2020-02-01, 23:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Exakt samma?? ?? Driver du med oss eller dig själv? Vet du inte vad Watergate var?
Men kom igen, vad gör du i den här tråden?
Vad skulle ändrat sig till sist menar du?

Det är ju anledningen till impeachment startade.
Nu är det viktigt för Demokraterna att starta nästa utredning och nya hearings.
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Alla som är emot globalismen blir anklagade för att vara rasister, vita nationalister osv. Tänk på det. Hur kan det vara så?
Dock är dom inte emot globalism om man tittar vad man vill, det är bara skitsnack mesta dels.
Säger man i denna höger en sak, så är det troliga de gör det själva och mer.
Citat:
Nyss anklagade du hela det republikanska partiet för att köra 100% vit identitetspolitik, en mycket grov anklagelse. Men nu är du plötsligt väldigt känslig. Väldigt få menar att globalism = judar. Men att kapitalstarka judar är överrepresenterade är absolut sant.
Dock så identifierar denna höger mer än alla andra, du verkar ha missat det, eller?
Senast redigerad av klyban 2020-02-01 kl. 23:09.
Citera
2020-02-01, 23:07
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Så är det inte. Jag är mot globalismen, men jag förmodar att vi syftar på olika saker. När jag säger globalism menar jag frihandeln, att det ska vara fri rörelse av varor överallt, så att man kan flytta produktion till låglöneländer och kapitalisterna kan bli rikare, samtidigt som arbetstillfällen försvinner i i-länderna.

Men.. väldigt ofta (och jag säger inte att det gäller dig, jag har inte läst tillräckligt mycket av dig för att kunna påstå detta), så betyder "globalister" egentligen "judar". Det är därför som många av de som argumenterar mot "globalism" blir anklagade för att vara antisemiter.

Nyss anklagade du hela det republikanska partiet för att köra 100% vit identitetspolitik, en mycket grov anklagelse. Men nu är du plötsligt väldigt känslig. Väldigt få menar att globalism = judar. Men att kapitalstarka judar är överrepresenterade är absolut sant.
Citera
2020-02-01, 23:11
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Jag är medveten om vad jag säger. Väldigt få?, jag vet inte det, de är kanske få men de är väldigt högljudda, jag vill påstå att de är en signifikant andel av de som överhuvudtaget talar om globalism idag - vilket i sig inte är särskilt många.

Jag vill inte driva den här tråden från ämnet, och jag tycker att vi nog riskerar att göra det om vi fortsätter på det här spåret, även om jag är mycket nyfiken på vad just du syftar på med globalism. Är det månne "fri rörelse av människor, inga gränser, inga nationer"?

Den här nationalistiska isolationismen är jag ganska säker på att USA kommer att överge efter Trump, oavsett om det blir 2020 eller 2024.
Citera
2020-02-01, 23:15
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är exakt samma, bara moderniserat och därför det är Watergate 2.0 och inte watergate.
Och anledning till impeachment startade.

Vi vet redan, då det är därför så många regimkritiker har mystiska olyckor eller förgiftade.
Och Putin är på väg att bli en diktator också, så det är det du eftersträvar med trumpen förstår jag.

Men trumpen har berättat det är okey att hämta hjälp ifrån utlandet, och säga det är för USA bästa.
Då måste det vara okey för demokrater också, men det är det inte, för där har man olika regelböcker för samma sak har vi lärt oss samma sekund vittnen inte fick vittna.
Har du missat att Clintons kritiker mystiskt dör? Har du missat att Clinton Foundation, eller vad de ändrat namnet till denna vecka, har snuvat offer på åtskilliga miljoner dollar genom deras olagliga insamlingar? De har agerat som en publik fond medan det i själva verket är en privat fond som drivs av tre personer; Bill, Hillary och Chelsea Clinton.

Ska bli intressant att höra hur du reagerar när Trump väljs in för en andra ämbetsperiod. Rysk påverkan har redan uteslutits. Är det kanske japanerna denna gång?
Citera
2020-02-01, 23:29
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Jag vill inte driva den här tråden från ämnet, och jag tycker att vi nog riskerar att göra det om vi fortsätter på det här spåret, även om jag är mycket nyfiken på vad just du syftar på med globalism. Är det månne "fri rörelse av människor, inga gränser, inga nationer"?

Det också är globalism. Inga gränser eller nationer får finnas, men Starbucks, McDonalds, Goldman Sachs får dock vara kvar. Pajaser. Undrar vilka som skulle tjäna mest i en sån gränslös värld, en vanlig arbetare eller någon som äger en internationell storbank....? Dessa rörelser är totalt korrupta. Istället för att protestera mot storkapitalet och globalister, har de blivit deras nyttiga idioter.
Citera
2020-02-01, 23:40
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Så är det inte. Jag är mot globalismen, men jag förmodar att vi syftar på olika saker. När jag säger globalism menar jag frihandeln, att det ska vara fri rörelse av varor överallt, så att man kan flytta produktion till låglöneländer och kapitalisterna kan bli rikare, samtidigt som arbetstillfällen försvinner i i-länderna.

Men.. väldigt ofta (och jag säger inte att det gäller dig, jag har inte läst tillräckligt mycket av dig för att kunna påstå detta), så betyder "globalister" egentligen "judar". Det är därför som många av de som argumenterar mot "globalism" blir anklagade för att vara antisemiter.

Tragiskt, man kan inte nuförtiden vara emot globalism, det är som nån präst på medeltiden som var emot att jorden var rund och att det fanns fysiska lagar som bestämde hur det funka, inte en gud...

Att vissa kapitaliser blir rikare är inget som tvungat ska kopplas ihop med globalism, det har funnits tider i historien då kapitalister varit lika rika som nu, utan globalism.
Citera
2020-02-02, 00:20
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det också är globalism. Inga gränser eller nationer får finnas, men Starbucks, McDonalds, Goldman Sachs får dock vara kvar. Pajaser. Undrar vilka som skulle tjäna mest i en sån gränslös värld, en vanlig arbetare eller någon som äger en internationell storbank....? Dessa rörelser är totalt korrupta. Istället för att protestera mot storkapitalet och globalister, har de blivit deras nyttiga idioter.

Jag vill undvika en situation där man låter mina OT-diskussioner vara kvar för att jag är mod. Jag tar inte illa upp om de raderas.

Jag menar att den där varianten av globalism inte existerar. Den finns som ett teoretiskt ideal i en avlägsen framtid, inget som man försöker åstadkomma idag.

Trump kämpar mot den här väderkvarnen, och det är inte den första, eller sista, konspirationsteorin han sprider.

Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Tragiskt, man kan inte nuförtiden vara emot globalism, det är som nån präst på medeltiden som var emot att jorden var rund och att det fanns fysiska lagar som bestämde hur det funka, inte en gud...

Att vissa kapitaliser blir rikare är inget som tvungat ska kopplas ihop med globalism, det har funnits tider i historien då kapitalister varit lika rika som nu, utan globalism.

Absolut, globalismen är ett ofrånkomligt faktum. I teorin tycker jag att den är dålig (eller har mer negativa än positiva konsekvenser), precis som automatiseringen, men det är inget vi kan förebygga. Det är meningslöst, slöseri med tid och energi, att bekämpa.

Trump kan nog inte beskrivas som globalist dock, som förste president att inte vara detta på väldigt länge.

Globalismen gynnar främst de rika, de som kan handla över nationsgränserna. Men det är klart det hade funnits rika annars också.
Citera
2020-02-02, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag rör mig lite off topic men jag hoppas det kan godtagas för det gäller ju Donald Trump. Det har redovisats starka siffror på senaste dagarna för trumpeten. Rasmussen har väl alltid visat bra siffror, men nu kommer flera andra in med starka siffror. Det som drar ned är Yougov....träffar dom mer demokrater. För det är nog ganska partibundet.

Demokraterna borde ha koncentrerat sig mycket mer på sin egen politik och inte lägga så fruktansvärt mycket kraft på denna "Impeachment", för FAN det sänker ju det egna partiet. Jag ser i alla fall att det fortforande är Biden som är favorit att bli presidentkandidat, hur skall han ha en chans. Ja det finns delar av befolkningen som ogillar trumpetens ledarstil men kan man rösta på en sådan svag kandidat som Biden, han är ju inte ens en talare som kan elda upp massorna. Och Sanders är för mycket vänster. Men det skall bli intressant. Jag tror att valdeltagandet blir lågt, Biden tänder ju inte Trumps motståndare och stannar dom hemma vinner Trump som har dom mer entusiastiska väljarna. Ser fram emot valkampanjen och vill ha stopp på denna fruktlösa "impeachment".

Tycker Nate silvers fivethirtyeight är mest träffsäker. han lyckas pricka in allt i min mening
Idag 1a februari så har trump följande siffror

52% disapprove
42% approve.

Båda dirty trixters Roger Stone och Karl Rove kan intyga att ingen president blir omvald med disapprovals över 45% . Speciellt då bara 60% av USA:s röstberättigade går o röstar.

Jag ser därför inte hur senatens riksrättsåtal skulle ha varit en vinst för trump?
Menar du martyrsympatier? Det fick han inte ens av väljarna vid Mueller-utredningens avslut.
Citera
2020-02-02, 01:20
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Jag vill undvika en situation där man låter mina OT-diskussioner vara kvar för att jag är mod. Jag tar inte illa upp om de raderas.

Jag menar att den där varianten av globalism inte existerar. Den finns som ett teoretiskt ideal i en avlägsen framtid, inget som man försöker åstadkomma idag.

Trump kämpar mot den här väderkvarnen, och det är inte den första, eller sista, konspirationsteorin han sprider.

Absolut, globalismen är ett ofrånkomligt faktum. I teorin tycker jag att den är dålig (eller har mer negativa än positiva konsekvenser), precis som automatiseringen, men det är inget vi kan förebygga. Det är meningslöst, slöseri med tid och energi, att bekämpa.

Trump kan nog inte beskrivas som globalist dock, som förste president att inte vara detta på väldigt länge.

Globalismen gynnar främst de rika, de som kan handla över nationsgränserna. Men det är klart det hade funnits rika annars också.
Nej, det är det absolut inte. Hört talas om brexit? I praktiken så vaknar folk sakta upp och märker att deras gator tas upp av multinationella företag som anställer billig arbetskraft. Medan vänstern sitter bredvid och kallar alla rasister som inte gillar läget.
Det är vad hela impeachment-circusen handlar om. Politiker som vill behålla status-quo så att de kan fortsätta sko sig på väljarnas bekostnad. Det handlar inte om Demokrater mot Republikaner. Det handlar om att hålla en utomstående från att få insyn i hur mycket det myglas. Trump är en utomstående som smutskastas från båda håll. Återstår att se om han kan stå emot eller rätta sig i ledet.
Citera
2020-02-02, 01:34
Medlem
Scrip7s avatar
Ska man använda samma standard som många i den här tråden har använt sig av, så borde Sanders, Warren och Klobuchar nu anmälas och avsättas för att de var med och röstade i senaten om impeachment. De röstade alltså för att en motståndare till presidentposten ska bli avsatt. Alltså helt klart en personlig vinning. Och det får man ju inte enligt många i tråden.
Senast redigerad av Scrip7 2020-02-02 kl. 01:37.
Citera
2020-02-02, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ska man använda samma standard som många i den här tråden har använt sig av, så borde Sanders, Warren och Klobuchar nu anmälas och avsättas för att de var med och röstade i senaten om impeachment. De röstade alltså för att en motståndare till presidentposten ska bli avsatt. Alltså helt klart en personlig vinning. Och det får man ju inte enligt många i tråden.

udda inlägg...

edit: nån har läst hans twitter
Citera
2020-02-02, 02:03
Medlem
läste du detta med?
https://twitter.com/dvillella/status/1223741267961663488

How do you get to bribe Senators who were supposed to be impartial jurors? I thought bribery was illegal? I guess nothing is illegal when you do it?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in