2020-02-01, 17:06
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Tänk er hur mycket det fuskas när det dyker upp ständigt när något brott uppdagas ! Om alla dessa fuskbidrag hade gått till sjukvård, äldreomsorg osv så tror jag vi hade haft ett betydligt bättre samhälle när vi behöver hjälp någon gång ! F-n vad jag blir arg på alla fuskare

Dom har sannolikt INTE bidragsfuskat. Myndigheterna har för bra koll på dom för det.
Kanske är det som vissa tror här kvinnans familj som äger fastigheten så då kan ju en eventuell hyra justeras lite efter överenskommelse inom familjen... exempelvis.
Senast redigerad av elva9tolv 2020-02-01 kl. 17:23.
Citera
2020-02-01, 17:16
Medlem
Sockerhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, tack för svar!
Anledningen till att jag blev fundersam beror på att de tillfällen (få räknade, tack och lov) när någon i min bekantskapskrets dött en plötslig och oväntad död i hemmet, så har läkare kallats dit (drogrelaterat och ett par självmord).
Det är förvisso några år sedan.

Om en sjuksköterska skall konstatera så behöver hen bli delegerad denna uppgift av en läkare, och det kan se olika ut inom olika typer av verksamheter. Inom ambulans får ssk säkert bedöma under vissa omständigheter, men har då blivit godkänd att få göra det av ansvarig läkare.

Jag, som distriktssköterska får konstatera dödsfall som är förväntade utifrån att patienten är inkluderad i palliativ vård , men inte om jag hittar en patient död, där dödsfallet ej var förväntat enl. Ovanstående.
Citera
2020-02-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, tack för svar!
Anledningen till att jag blev fundersam beror på att de tillfällen (få räknade, tack och lov) när någon i min bekantskapskrets dött en plötslig och oväntad död i hemmet, så har läkare kallats dit (drogrelaterat och ett par självmord).
Det är förvisso några år sedan.
Det var nog helt rätt att göra så.
Citera
2020-02-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhen
Om en sjuksköterska skall konstatera så behöver hen bli delegerad denna uppgift av en läkare, och det kan se olika ut inom olika typer av verksamheter. Inom ambulans får ssk säkert bedöma under vissa omständigheter, men har då blivit godkänd att få göra det av ansvarig läkare.

Jag, som distriktssköterska får konstatera dödsfall som är förväntade utifrån att patienten är inkluderad i palliativ vård , men inte om jag hittar en patient död, där dödsfallet ej var förväntat enl. Ovanstående.

Ok, rent konkret. Vad skulle ni ha för rutin i just detta fall, tror du?
Citera
2020-02-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Tycker ändå att eftersom dom är så pass kända hos myndigheterna som dom är och har varit det i många år, så borde det vara svårt för dom att fuska. Myndigheterna känner dom för väl.
Det finns andra sätt att lyckas bo stort eller fint utan att behöva fuska.
Men VARFÖR är han i så fall skriven hos föräldrarna? Oftast är det ju nån form av bidragsfusk när folk skenskriver sig
Citera
2020-02-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han kanske bor hos föräldrarna. Förhållandet med barnets mamma kanske är slut.
Varför är han också anhållen i så fall??
Citera
2020-02-01, 18:08
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men VARFÖR är han i så fall skriven hos föräldrarna? Oftast är det ju nån form av bidragsfusk när folk skenskriver sig
I det här fallet har socialtjänsten ställt som krav att PL inte ska träffa barnet. Om RG och PL levt öppet i en relation hade mamman inte fått tillbaka sitt barn. De har alltså andra skäl till att skenseparera än ekonomiska sådana.
Citera
2020-02-01, 18:13
Medlem
Tänker också, misslyckade människor kan ju trots allt ha vettiga föräldrar, kanske de haft vårdnad och de var de som anmälde till polis?
Citera
2020-02-01, 18:22
Medlem
"Föräldrarna förhördes under fredagen och nya förhör kommer att hållas under helgen, enligt Åklagarmyndigheten. Senast på söndag klockan 12 måste åklagaren Anna Lander ta beslut om föräldrarna ska begäras häktade eller inte." - Aftonbladet.

Så spekulera mindre, vänta tills senast imorn och se vad för information vi får fram då?
Citera
2020-02-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83

Jag tror du har rätt. Att myndigheterna skulle samarbeta finner jag ganska otroligt då det handlar om staten för bostadsbidrag och kommunen styr Soc. Jag har flera exempel på kontrakt skrivna mellan Soc, lgh innehavare och andra hand hyrare. Ett exempel pågick i 3år där lgh innehavare fick bostadsbidrag på 3000kr i mån fast han hyrde ut lgh till fullt pris till Soc.
Citera
2020-02-01, 18:25
Medlem
Svenskt "rättväsende""och sk "dömare" har mördat ett barn till...
Citera
2020-02-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
"Föräldrarna förhördes under fredagen och nya förhör kommer att hållas under helgen, enligt Åklagarmyndigheten. Senast på söndag klockan 12 måste åklagaren Anna Lander ta beslut om föräldrarna ska begäras häktade eller inte." - Aftonbladet.

Så spekulera mindre, vänta tills senast imorn och se vad för information vi får fram då?

Vidhåller man ff att mamman tappade barnet eller är verkar det ff vara en felformulering av kvällstidningarna som var svår att tolka igår?
Min gissning lutar lite åt något annat, men håller inne med det tills mer info framkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in