Citera
2020-02-02, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Idiot. Det är mina åsikter om han. Klagade på invandringen sedan blev han är mer rik genom just invandringen. Sedan har han mage att klaga också. Utan sådana som han som tjänar pengar på kaos hade inte Sverige behövt ta emot så många jävla invandrare.

Fast han kan väl få tycka det är fel med invandring även om han tar tillfället att tjäna pengar på det som i vilket fall någon annan skulle ha gjort istället?
Citera
2020-02-02, 18:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Fast han kan väl få tycka det är fel med invandring även om han tar tillfället att tjäna pengar på det som i vilket fall någon annan skulle ha gjort istället?

Men om ingen skulle göra som han så skulle det inte blivit någon massinvandring! Han gjorde ju det möjligt. Sedan tjänade han multum på det också.
Citera
2020-02-02, 18:35
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2020-02-02, 18:42
Bannlyst
Citat:
Men om ingen skulle göra som han så skulle det inte blivit någon massinvandring! Han gjorde ju det möjligt. Sedan tjänade han multum på det också.

Jag tror du vet om att det skulle vara någon annan som skulle gjort de istället, så det är ju fantasier att tänka han kunde stoppat massinvandringen.

Jag förstår om det blir negativa känslor, men för att se det hela rättvist så skulle ingen tackat honom ifall han passade allt vidare och varken han eller någon annan skulle gått i vinst på just han inte gör affärer på det.
Citera
2020-02-02, 18:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag tror du vet om att det skulle vara någon annan som skulle gjort de istället, så det är ju fantasier att tänka han kunde stoppat massinvandringen.

Jag förstår om det blir negativa känslor, men för att se det hela rättvist så skulle ingen tackat honom ifall han passade allt vidare och varken han eller någon annan skulle gått i vinst på just han inte gör affärer på det.

Jo men det är inte rättvist. Om jag inte gör det kommer någon annan att göra det. Om ingen gjorde det skulle vi ha sluppit eländet. De som gjorde det som Bert tjänade ju många miljoner på det.
Citera
2020-02-02, 19:05
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Tycker det är ganska illa när han vill att ma ska skänka honom pengar för att stödja kanalen, han borde väl ha ganska gott om pengar efter sina asylboenden?
Berts net worth är ungefär US$200 milj, ca 1.9 miljarder kronor, så ja han har gott om pengar, men jag klagar inte på att han vill att man ska stödja kanalen, det visar ju hur mycket folk bryr sig om hans kanal. ^-^

OnT: Jag tycker med att han har rätt i det mesta, och följer hans kanal ibland.
Citera
2020-02-02, 19:08
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Aaaja, asylindustrin har ju våra regeringar skapat. Den som kan har ju vart smarta, även om man kan tycka som dig......... o mig.
Citera
2020-02-02, 19:13
Medlem
Opaques avatar
En klassik gnällgubbe med en publik som attraherar andra gnällgubbar/käringar . Så vitt jag sett så har han inga politiska åsikter längre utan det är en kanal för att marknadsföra verbala spyor helt på måfå . Han är en dryg föredetting och han vet om det. Det enda som hans publik inte verka fatta är att han har plockat av skattebetalarna grova pengar till hans olika bolag i migrantbranchen. Det sitter folk som inte fattar dubbelmoral och applåderar honom.
Citera
2020-02-02, 19:16
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
En klassik gnällgubbe med en publik som attraherar andra gnällgubbar/käringar . Så vitt jag sett så har han inga politiska åsikter längre utan det är en kanal för att marknadsföra verbala spyor helt på måfå . Han är en dryg föredetting och han vet om det. Det enda som hans publik inte verka fatta är att han har plockat av skattebetalarna grova pengar till hans olika bolag i migrantbranchen. Det sitter folk som inte fattar dubbelmoral och applåderar honom.

Jo men det är han ju känd för, och sätta kommuner i stora skulder som vi får betala som skattar våra inkomster.
Senast redigerad av Rastade 2020-02-02 kl. 19:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in