2020-02-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Låter som du identifierat orsaken. Var lugn, för in kanylen långsamt - tryck in vätskan långsamt och dra ur nålen långsamt. Trycker man in oljan i högt tempo tenderar mer att läcka ut genom ingångshålet.

/E

Okej, ska tänka på detta till nästa stick, men behöver jag köra in nålen så långt eller räcker det med halva?
Citera
2020-02-01, 19:59
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graniiit
Okej, ska tänka på detta till nästa stick, men behöver jag köra in nålen så långt eller räcker det med halva?
Kan räcka med halva, du kan testa ett stick inga problem.

Ett trick för att inte råka vispa runt med nålspetsen i muskeln, är att samtidigt som du injicerar, så drar du vääääldigt långsamt ut nålen, så pass långsamt så om du kör in nålen 25 mm från start så drar du ut den 5 mm tills allt är inne.
Citera
2020-02-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Kan räcka med halva, du kan testa ett stick inga problem.

Ett trick för att inte råka vispa runt med nålspetsen i muskeln, är att samtidigt som du injicerar, så drar du vääääldigt långsamt ut nålen, så pass långsamt så om du kör in nålen 25 mm från start så drar du ut den 5 mm tills allt är inne.

Okej för det var ganska segt att trycka ut, så kan hända att jag vispa lite med nålen och sabba muskeln. Men ska försöka vara försiktigare nästa gång. Blir på tisdag så kan uppdatera då hur det sticket gick, då jag inte har någon vana med sprutor så lär jag säkert göra lika då med 😁
Citera
2020-02-05, 21:28
Medlem
Citat:
Okej för det var ganska segt att trycka ut, så kan hända att jag vispa lite med nålen och sabba muskeln. Men ska försöka vara försiktigare nästa gång. Blir på tisdag så kan uppdatera då hur det sticket gick, då jag inte har någon vana med sprutor så lär jag säkert göra lika då med 😁

Sticket gick betydligt lättare då det var dags för höger skinka (är höger hänt). Nålen tryckte jag först in lite fortare tills den åkte igenom skinnet och sen sakta tills nålen kom halvvägs in, men dock så var oljan väldigt trögflytande, fick nästan ta i för att få ut allt i muskeln. Finns det några tips på att få den att flyta bättre? Kanske spä ut den med hemma gjord koksaltlösning 🙄🙊? Känner mig ganska dum med alla frågor så ha tålamod, mvh graniiit88.
Citera
2020-02-06, 10:11
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:

Beror på hur mkt fett du har - men jag skulle aldrig kört bara halva.
Risken är stor att du vispar runt eftersom du inte har något "mothåll". Då kommer sannolikt nålen åka upp och ner när du injicerar. Hoppas du förstår vad jag menar.

Kör hela vägen in som alla andra och acceptera en viss smärta. Muskeln vänjer sig gradvis.

Mvh E
Citera
2020-02-06, 10:12
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Sticket gick betydligt lättare då det var dags för höger skinka (är höger hänt). Nålen tryckte jag först in lite fortare tills den åkte igenom skinnet och sen sakta tills nålen kom halvvägs in, men dock så var oljan väldigt trögflytande, fick nästan ta i för att få ut allt i muskeln. Finns det några tips på att få den att flyta bättre? Kanske spä ut den med hemma gjord koksaltlösning 🙄🙊? Känner mig ganska dum med alla frågor så ha tålamod, mvh graniiit88.

Hej igen. Svarade just på ditt tidigare inlägg ovan.

Seså - börja inte mixtra nu. Oljan är seg - ja. Lev med det och injicera inte icke steril hemmablandad koksalt i muskeln. Det är som att be om att få inflammationer!

/E
Citera
2020-02-06, 13:42
Medlem
Citat:
Hej igen. Svarade just på ditt tidigare inlägg ovan.

Seså - börja inte mixtra nu. Oljan är seg - ja. Lev med det och injicera inte icke steril hemmablandad koksalt i muskeln. Det är som att be om att få inflammationer!

/E

Nej ska inte göra något bara rådfrågar så det inte blir fel.
Yes, köra nålen hela vägen in, det gör ju inte direkt ont att köra in den. Så det blir mindre vispandes med nålen om jag kör den ända in? Yes, kör på det bästa gång 👍. Tack mvh
Citera
2020-02-06, 20:44
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Nej ska inte göra något bara rådfrågar så det inte blir fel.
Yes, köra nålen hela vägen in, det gör ju inte direkt ont att köra in den. Så det blir mindre vispandes med nålen om jag kör den ända in? Yes, kör på det bästa gång 👍. Tack mvh

Om det vore rekommenderat att bara köra in nålen halvvägs, dvs ca 1.5cm så skulle ju nålen vara 1.5 cm lång.

Man måste helt enkelt acceptera smärta i ett par stick när man är grön. Börjar man experimentera blir det bara tokigt enligt min erfarenhet

Lycka till!

Mvh E
Citera
2020-02-07, 13:02
Medlem
Citat:
Om det vore rekommenderat att bara köra in nålen halvvägs, dvs ca 1.5cm så skulle ju nålen vara 1.5 cm lång.

Man måste helt enkelt acceptera smärta i ett par stick när man är grön. Börjar man experimentera blir det bara tokigt enligt min erfarenhet

Lycka till!

Mvh E

Har pratat med personer på andra forum. Angående detta, dom säger att jag ska avsluta denna kuren, för så här ont ska det inte göra. Efter andra sticket så har jag fått en allergi reaktion, skinkan svullnat upp inte lite runt sticket utan hela muskeln känns svullen och vattnig. Det ömmar lite i hela kroppen och i trapzen börjar det bilda vätska + hög feber. Så kommer behöva åka till vc idag troligt vis och sen leta snabbt efter en ny leverantör. Tråkigt att det blev så på första kuren 😲👍🏼
Citera
2020-02-07, 14:49
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Har pratat med personer på andra forum. Angående detta, dom säger att jag ska avsluta denna kuren, för så här ont ska det inte göra. Efter andra sticket så har jag fått en allergi reaktion, skinkan svullnat upp inte lite runt sticket utan hela muskeln känns svullen och vattnig. Det ömmar lite i hela kroppen och i trapzen börjar det bilda vätska + hög feber. Så kommer behöva åka till vc idag troligt vis och sen leta snabbt efter en ny leverantör. Tråkigt att det blev så på första kuren 😲👍🏼

Tråkigt att höra. Har du någon teori kring vad som föranlett detta?
Hur tänker du att du ska förmedla till VC vad dina symptom kan bero på?

Mvh E
Citera
2020-02-07, 15:58
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Gör du rent både vial/ampull samt hud innan injekt? Även nya verktyg varje gång hoppas jag.
Börjar märket du använder möjligtvis på R?

Mardröm, hoppas det löser sig fort.

MVH
Citera
2020-02-07, 17:59
Medlem
Citat:
Tråkigt att höra. Har du någon teori kring vad som föranlett detta?
Hur tänker du att du ska förmedla till VC vad dina symptom kan bero på?

Mvh E

Nej tyvärr så har jag ingen idé alls på vad som har hänt. Har även skrivit till han jag köpte oljan av och han sa att man inte skulle göra en injektion i rumpa, lår med denna oljan. Medans jag hävdar att oljan kanske inte var från den bästa batchen. Men åter igen säger han att oljan är perfekt och skyddar sitt märke. Så min lösning är att jag provar ett sista stick och låter en tjej kompis sätta det på mig från en "rätt" vinkel, så får vi se hur det blir i morgon.

På vc har jag varit idag också, har en stor absess i höger skinka. Han undrade om jag använder nålar med testo eller Diklofenak, men jag hävdade i mot och sa nej senaste var på sjukan och då fick jag kortison spruta. Men han bara titta på mig och skaka på huvudet och tog ett blod prov på mig och sänkan var uppe i 52 medans normalt är mellan 5-7. Men han boka in mig på en ny tid på måndag morgon för mer prover och operation, han tänker sprätta upp och tömma mig på var och sist sa han att jag skulle tänka en gång till vad som var i sprutan, för kortison är det inte. Men jag kommer fortsätta ljuga för han, vill ju inte erkänna testo för en läkare jag inte känner. Mvh Graniiit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in