Citat:
Ursprungligen postat av
Ki
Syftet med lagen är att begränsa sex köp och indirekt sex mellan köpare och säljare. Även om säljaren till skillnad från köparen som du mycket riktigt påpekar inte är kriminell.
Så man kan omformulera fråga till varför den typ av utbyte jag beskrev är problematiskt? Eller tycker ni ens de?
Jag tycker att beteendet samt tankesättet: ge sig själv rätt ha sex med en människa man VET inte är ett skit motsvarande sexintresserad av en, är oerhört problematisk ja.
T.o.m. att tycka att man iom detta har
sex, är problematisk, För ursäkta det är nu mil mellan ett samtyckande sexuellt samspel mellan 2 parter som är lika sexuellt intresserade och de absolut flesta sexköp. 2 skilda saker.
Sex är samtycke, det där när den ena inte är med på noterna är något helt annat.
Det är detta tankesätt som driver inte bara våldtäkt, all annan form av sexuellt våld och utnyttjande som ex. sextrafficking, pedofili, sexslaveri, m.m. utan också sexköparna.
Jag tycker mer du, med dina åsikter, samt average sexköpare i denna tråd bör förklara för er själva VARFÖR...det någonsin skulle vara ok att använda/ köpa en annan människas kroppsöppningar för sex den inte vill ha.
Är det den typen av tankesätt ni önskar att människor/ samhället ska ha gällande ex era söner eller nu döttrar, att om de skulle ex. drabbas av drogberoende, psykisk sjukdom, krig och kaos eller grav fattigdom att det skulle vara ok att då utnyttja dem för att ha sex med mot pengar?
Varför duger inte att göra sex fritt för alla att ha som de själva vill som individer helt frivilligt?
Sexuell solidaritet. Om du inte gör mig illa, så vill jag heller inte göra dig illa.