2020-02-01, 16:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dettamasteredasut
Tydligen ska en smittad nu upptäckts i Huddinge / Huddinge sjukhus.
Släpps troligtvis mer info inom kort..
Var hörde du det?
Citera
2020-02-01, 16:12
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej vaccin som bebisar t.ex får mot mässling och annat skit är givetvis extremt bra. Men just sådana där panikvaccin som jag skulle kalla det som det var 2009, de är inte bra. Inte väl testade oc folk som inte behöver det tar det. Kan bli samma här.

Jag behövde inte ta det, men de runt omkring mig kanske gjorde det av att jag tog det. Vaccin handlar ju mer om att stoppa smittan än att få folk att överleva den, egentligen.

10000 smittade trots att över halva befolkningen vaccinerades. Räkna ut R0:n på den och du förstår att narkolepsin mm är ganska obefintlig i jämförelse.
Senast redigerad av Seemve 2020-02-01 kl. 16:15.
Citera
2020-02-01, 16:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Enligt Expressen kräver Sverige svar från WHO om när coronaviruset smittas.

Råder oklarheter må försiktighetsprincipen gälla. Inte minst när det gäller landets smittskydd mot dödligt virus.

Ansvariga på Smittskyddsmyndigheten (Folkhälsomyndigheten) borde polisanmälas.
Citera
2020-02-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Varför tror du inte det?
Wuhan Coronavirus China står det ju?

Inga doktorer på plats och andra studenter går helt casual runt bland dom, jag tror bara det är en skola som håller på med pajas fasoner som vi västerlänningarna inte riktigt förstår och nu har någon tönt snappat upp detta och länkat det till det här viruset.
Citera
2020-02-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Tappra själar som bygger 2019-nCoV-sjukhus i Wuhan.
Live cam: https://www.youtube.com/watch?v=Bm_9zXWNvQs

Man märker varför kina kommer bli världens största ekonomi inom snar framtid. Så extremt effektiva. I sverige så skulle de ta ett halvår för dem att bygga en liten friggebod
Citera
2020-02-01, 16:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ok, tack! Då vet jag var jag ska leta. Har idag gått bet på minst tre klipp som jag vet har funnits i tråden men kammat noll.

Edit: Är det denna video?

https://twitter.com/HeoLuci/status/1223518162613723136?s=20
https://mobile.twitter.com/HeoLuci/status/1223518162613723136
Citera
Medlem
Kvinnan får ta emot besök, men då måste besökarna använda samma skyddsutrustning som personalen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/naJ2xQ/sa-vardas-corona-smittade-kvinnan--andningsskydd-och-eget-rum
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Många sociala misfits här inne som uppenbarligen är väldigt neurotiska. Lite sorgligt att se men de får åtminstone uppleva lite mening i deras annars händelselösa liv. Detta är deras moment liksom

Och vad fan gör du i en tråd som heter - dödligt virus från kina orsakar panik ?

Det är absolut en samlingsplats för oroliga tom panikslagna människor så är ditt kall i livet att sitta här och idiotförklara alla ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronniedinho80
Vart har du fått denna informationen?

Ifrån insatta på plats.
Citera
2020-02-01, 16:17
Medlem
Folkhälsomyndigheten: ”De källor som hävdar att det skulle smitta under inkubationstiden saknar vetenskapligt stöd”.

Källa: Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Bra video! Tack!

Kul att du gillade den. Hittade en till, 11 minuter.
https://www.youtube.com/watch?v=ifZXTSqw7n0

Nu får vi veta att du kan bära smittan utan att uppvisa symptom OCH samtidigt smitta andra.

Här beskrivs vidare man hur boende i Wuhan, INTE informerats om faran.
Han berättar att dagen innan Wuhan sattes i karantän, befann sig människor på gatorna precis som vanligt.
Eftersom sjukhuspersonalen inte hinner testa alla som uppvisar symptom, ger de dem något som lugnar ner dem, och ber dem återvända hem. Även fast de vet att de kan sprida smittan vidare där ute.

Han ber makthavarna dra åt helvete och ber människor sprida hans videos så att sanningen kommer ut.

Jag tycker det är intressant att lyssna på. Givetvis svårt att avgöra sanningshalten.
Då Kina har monopol på nyhetsspridning, känns det givet att jag som läsare/lyssnare tar in så många oberoende kanaler jag kan från andra inom landet.
Svårigheten är ju att förstå kinesiska, så det är oerhört tacksamt att översättning finns.

*edit, bra att lägga till länken också
Senast redigerad av Mrs.A 2020-02-01 kl. 16:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Råder oklarheter må försiktighetsprincipen gälla. Inte minst när det gäller landets smittskydd mot dödligt virus.

Ansvariga på Smittskyddsmyndigheten (Folkhälsomyndigheten) borde polisanmälas.

Ja det är jävligt märkligt att inte ta det säkra före det osäkra. Som Kungen en gång sa:
"I vissa lägen är det bättre att agera än att inte göra nåt alls. Då är det bättre att ringa på ambulansen och sen skicka hem den om den inte behövs."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in