2020-02-01, 16:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estring
Sepsis är blodförgiftning.
Vissa har fått det också. Men det kanske mer gäller de allvarliga fallen på sjukhuset. När man läser så mycket så kan man blanda ihop saker omedvetet.
Citera
2020-02-01, 16:18
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Man märker varför kina kommer bli världens största ekonomi inom snar framtid. Så extremt effektiva. I sverige så skulle de ta ett halvår för dem att bygga en liten friggebod

Måste ha ett korrekt byggnadstillstånd liksom! Grannar ska informeras osv osv.
Citera
2020-02-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Inga doktorer på plats och andra studenter går helt casual runt bland dom, jag tror bara det är en skola som håller på med pajas fasoner som vi västerlänningarna inte riktigt förstår och nu har någon tönt snappat upp detta och länkat det till det här viruset.
Fast vaddå? Det är ju KAOS..... tror du de satt hela städer i karantän om de hade haft kontroll på situationen?!
Citera
2020-02-01, 16:19
Medlem
Han jobbar på ett stort svenskt företag med många kundbesök från Kina. Just nu är alla fabriker stängda och inga möten inbokade. Men det är senaste veckan. Det var ett exempel jag tog. Säger inte att det kommer bli så.
Du tillskriver folk psykisk sjukdom eller ångestbesvär vilket bara gör att man inte har lust att besvara dina kommentarer.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför skulle ett tiotal insjukna på din sambos arbetsplats? Är arbetsplatsen i Wuhan?

Är genuint intresserad i det scenario du berättar om. Hur kommer sjukdomen dit? Varför ser vi ingen explosion av smittade annat i Wuhan/Hubei?

Det är ganska uppenbart att du har ångest av det här och då tänker man inte rationellt. Mitt tips är att söka hjälp, det gjorde jag när jag hade ångest. Det finns bra hjälp att få och mycket handlar om att inte stirra upp sig själv helt i onödan som du faktiskt gör nu.

Räkna och läser mycket? Så länge du inte sitter och forskar på Corona just nu så hjälper det väl ingenting att du läser tveksamma källor och hittar på något..? Du ojar dig över att folk lyssnar på "random myndigheter" men bygger hela din tes om att allt är mycket värre på en youtubevideo. Ser du ironin?

Rädd? För vadå? Jag är genuint orolig för er. Jag har varit där ni är, med orealistisk ångest och oro. Det var fruktansvärt och det kändes så verkligt, när det är kroppen som reagerar på impulser.
Citera
2020-02-01, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Folkhälsomyndigheten: ”De källor som hävdar att det skulle smitta under inkubationstiden saknar vetenskapligt stöd”.

Källa: Aftonbladet.

exakt men kvinnan i München smittade ned sammanlagt 7 pers Utan symptom

för detta saknas vetenskapligt stöd men det har hänt
Citera
2020-02-01, 16:21
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shhnake
Det här med att folk faller ihop på gatorna, hinner man känna att nåt är fel innan lungan kollapsar? Har man tid att ringa ambulans eller faller man bara ihop utan att känna något??

Ingen vet varför dessa kollapsar. Men betänk nu att Kina har 1,4 miljarder människor. Sverige har 10 miljoner.

Citat:
Ingen annan sjukdom dödar så många i Sverige. Den enskilt vanligaste dödsorsaken för både män och kvinnor är akut hjärtinfarkt. Varje år drabbas omkring 31 600 personer och 9 000 dör.

Sverige: 0,003%.

Samma siffra för Kina = 4,2 miljoner/år. Eller 11 500/dag.

Fundera lite på var bilderna kommer ifrån, syfte med dem osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ja, narkolepsi må vara en eventuell biverkning men när det gäller att väga en dålig sak mot en annan, är inte döden en konsekvens som borde väga tyngst? Nej, alla dör inte men man få ju inte välja om man hamnar i förlustkolumnen?

Ev vaccin kommer förmodligen tillverkas i flera länder såsom det gjordes med svininfluensavaccinet. Det hänger m a o en hel del ansvar på våra inköpare. Vaccinet som köps in ska vara av bästa kvalité, inte det billigaste.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Man märker varför kina kommer bli världens största ekonomi inom snar framtid. Så extremt effektiva. I sverige så skulle de ta ett halvår för dem att bygga en liten friggebod

Givetvis får man inte ett ändamålsenligt sjukhus på en vecka.

Desto mindre ändamålsenlig en fastighet är desto mer driftkostnader drar den.

Gäller så klart i Kina likväl som i Sverige.

Kineserna är kända för att bygga stora hus men sedan upptäcka att de glömde projektera och bygga avlopp i badrummet. Dessutom är fuskbygget så utbrett att det finns hela städer som börjar förfalla redan innan folk hunnit flytta in.

/Johan
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja det är jävligt märkligt att inte ta det säkra före det osäkra. Som Kungen en gång sa:
"I vissa lägen är det bättre att agera än att inte göra nåt alls. Då är det bättre att ringa på ambulansen och sen skicka hem den om den inte behövs."

Ja, precis.. Nu tycks dom dock ha fått kalla fötter.

Flashback kan ha spelat en roll där.
Citera
2020-02-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ok, men det hävdas vara nya filmer som kommer från Kina i samband med Viruset. Jag tycker det är anmärkningsvärt att det ligger döda människor lite här & där.
Har inte under hela min livstid sett en död människa ligga på gatan i Sverige. Här ligger flera stycken på samma gata.

Du får var lite källkritisk. Det finns så många frågetecken kring de videorna så de går inte att ta på allvar.
Citera
2020-02-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fast vaddå? Det är ju KAOS..... tror du de satt hela städer i karantän om de hade haft kontroll på situationen?!

Jag är ingen förnekare till att det här viruset är allvarligt, men just det här klippet tror jag inte ett skit på, oavsett om det finns gymnastiksalar som är fulla av sjuka studenter så tror jag inte det hade sett ut sådär. Det är ju väldigt lätt att koppla konstiga klipp som man inte förstår till sånt här.
Citera
2020-02-01, 16:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
exakt men kvinnan i München smittade ned sammanlagt 7 pers Utan symptom

för detta saknas vetenskapligt stöd men det har hänt

Vänta nu, smittade hon verkligen 7 på egen hand? Är det bekräftat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in