2020-02-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Andra länder skrattar redan åt Sverige och dess slappa styrning, rakt ner i skiten, att vi skulle förbättra oss nu är inte så troligt med tanke på vilka som styr Sverige just nu.

Källa på det?
Citera
2020-02-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Oj vilken uppmärksamhet du ger mej, vilken fantasi du har, haha. Att du blev sååå sårad av mina erfarenheter i ljugande Thailand? Omöjligt, du pratar bara om dej själv och jag som alla andra är din spegelbild, vi speglar varandra så var så god, kompis och släpp ut avundsjukan om du vill.

Att folk ljuger, slirar på fakta, utelämnar fakta är väl inget nytt 2020 och visst är det skönt att erkänna att så är det ibland för mej. Kanske du bara ljuger för dej själv om vem du pratar om?

Jag väntar fortfarande på 7 feb då PM har lovat att återkomma. Sista gången 27 jan hade han viruset under 100% kontroll i Thailand. Nästa dag sa hälsoministern att det inte är så. Vi får se 7 feb? Alla dina maniska pluttlänkar kan du ta och stoppa tillbaka i röven då jag inte vill ha dom.

Andra länder rapporterar dagligen men inte utsatta Thailand som är viktiga för oss. Ej heller rapporterar de hur många som dödas i trafikolyckor utan bara de som dog på platsen och inte i ambulansen eller på sjukhuset. Alltså minst det dubbla som de mörkar vilket andra länder inte gör!

Sånt är det i Thailand som inte vill visa upp annat än leenden men jag tror inte att Kina är lika leende beroende. Jag gillar thai leenden för det mesta och har lärt mej mer och mer att inte tro på vad de säger utan se vad och hur de gör det.

Sätt nu igång och le vetja och var inte så hatisk på en söndag, du får ingen mer tid av mej så lägg energin på viruset istället.

Thailändska myndigheter rapporterar dagligen precis som Sverige om läget, så är det inte premiärministern som behöver komma ut dagligen utan ansvarig myndighet. Sen att du inte vill tro på det kan ju inte de hjälpa. De rapporterar även trafikdöda i Thailand. Dock är de dåliga att rapportera som du säger om de som dör senare. Men de har blivit mycket bättre än på 1980-90-talet. Många andra länders trafikstatistik är inte heller så bra.

PS Rapporten är på engelska tyvärr inte på Svenska.
Citera
2020-02-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Borde det inte rimligen framkommit när personerna testas? Corona-viruset är gemensam nämnare oavsett om symptomen är grava eller milda.
Testerna behöver inte vara en sekvensering ända ner till basparsnivå. I USA gjordes för övrigt en sådan sekvensering på deras index-patient och det visade, föga förvånande, på skillnader mot den publicerade sekvensen från 9:e januari i Kina.
Citera
2020-02-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vilket då? NEJM-studien innehåller felaktigheter, finns inga andra vetenskapliga studier vad jag sett.
Leta i tråden, men räcker med att WHO inte dömer ut möjligheten att det sker.
Citera
2020-02-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
"Enormt genombrott i kampen mot Corona-viruset"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/coronaviruset--allt-du-behover-veta

Thailand med sin exceptionella sjukvård har lyckats få fram fina resultat genom att blanda HIV-medicin med annan influensamedicin på corona-smittade patienter.

Nu var detta inte så farligt från första början som många vill få det att framstå som men nu är vi ännu ett steg närmare en återgång till det normala och där vi alla inser hur fel alla folliehattar hade.

Anders Tegnell svarade i en chatt för någon dag sedan att hiv-mediciner (alltså antivirala) inte har effekt på corona. Han kanske borde ringa thailändarna och förklara det.
Citera
2020-02-02, 15:29
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Källa på det?
Oj, det finns så många, googla lite du... själv har jag inte tid just nu, men är du helt oförmögen att googla kommer jag hjälpa dig ikväll, jag lovar.
Citera
2020-02-02, 15:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Letaliteten beror ju på vilken vård man kan ge.

Till stor del, ja.
Citera
2020-02-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foerbannad
Leta i tråden, men räcker med att WHO inte dömer ut möjligheten att det sker.

Tänk lite mer det du har där uppe! Det vore många fler sekundärfall i världen om det normalt sprids under inkubationstiden.
Citera
2020-02-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.A
Arbetar mitt i det centralaste av Stockholm.
Förra veckan hade jag en kollega som kom tillbaka från semestern efter att ha spenderat tre veckor i Kina tillsammans med sin kinesiska pojkvän. De hade rest runt i alla möjliga stora städer och hälsat på släktingar till honom till höger och vänster.
Sett massor av fotografier på detta.

Eftersom vi har möjligheten, påpekade jag att det nog var bäst att hon arbetade hemifrån i två veckor, precis enligt det beslut som Volvo och H&M har gjort med sina anställda som kommer från Kina, just för att vi inte vet så mycket om viruset.

Så blev det givetvis inte, och jag är numera stämplad som en räddhågsen domedagsprofet.

Har tagit beslutet att inte träffa någon av mina "svaga" vänner/släktingar, i alla fall tills jag vet att hon håller sig helt frisk. Jag reser kollektivt när det är lite folk på tunnelbanan och under rusningstid går jag till och från jobbet. Men det är ju inte jag som borde vara i "karantän", utan min kollega.
Tänker att det finns sååå många liknande fall där ute.

Stör mig som fan på det här.

Kloka val av vilka man träffar och transporter. Jag har också blivit utskrattad då jag rekommenderade folk att ta influensaspruta för att minska risken att hamna nära vården om Wuhan-viruset börjar sprida sig här. Även om det inte är någon risk så kommer vården att översvämmas av oroliga och man kommer inte att få någon hjälp.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Det har spekulerats om HIV-medicin sedan virusets utbrott. Har inte hjälpt.

Nej, jag tror inte heller att det hjälper per se, det är nog en bidragande faktor till stoppandet av regenereringen, men det är de andra delarna i cocktailen som får den stora effekten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Oj, det finns så många, googla lite du... själv har jag inte tid just nu, men är du helt oförmögen att googla kommer jag hjälpa dig ikväll, jag lovar.

Det är du som påstår något utan källor på ett vetenskapligt forum, så det är din skyldighet att backa upp med studier eller säkra käller på det. Inte jag.
Citera
2020-02-02, 15:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Nonsens. Det händer hela tiden att virus muterar. I det här fallet skulle det vara den ursprungliga varianten som har muterat till en eller flera mindre virulent varianter som sedan har fått stor spridning.

Ja, virus kan mutera. Att det skulle vara så i det här fallet är inte särskilt troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in