Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Oj vilken uppmärksamhet du ger mej, vilken fantasi du har, haha. Att du blev sååå sårad av mina erfarenheter i ljugande Thailand? Omöjligt, du pratar bara om dej själv och jag som alla andra är din spegelbild, vi speglar varandra så var så god, kompis och släpp ut avundsjukan om du vill.
Att folk ljuger, slirar på fakta, utelämnar fakta är väl inget nytt 2020 och visst är det skönt att erkänna att så är det ibland för mej. Kanske du bara ljuger för dej själv om vem du pratar om?
Jag väntar fortfarande på 7 feb då PM har lovat att återkomma. Sista gången 27 jan hade han viruset under 100% kontroll i Thailand. Nästa dag sa hälsoministern att det inte är så. Vi får se 7 feb? Alla dina maniska pluttlänkar kan du ta och stoppa tillbaka i röven då jag inte vill ha dom.
Andra länder rapporterar dagligen men inte utsatta Thailand som är viktiga för oss. Ej heller rapporterar de hur många som dödas i trafikolyckor utan bara de som dog på platsen och inte i ambulansen eller på sjukhuset. Alltså minst det dubbla som de mörkar vilket andra länder inte gör!
Sånt är det i Thailand som inte vill visa upp annat än leenden men jag tror inte att Kina är lika leende beroende. Jag gillar thai leenden för det mesta och har lärt mej mer och mer att inte tro på vad de säger utan se vad och hur de gör det.
Sätt nu igång och le vetja och var inte så hatisk på en söndag, du får ingen mer tid av mej så lägg energin på viruset istället.
Thailändska myndigheter rapporterar dagligen precis som Sverige om läget, så är det inte premiärministern som behöver komma ut dagligen utan ansvarig myndighet. Sen att du inte vill tro på det kan ju inte de hjälpa. De rapporterar även trafikdöda i Thailand. Dock är de dåliga att rapportera som du säger om de som dör senare. Men de har blivit mycket bättre än på 1980-90-talet. Många andra länders trafikstatistik är inte heller så bra.
PS Rapporten är på engelska tyvärr inte på Svenska.