• 1
  • 2
2020-02-02, 17:59
Medlem
Då min sambo börjat plugga kemi började vi prata om kemikalier i vardagen och i vattnet.

Kom över av en slump hemsidan www.clearlyofsweden.se. Dom säljer tydligen vattenfilter som ska rena vårt kranvatten från allt det onda (inklusive mikroplaster) för 1295 kr. Reservfilter koststar hela 995 kr: https://www.clearlyofsweden.se/vatte...-multi-filter/

Duktig som man är började jag researcha produkterna då hemsidan ser lite överdriven ut med "bäst i test" överallt. Vilka test? Finns inga offentliga test vad jag kan se.

Här börjar det roliga däremot:

Deras "Krantoppfilter" är billigt skit från kina: https://m.globalsources.com/gsol/I/W...htm#1156812846

Hittade indentiskt filter här också via Amazon för den som vill köpa styckvis: https://www.amazon.com/Kabter-Faucet.../dp/B07GRMGBYN

Deras priser är ett skämt ju! Får företag ens ljuga om att dom är "Bäst i test" så här?! Blir förbannad när dom påstår att allt annat är skit för att sedan själva sälja exakt samma! Läste i en recension som togs bort att dom är portade från Facebook då dom ljög om att svenskt vatten är hälsofarligt utan deras "unika" och "bästa" filter.

Ringde deras kundtjänst och pratade med en äldre man som blev sjukt otrevlig när jag frågade om dessa andra filter. Han sa att dom alla är kopior och att deras är "orginalet". Idioten började svära, skrika och hota mig. Däremot är det så klart inte dom som tillverkar dom utan köper in dom "från ett ställe". Deras filter har exakt samma mått och filter som dessa billiga jag länkade till. Så alla kan förstå vart han köper från.

Vi vill testa renat vatten men tänker inte betala detta skojjarföretag ett grovt överpris. Vad tror ni?
Citera
2020-02-02, 18:06
Medlem
PUBG2018s avatar
Tack för denna! Jag har köpt saker från deras sida, men kände inte till att de var bluffmakare. Nu blir det handla från amazon framöver eller åtminstone jämföra innan man köper saker från svenska sidor.
Citera
2020-02-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallomannen
Då min sambo börjat plugga kemi började vi prata om kemikalier i vardagen och i vattnet.

Kom över av en slump hemsidan www.clearlyofsweden.se. Dom säljer tydligen vattenfilter som ska rena vårt kranvatten från allt det onda (inklusive mikroplaster) för 1295 kr. Reservfilter koststar hela 995 kr: https://www.clearlyofsweden.se/vatte...-multi-filter/

Duktig som man är började jag researcha produkterna då hemsidan ser lite överdriven ut med "bäst i test" överallt. Vilka test? Finns inga offentliga test vad jag kan se.

Här börjar det roliga däremot:

Deras "Krantoppfilter" är billigt skit från kina: https://m.globalsources.com/gsol/I/W...htm#1156812846

Hittade indentiskt filter här också via Amazon för den som vill köpa styckvis: https://www.amazon.com/Kabter-Faucet.../dp/B07GRMGBYN

Deras priser är ett skämt ju! Får företag ens ljuga om att dom är "Bäst i test" så här?! Blir förbannad när dom påstår att allt annat är skit för att sedan själva sälja exakt samma! Läste i en recension som togs bort att dom är portade från Facebook då dom ljög om att svenskt vatten är hälsofarligt utan deras "unika" och "bästa" filter.

Ringde deras kundtjänst och pratade med en äldre man som blev sjukt otrevlig när jag frågade om dessa andra filter. Han sa att dom alla är kopior och att deras är "orginalet". Idioten började svära, skrika och hota mig. Däremot är det så klart inte dom som tillverkar dom utan köper in dom "från ett ställe". Deras filter har exakt samma mått och filter som dessa billiga jag länkade till. Så alla kan förstå vart han köper från.

Vi vill testa renat vatten men tänker inte betala detta skojjarföretag ett grovt överpris. Vad tror ni?

Vilken ful fisk! Ser ju inte seriöst ut för fem öre. Många företag säljer vidare billiga produkter med hög marinal (Jula, Biltema osv osv). Men att påstå att deras är biggest and best är ju fel och kanske olagligt då det med all sannolikhet är som du säger samma billiga skit som dom andra säljer.

Hittade denna fina recension på Reco

"Lurendrejare, finns med på svarta listan, köp inte!*
Jag köpte deras Vattenrenare kranfilter 7 steg för 5000kr. Efter att jag använt den en kort tid tid la jag märke till att vattnet smakade äckligt och det blev avlagringar på glas som jag använt med det filtrerade vattnet. Jag jämförde med vanligt ofiltrerat vatten och det visade sig att Clearlys renare FÖRSÄMRADE vattnet, helt galet.

Jag sände tillbaka med foto-bevis på att den ger avlagringar men de skickade tillbaka utan att testa den. Jag reklamerade till allmänna reklamationsnämnden och "vann", ARN rekommenderade Clearly att ta tillbaka vattenrenaren, men de vägrade. De är med på svarta listan för ARN beslut, dvs att de inte följer dessa.

Fler än jag har alltså råkat ut för detta. Så se upp, dessa dyra grejor de säljer är högst tveksamma, cleary ger sämre vatten och väldigt dåligt bemötande av kundtjänsten där. Ska kontakta Plus och se om de vill göra ett reportage om detta hyckleri."

Faktumet att clearlyofsweden.se har massa anmärkningar hos ARN säger väll allt du behöver veta om du bör handla där eller inte tycker jag?🙄
Citera
2020-02-02, 18:08
Bannlyst
Jag tror dom säljer originalet och att dom billiga är sketna kopior.
Citera
2020-02-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Jag tror dom säljer originalet och att dom billiga är sketna kopior.

Trodde jag med tills jag hittade hans produktfoton på billiga kinessidorna. Har inte länkarna nu men hittade flera olika.

Deras filter har ju ett klistermärke med deras namn på. Om dom hade varit orginalet skulle det kanske varit inristat eller ingjutet med deras namn?

Frågade den skrikande idioten över telefon vart fabriken ligger och han sa "skit du i det!".

Så antingen köper han in billigt skit och lurar folk att det är orginalet och "bäst i test" ELLER så har han en fabrik som gjuter och bygger dom. Vad tror du?

Hade jag haft egen fabrik hade jag skrytit med det och visat bilder på det.
Citera
2020-02-02, 18:37
Medlem
Citat:
Jag tror han har en egen fabrik.

Jag säger som din avatar.
Citera
2020-02-02, 18:38
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Har intresse i företaget? Eller
Citera
2020-02-02, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Har intresse i företaget? Eller

Nej.
Citera
2020-02-02, 19:16
Medlem
Analfababetens avatar
Säkerligen försumbara halter av dom där mikroplasterna du vill filtrera bort som du får i dig.
Men Clearly of Sweden låter ju som bedragare.
Citera
2020-02-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Säkerligen försumbara halter av dom där mikroplasterna du vill filtrera bort som du får i dig.
Men Clearly of Sweden låter ju som bedragare.

Ja enligt dom är vårt vatten totalt odrickbart ju. Som du säger försumbara mängder men enligt dom är det katastrofläge i landet.

Lustiga är att Facebook som annars är ganska slappa mot tveksamma annonser och falska påståeenden med mera slog näven i bordet och kastade ut dom. Då måste det varit riktigt illa!
Citera
2020-02-03, 11:20
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Hur många filter sitt du på kompis?
Citera
2023-10-09, 12:30
Medlem
urverksapelsins avatar
Tror att de sålde på alterntiva bokmässa i lördags i Stockholm. Hittade massor med negativa omdömen: https://se.trustpilot.com/review/www.clearlyofsweden.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in