Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Jag ska förtydliga mej lite,Det jag menar är att HD blev häktad för delaktighet i mordet på LW men åklagaren fick en sorts bonus mot SD med HD i häkte,Ett pressverktyg så att säga,Jag menade naturligt vis inte att HD blev häktad för att utöva press mot SD
Ok, då är jag med.
Jag är inte så bevandrad i juridiken, så det blir mycket att googla och försöka hänga med. Och visst, det finns ju helt klart fördelar att ha HD inlåst samtidigt med SD.
Jag misstänker att tyvärr är inte SD så väldigt känslig av sig. Att HD och barnen inte alltid kommer i första rummet. Särskilt inte när hans eget liv är i fara. Kanske (man hoppas) att han ändå tänkte lite å sina barn.
Men eftersom jag tror att de har rätt man, han inte erkänner, så visar han på en något hård sida. Jag vet inte om han ännu hoppas på att bli fri, nu när han har läst FUP (så gott som). Jag tvivlar på att han erkänner ända in i det sista.
Kanske därför det blev uppskov ytterligare en vecka till med åtalet? SD kanske vill hinna läsa färdigt? Inte så mycket försvaret? Han vill nog ha koll själv och begära extra åtgärder?
Om han är skyldig till mordet och inte erkänner, då har han fasiken inte tänkt på varken barn eller deras mor. Inte heller på de moderslösa barnen, om han nu skulle ha minsta känsla för dom (vilket jag tvivlar på).
Nä, som jag har sett, verkar han ha varit bekymmerslös över både L*enas död, det faktum att han själv varit föremål för misstanke att ha orsakat hennes död, att andra kan uppleva obehag när han ber om att få komma på begravningen, event som han dyker upp på och att han skriver glättiga inlägg på geocachingsiten med tramsiga miner, kramar, gofika och underliga insinuationer om blodiga ben och döda djur. Besöka mordplatsen och laga sonens cache på årsdagen som hans mor försvann. Jag saknar ord för denna grymhet...
Det är något fel på den där mannen.