Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-10-09, 14:15
Medlem
Längesen man hörde något om detta skojarföretaget. Sverige i ett nötskal som låter dem hållas i åratal och fortsatt tjäna pengar på lättlurade hälsofreaks.
Citera
2023-10-09, 16:42
Medlem
Messerschmitts avatar
Så jävla efterblivet att överhuvudtaget köpa filter för att rena vårt extremt rena kranvatten. Men visst, vill man göda diverse charlataner så gör det då.
Citera
2023-10-09, 18:13
Bannlyst
Det rimliga är att "Bäst i test" kan styrkas på något sätt. Vem har gjort testet? En tidning, en myndighet eller dom själva?
Citera
2023-10-09, 18:31
Medlem
godboys avatar
Det enda sättet att rena ett vatten är att koka det. Helt otroligt att företag får hålla på så här utan påföljd. Lite samma som de där damsugarföretagen som kommer hem och demonstrerar värdens klumpigaste dammsugare för 40-50K. De påstår också att de är luftrenare, jo-men-visst.
Citera
2023-10-27, 11:22
Medlem
Detta skämtföretag har gjort ganska mycket skit faktiskt. Jag tjafsade med H*ns B*rden privat innan han lackade ut på mig också som på många andra. Min mor hade köpt ett filter som var rena skräpet. Vi såg partiklar i glaset från vattnet som skulle vara "renat" men detta accepterade han inte och sa att vi försökte bedra honom. Han är en riktig skojjare/snackare.

Bland dom grövre lögnerna han drog var att "hans" produkt var tillverkad av just honom och ingen annan. Han hade då "egna" fabriker. Detta givetvis är en total lögn och när folk började ifrågasätta det slutade han prata om det. Han köper skiten billigt från Kina, och lägger på cirka 1000 kr på priset.

Den som inte tror mig kan kika på Ebay, Ali Express eller Amazon, sök på vattenfilter osv så får ni se, identiska produkter ca 1000% billigare med fri frakt ink. tull/moms.

Sedan går han ut och säger att vårt vatten är livsfarligt och att hans produkter är det enda som kan rädda dig. Som sagt, totalt skitsnack.

En annan grej är det här med "Bäst i test". Hans Kinaprodukter har inte vunnit ett enda test som någon gjort utan det är vad han anser vara bäst i test av det han själv testat. Jag är förundrad hur gubbjäveln sover om nätterna.

Han blir galet arg med, skriker och fräser på alla som säger emot. Påminner faktiskt en hel del om Nicolas Cage i både utseende och beteende.

För mig förblir det ett mysterium hur dom lyckas sälja så pass mycket som dom gör.
Citera
2023-10-28, 14:06
Medlem
Diablo1118s avatar
Ekonomi: övrigt --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2023-10-29, 02:02
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Längesen man hörde något om detta skojarföretaget. Sverige i ett nötskal som låter dem hållas i åratal och fortsatt tjäna pengar på lättlurade hälsofreaks.

Så länge det finns idioter som köper så finns företagen kvar oavsett vad dom säljer.
Citera
2023-10-29, 08:59
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det enda sättet att rena ett vatten är att koka det. Helt otroligt att företag får hålla på så här utan påföljd. Lite samma som de där damsugarföretagen som kommer hem och demonstrerar värdens klumpigaste dammsugare för 40-50K. De påstår också att de är luftrenare, jo-men-visst.

? Vattenverken som renar sjövatten och gör dricksvatten kokar väl inte vattnet?

LL
Citera
2023-10-29, 09:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
? Vattenverken som renar sjövatten och gör dricksvatten kokar väl inte vattnet?

LL
Nej och det har jag inte påstått heller. Däremot så gör inget litet tramsigt filter att du silar bort patogena organismer. Visst kan det sila bort större fragment, men då krävs att filtret byts rätt ofta. Så det finns ingen hälsovinst att köpa sånt här bogus.
Citera
2024-01-06, 22:06
Medlem
Sökte runt lite efter ett vattenfilter, såg clearly of sweden. Verkar dock vara ett riktigt skitföretag, negativa recensioner överallt. Hemsidan luktar skam lång väg.
Citera
2024-01-06, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nej och det har jag inte påstått heller. Däremot så gör inget litet tramsigt filter att du silar bort patogena organismer. Visst kan det sila bort större fragment, men då krävs att filtret byts rätt ofta. Så det finns ingen hälsovinst att köpa sånt här bogus.
En droppe klorin säga ta kål på det mesta i flera liter vatten. Ska visst dunsta fort också och all (den mesta?) skit lägger sig väl på botten när det är dött, antar jag

Finns ju vattenreningstabletter och det verkar som de är av samma ämnen/teknik som de som säljs i syfte att rena vattenpooler, finna dessutom ämnen man kan använda för att få saker som ”simmar runt” i vattnet att lägga sig på botten, men möjligen är de inte så smart att använda för vatten man tänkt dricka.

Klart man kan filtrera bort saker, men det krävs väl olika filter för att få i princip rent vatten, vilket man knappast uppnår genom kokning om du inte syftade på att man tar till vara på ångan och låter den kondensera tillbaka till vatten igen. Finns gift som inte försvinner den vägen med har jag för mig. Typ bensin
Senast redigerad av Loveletter666 2024-01-06 kl. 23:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in